Kawasaki ER-6n Project Monster

Tutaj każdy może założyć temat o swojej jedynej prawdziwej miłości - zdjęcia obowiązkowe! ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Kawasaki ER-6n Project Monster

Postautor: -MisieK- » 21 lutego 2015, 23:39

Motor: Kawasaki ER-6n ABS Black (ER650F)
Rok produkcji: 2014
Silnik: 2 – cylindrowy, 649cm3, 53kW (72,1 PS), 64Nm/7000rpm
Waga: 206kg
Pełna specyfikacja: kawasaki.pl
Dokonane zmiany:
- klamki WOMET-TECH czarne, regulowane i składane, długie,
obecnie zmienione na krótkie zielone
- komplet przewodów w oplocie HEL
- wskaźnik biegu GIpro
- crashpady Kawasaki
- rolki wahacza ze ślizgaczami Renner
- kierunkowskazy LED Silur Barracuda
- mocowanie tablicy Barracuda - obecnie zmodyfikowane
- tankpady Kawasaki przeźroczyste
- zielone paski na felgi Kawasaki
- szyba/owiewka Kawasaki
- torba na siedzenie pasażera Kawasaki
- tankbag SW-MOTECH ION ONE z mapnikiem
- alarm Proxima (musiałem założyć do ubezpieczenia bo nie ma immobilizera)
- wydech IXIL Hyperlow L3X
- diody LED postojowe OSRAM
- żarówki H11 OSRAM Cool Blue
- ładowarka USB 5V
- kierownica Renthal 755 Road Medium
- kilka naklejek Monster Energy :lol:
- no i najważniejsze :P ramka na rejestracje mojego projektu :)
W razie czego polecam firmę PRO-MADE, oni robią te ramki pod indywidualne projekty. Ramka podobno lepsza niż te z wypinaną listwą w tym sensie, że trwalsza i podobno nie pękająca (bardziej elastyczna).
Planowane zmiany:
- wydech Scorpion tutaj filmk jak to chodzi : filmik
- co tam się jeszcze w głowie zrodzi typu lusterka, manetki …
Opis:
Kilka słów o tym dlaczego akurat ten motor, a nie inny bo wybór nie był przypadkowy.

Do niedawna jeździłem na KTM Duke 125 ABS.

