Pomyślałem, że dobrze by było zebrać kilka ważnych informacji, rzeczy, o które często ktoś się pyta, w jednym miejscu.
1. Motocyklowe warsztaty mechaniczne
Frydrych motocykle Karłowice
GMK-EXTREME Żelazna, ul. Warszawska 41b
GP-TECH Opole, ul. Kępska 12
HUSATOR Opole ul. Gawędy 70
Kawasaki Prądy Prądy, ul. Polna 2a
KTM Opole Opole, ul. Magazynowa 4
MotoFan Sławice, ul. Opolska 38
MOTO-FROG Opole, ul. Kępska 4
Mparts - MOTOCYKLE Opole, ul. Jana III Sobieskiego
Yamaha V2 Opole, ul. Oleska 169
*Kolejność alfabetyczna, bez oceny jakości świadczonych usług, opinie można poszukać tutaj na forum czy też generalnie w necie
2. Motocyklowe zakłady wulkanizacyjne
GP-TECH Opole, ul. Kępska 12
Protektor Opole, ul. Oleska 204
SAK Serwis Opon Opole, ul. Strzelecka 4a
*Kolejność alfabetyczna, bez oceny jakości świadczonych usług, opinie można poszukać tutaj na forum czy też generalnie w necie
3. Sklepy motocyklowe Opole/Wrocław
Opole (generalnie sklepy związane z motocyklami)
HUSATOR Opole ul. Gawędy 70
KTM Opole Opole, ul. Magazynowa 4
MOTO-FROG Opole, ul. Kępska 4
Motopol Opole, ul. Armii Krajowej 6
Moto Speed Opole, ul. Niemodlińska 75
Mparts - MOTOCYKLE Opole, ul. Jana III Sobieskiego
ROWEX - Motosport Opole, ul. Obrońców Stalingradu 60
V2 Opole, ul.Oleska 169
Wrocław (głównie sklepy z odzieżą motocyklową)
4.BikerWrocław, Karmelkowa 66
4Ride Wrocław, Ślężna 185
AGM-BIKERS Wrocław, Buforowa 34
Bikerstar Wrocław, Kiełczowska 64c
Dugme Wrocław, Zwycięska 14e/4b
Dragtech Wrocław, Bardzka 30
Enduromania Wrocław, Solskiego 44
Inter Motors Długołęka, Wrocławska 33b
Modeka Wrocław, Gajowicka 114
Motofaza Wrocław, Radwanice - Szkolna 9
Moto-klan Wrocław, Leginicka 44
Motoracer Wrocław, Mielczarskiego 60c
Motorbiker Wrocław, Solskiego 4/1
Motorland Wrocław, Żegiestowska 3 (koło Armii Krajowej)
Moto-Point Wrocław, Traugutta 142/U/1
Pit Stop Wrocław, Wierzchowicka 3
Prospeed Wrocław, Stanisławskiego 71
Strefa GP Wrocław, Na Szańcach 9
4. Gdzie tanio kupić opony
Nowe opony - TOPGUMY Poznań
Nowe opony - MOTOGUMY Warszawa
Używane opony - Motonet Kluczbork
*Oczywiście opony można kupić również w każdym zakładzie wulkanizacyjnym czy też w sklepie motocyklowym
5. Zakłady tapicerskie
Mario Moto Rybnik
Mx-wulkan Ostrów Wlkp.