Obrazek

Jednak w przypadku 125 szybko zaczyna brakować zarówno mocy jak i prędkości. Wszystko jest ok w mieście ale jak wyjedzie się poza to niestety wyprzedzenie auta jadącego 80km/h staje się koszmarem :(
Interesowały mnie tylko nakedy. Pod uwagę brałem kilka modeli:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wszystkie poza Triumphem to ta sama półka. Triupmh pojawił się w zestawieniu bo była testówka w Inter Motorsie.
Potestowałem praktycznie wszystkie z nich oraz do tego Suzuki GSR 750. KTM odpadł bo to jednak szarpiący singiel, który w moim odczuciu był bardziej do wygłupów w tym stylu: filmik niż normalnej jazdy. Raczej złe rozwiązanie na pierwsze moto. Na dodatek po KTMie chciałem spróbować czegoś innego.
Suzuki Gladius jeździł całkiem fajnie no i V-ka ale niestety na zdjęciach wyglądał znacznie lepiej niż na żywo :( Powalił mnie dużą ilością taniego chińskiego plastiku.
Ducati mnie rozbroił totalnie. Wszystko co wcześniej czytałem się potwierdziło. Głównie piękny wygląd ale pozycja za kierownicą prenatalna (jak to ktoś ładnie ujął). Sprzęgło bierze na samym końcu, nienawidzę tego. Oczywiście idzie się przyzwyczaić ale ja nie chce się przyzwyczajać. Do tego chłodzony powietrzem no i to zapalanie – masakra. Było już chłodno jak go testowałem i odpalenie wymagało dużo zabiegów, a trzeba dodać, że motor posiada ręczne ssanie. Generalnie jazda na nim była jakaś nerwowa taka. No i 696 oraz 796 nie jest już produkowany.
Hondy nie przetestowałem, nie było gdzie. Ale z tego wszystkiego co poczytałem jest najbardziej nijaka z tej klasy nakedów dlatego odpuściłem ją sobie. Zresztą jest 4- cylindrowa, a ja nie chciałem 4 cylindrowca. Z tego powodu (ale nie tylko) odpuściłem Z800. GSR choć prowadził się bardzo ładnie to jakoś mi nie podszedł – 4 cylindy oraz zdecydowanie za szeroki bak jak dla mnie. No i to samo co Z800 wg. mnie zbyt duża moc na początek.
Najbardziej zastanawiałem się nad MT-07. Niby fajny, nowy, same dobre recenzje i tani ale jednak ta niska cena nie bierze się z niczego. W porównaniu z ER6 to naprawdę golas i już na wstępie trzeba dokupić kilka rzeczy, które w Kawie są już w standardzie. Ostatecznie cena zbliża się do konkurencji. Do tego słabo brzmiący seryjny wydech. Choć posiada też wiele atutów – przeglądy są chyba co 10kkm, z tyłu opona 180 i wersja Moto Cage w sumie fajna jest. Natomiast jak spotkałem się z jednym kolegą na MT-07 (ja byłem na testowym ER6) to on stwierdził, że gdyby jeszcze raz wybierał to chyba by wybrał ERke. Niby był zadowolony ale jednak jakoś nie do końca.
W Inter Motorsie we Wrocławiu mieli testówkę Streeta Triple R. Pożyczyłem go sobie na trochę. Rewelacyjna maszyna. Praktycznie ideał. W pełni regulowany zawias. Hamulce z Daytony. Jednak zrezygnowałem z tej opcji głównie z powodu mocy. Z jednej strony znajomi motocykliści mówili nie bierz nic poniżej 100KM, a z drugiej wszystko co czytałem o pierwszym poważnym moto było przeciwko mocnej maszynie. Na Triumphie czułem się trochę jak w tej historyjce "Kupuje litra i nie będę odwijał" :lol:
Raczej to Triumph wziął mnie na przejażdżkę bardziej niż ja jego. No i drażniły mnie zegary i lampa, które zawsze są w tej samej pozycji bez względu czy jedziemy na wprost czy skręcamy :P
W końcu wsiadłem na ER6 i wszystko było jasne. Jechało się na nim tak jakbym już od dawna na nim jeździł, powiedział bym, że lepiej niż na 125. Dobrze się prowadzi, dobrze skręca, spokojnie na gaz reaguje. Nie czuć tak wagi (jak np. przy XJ) choć lekki nie jest. Wygląd fajny, pozycja była wygodna, dźwięk nawet seryjnego tłumika całkiem niezły (podoba mi się również jego centralne położenie). Praca silnika bardzo przyjemna, nie szarpał jak V’ka czy L’ka Ducati, a jednocześnie nie taki aksamitny jak 4 cylindry. No i nie za mocny – 72KM. Cena też była bardzo atrakcyjna bo to koniec roku był. Wydawać by się mogło ideał :P Niestety nie jest tak do końca. Ma kilka mankamentów, a KTM choć tylko 125 dość wysoko wiesza poprzeczkę. Duke ma przedni widelec typu upside-down, komputer ze wszystkimi potrzebnymi informacjami (włącznie ze wskazaniem biegu), bajer w postaci czujnika oświetlenie, który sam włączał podświetlenie zegarów oraz podświetlane wszystkie przełączniki na kierownicy, ciekawy wahacz, seryjne kierunki ledowe. To wszystko drobne bajery ale cieszą. Natomiast ERka ma słaby przedni zawias, miękki i zupełnie bez regulacji. Jednak podobno i tak sztywniejszy niż ma Gladius czy MT-07. Brak wskaźnika biegu. Pewnie wielu powie, że nie jest potrzebny i to jest prawda ale jednak jest wygodniej jeśli jest i to jest niezaprzeczalne. Brak temperatury silnika, to mnie mocno zdziwiło, jest tylko wskaźnik przegrzania. Z tyłu mogła by być 180 jak np. w MT-07. Waga też nie jest mała bo 206kg. Dla porównania KTM Duke 690 to 150kg !! ale bez paliwa czy Tripumh 189kg na mokro oraz MT-07 182kg również na mokro. Na szczęście jak już pisałem wagi nie czuć. Wskaźnik biegu dołożyłem ale nie jest to idealnie rozwiązanie bo nie ma w silniku czujnika więc wskazanie jest tylko na podstawie odczytanych parametrów.
Generalnie uważam, że na tego typu maszynie postępy robi się szybciej niż na zbyt mocnej i jak na pierwsze poważne moto to jest dobry wybór. Nie ma co szaleć na początku. W razie czego zawsze można motor zmienić jeśli będzie mi brakowało (np. na Street Triple R :P), choć bardzo w to wątpię.
Już po tym jak kupiłem ER’ke Kawasaki wypuściło fajną zabawkę z tym samym silnikiem – VULCAN S.

Obrazek

Na zdjęciach strasznie mi się podoba ale czekam jak będą testówki. W razie czego pojeżdżę trochę ER6 i przesiądę się na Vulcana S :P
W tej chwili jestem na etapie docierania. Staram się nie przekraczać 5000rpm choć instrukcja mówi o 4000rpm. Wiem, że są różna szkoły docierania. Jednak nie sądzę aby zastosowanie się do instrukcji miało przynieść jakieś szkody. Zresztą to lepiej również dla mnie bo mam powód aby nie odwijać do końca :P
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko jeździć i szlifować umiejętności bo jak na razie to sporo muszę się jeszcze nauczyć :( Moje "krawędzie strachu" szybko raczej nie zniknął :P Co ciekawe jak jeździłem 125’ką to brakowało mi mocy, przyśpieszenia i prędkości. Natomiast teraz mam wrażenie, że wystarcza mi sama świadomość posiadania zapasu bo mój styl jazdy chyba raczej przypomina slow ridersów :)

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 października 2015, 20:27 przez -MisieK-, łącznie zmieniany 4 razy.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafal600
Posty: 203
Rejestracja: 30 czerwca 2012, 16:53
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Postautor: Rafal600 » 22 lutego 2015, 03:49

Ciekawy sprzecior, widzialem Cie chyba dzisiaj na swiatlach kolo Brzeskiej :P
"Niebezpieczna gra, która nie zna słowa strach, tak!
To tylko chwila, czysta adrenalina..
dziś zamiast krwi ona płynie w moich żyłach"

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 22 lutego 2015, 09:37

Musiałem być ja :)
Kręciłem się wczoraj to tu, to tam. Po Brzegu i w koło niego. :mrgreen:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
jaro33
Posty: 350
Rejestracja: 21 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: POKÓJ

Postautor: jaro33 » 22 lutego 2015, 10:48

extra to opisałeś ,jak dobra porównywarka ,pewnie znalazłbyś robotę w jakimś piśmie motocyklowym ,a przy okazji pomogłeś wielu osobom przy ewentualnym wyborze motocykla,a same moto- fajna maszynka,lekka zwinna,szybka i do tego nietuzinkowy wygląd ,po mieście pewnie niedościgniona ,nic tylko lać i odkręcać ..pozdro
DŁUGIEGO SEZONU I SZEROKOŚCI DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW..

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 22 lutego 2015, 11:14

Dzięki bardzo :)
Nie chciałem wrzucać tylko gołych fotek.
Trochę czasu poświęciłem temu wyborowi, więc pomyślałem, że mogę się podzielić z innymi :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
kawa636
Posty: 186
Rejestracja: 18 września 2014, 19:31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Postautor: kawa636 » 22 lutego 2015, 16:41

Sprzęcik cudo! Gratulacje zakupu tak zajebistej maszynki :) Liczę że niedługo się spotkamy i polatami :) a tak wogóle gratuluje jeszcze wybrania bardzo dobrej marki jak Kawasaki :)
Kawasaki Ninja ZX-6R 636 30th Anniversary Edition

Awatar użytkownika
akilia
Posty: 397
Rejestracja: 08 listopada 2011, 23:18
Lokalizacja: OPO

Postautor: akilia » 22 lutego 2015, 17:14

Śliczna czarnulka :-) posiadam w garażu jej siostrę z750.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 22 lutego 2015, 18:24

kawa636 pisze:... a tak wogóle gratuluje jeszcze wybrania bardzo dobrej marki jak Kawasaki :)

Nie oszukujmy się, wszystkie te maszyny są tak naprawdę zajefajne. Różnią je tylko drobne szczegóły i tylko na podstawie tych drobnych szczegółów trzeba jakoś się zdecydować. Jednemu przypasi to, drugiemu coś innego. Rzeczywiście coś takiego jest w tej marce, że mnie akurat skusiła.
Choć przyznaje, że największą ochotę miałem jednak na Ducati :P
Z drugiej strony raczej jestem zdecydowanym fanem japońskiej motoryzacji.
Najchętniej natomiast to bym kupił wszystkie i jeździł innym moto każdego dnia :mrgreen:

akilia pisze:... posiadam w garażu jej siostrę z750.