Nosferek Wrocław
PJII Olesno
Roman Orlik Tarnów Opolski
Werson Warszawa
Wijalis Gryfów Śląski
Zakład Tapicerski - Wójcik Krzysztof Winów
6. Dorabianie linek na zamówienie
LINMOT Częstochowa
MOTOLINKI Częstochowa
MZLINKA Zabrze
7. Czyszczenie kombinezonów
Mateusz Zieluu Zieliński Wrocław
8. Szkoły nauki jazdy kat. A
DAKAR
D-H
Mistrz
PZM
Strażak
6-tka Strzelce Opolskie
*Opinie i rekomendacje co do szkól w tym wątku http://www.opolezone.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=3690
9. Jak czytać opony i ustawiać zawieszenie
Link zewnętrzny - Czytanie opon
Link zewnętrzny - Regulacja zawieszenia
10. Trochę info o olejach
Im lepkość oleju silnikowego jest mniejsza, tym mniejszy opór oleju, a więc mniejsze straty mocy jednostki napędowej. Z kolei im większa lepkość, tym lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Dobranie właściwej lepkości oleju smarnego wymaga więc pogodzenia tych skrajności.
Pierwsza część oznaczenia klasyfikacji SAE określa przydatność tego oleju w warunkach zimowych, informując do jakiej temperatury otoczenia poniżej zera zachowuje on płynność wystarczającą do prawidłowej pracy silnika: im mniejsza liczba przed literą "W", tym lepiej olej zachowuje płynność. Odpowiedni płynność w niskich temperaturach jest bardzo ważna przy rozruchu zimnego silnika: im olej bardziej płynny, tym łatwiejszy rozruch i mniejsze zużycie jednostki napędowej podczas rozruchu.
Druga część oznaczenia klasyfikacji SAE (np. 40) podaje charakterystykę pracy oleju silnikowego w wysokich temperaturach: im ta liczba jest większa, tym wyższa lepkość oleju w temperaturze pracy silnika (około 100oC) i lepsze zabezpieczenie jednostki napędowej przed zużyciem mechanicznym. Ale jeśli ta liczba jest za wysoka do danych warunków, to wzrośnie zapotrzebowanie silnika na paliwo i spadnie jego moc. Do większości współczesnych silników pracujących w polskich warunkach klimatycznych optymalną lepkość w wysokich temperaturach mają olej silnikowe oznaczone "40", a lepkość w niskich temperaturach, te oznaczone jak najniższą liczbą przed "W", np. 0W, 5W. Na polskim rynku najwięcej sprzedaje się olejów SAE 10W-40. Generalnie dobrym pomysłem jest trzymać się tego co podano w instrukcji motocykla.
Link zewnętrzny - Olej silnikowy
11. Dobór oleju w lagach
Link zewnętrzny - Dobór oleju w lagach
12. Porady techniczne
Link zewnętrzny - Przepalanie maszyny w zimie
Link zewnętrzny - Obsługa łańcucha
13. Technika jazdy
Saladeen - fajnie zrobione (z jajem) filmiki instruktażowe dla początkujących - Jak przetrwać pierwszy sezon na motocyklu:
1. Youtube - Sprzęt
2. Youtube - Hamowanie
3. Youtube - Dosiad
4. Youtube - Jazda w korkach
5. Youtube - Jak skręcać - etap I
6. Youtube - Jak skręcać - etap II
7. Youtube - Jak się ratować w łuku
8. Youtube - Jak skręcać - kontrola gazu
9. Youtube - Polskie drogi - dziury, policjanty, koleiny
10. Youtube - Jak zmieniać biegi w motocyklu - międzygaz, redukcja, skrzynia, sprzęgło etc
11. Youtube - Setup motocykla - 5 rzeczy, które musisz zrobić dla ergonomii i bezpieczeństwa
Porady Tomka Kulika
Link zewnętrzny - Redukcja z międzygazem
Link zewnętrzny - Przeciwskręt dla początkujących
Link zewnętrzny - Jazda bez sprzęgła
Porady Tomka Migacza - ustawianie dźwigni pod siebie, technika jazdy, przeciwskręt, ustawianie zawieszenia...
Link zewnętrzny - Technika jazdy
Macie jakieś pomysły co jeszcze dodać, jakiś zakład, jakaś porada itp - zapraszam, jestem otwarty na dyskusje. To jest tylko pierwsza, wręcz wstępna propozycja jak by to mogło wyglądać.
[edit 08.00.2017] Mały update. Korekty adresów sklepów.