Z750 - piękna maszynka.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 17 kwietnia 2015, 21:50

Od początku jedna rzecz nie dawała mi spokoju - mocowanie tablicy.
Wziąłem je z Barracudy bo z tej firmy brałem też kierunki.
Teraz trochę żałuje bo kumpel kupił do siebie kierunki z włoskiej firmy Lightech i one podobają mi się znacznie bardziej. Mają przyciemniane szkło i znacznie lepiej komponują się z czarnym motocyklem. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie kiedyś wymienić :P
Ale wracając do mocowania.
Wygląda to tak:

Obrazek

Choć wygląda znacznie lepiej niż oryginalne plastikowe to jednak znacznie bardziej podobają mi się w tym stylu:

Obrazek

To jest mocowanie angielskiej firmy R&G

Postanowiłem coś z tym zadziałać.
Rozmontowałem to, poprzymierzałem i doszedłem do wniosku, że to jest tak prosta konstrukcja, że nie ma się co zastanawiać i gumówka poszła w ruch :P
Trochę dłubaniny było ale udało się skrócić :D
Oto efekt:
Obrazek Obrazek Obrazek

Czyż tak nie wygląda znacznie lepiej ? Od razu lepiej mi się jeździ :P

Dla porównania tak było przed modyfikacją:
Obrazek Obrazek
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 18 kwietnia 2015, 07:56

Wcześniej wyglądało lepiej. Teraz masz mocowanie jak z chińskiego skutera marki Tesco. Prawda jest jednak taka, że wizualnie nawet mocowanie za 8zł robi lepsze wrażenie niż oryginał :)

A koniec końców wszystko i tak rzecz gustu.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 18 kwietnia 2015, 08:01

Killu pisze:Wcześniej wyglądało lepiej. Teraz masz mocowanie jak z chińskiego skutera marki Tesco.


Widzę Killu, że na Ciebie zawsze można liczyć :lol:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 18 kwietnia 2015, 18:36

W sumie podzielam opinię Killa :P

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 18 kwietnia 2015, 19:26

Fenek pisze:W sumie podzielam opinię Killa :P


No i co mam powiedzieć, chyba będę musiał dospawać to co obciąłem :P

A tak na serio na żywo to wygląda znacznie lepiej niż na fotkach i tutaj jest pies pogrzebany :wink:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 19 kwietnia 2015, 08:28

To, co my myślimy w tej kwestii olej i na śnieg wystaw. Tobie ma się podobać i Ciebie ma cieszyć.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 27 czerwca 2015, 17:01

Ostatnio porobiłem kilka rzeczy i pomyślałem, że fajnie by było zrobić małą sesję zdjęciową :)

W moto wylądował, dzięki pomocy Killa, tłumik IXIL Hyperlow L3X. Trzeba przyznać, że taki wydech jak nic innego daje uczucie dobrze wydanej kasy :P
Co prawda w planach był Scorpion ale jego cena jest zaporowa, a IXIL na żywca brzmi niezgorzej. Nowy wydech jest znacznie lżejszy od seryjnego także moto straciło ze 2-3kg na bank :P
Tutaj filmik z dbkillerami oraz bez.

Z db-killerem: https://vimeo.com/131968736
Bez db-killera: https://vimeo.com/131968735

Na w miarę dobrych głośnikach filmiki dość dobrze oddają rzeczywistość.

Dodam, że na dłuższą metę bez dbkilleró nie da się jeździć :P

Do tego dzięki uprzejmości Piotra z Kawasaki Prądy założyłem oryginalną owiewkę, która jest niby taka niepozorna ale robi robotę i teraz spokojnie można jechać ze znacznie wyższą prędkości bez mega naporu powietrza na klatkę piersiową.

Założyłem również diody postojowe Osram oraz żarówki H11 Cool Blue. Dzięki temu lampa świeci teraz znacznie bielszym światłem. O wiele fajniej to wygląda.

Dorzuciłem tankbag'a SW-MOTECH ION ONE. Rewelacyjna torebka. Idealny rozmiar. Posiada mapnik, w który można zapakować zarówno mapkę jak i nawigację. Bardzo jestem zadowolony z zakupu. Teraz wraz z torebką na siedzeniu pasażera mogę zabrać całkiem sporo rzeczy. Pozostaje tylko zasilanie dorobić do navi.

W końcu ostatecznie zamknąłem kwestię przeróbki uchwytu rejestracji. Dokończyłem szlifowanie krawędzi oraz pomalowałem uchwyt proszkowo. Niczym nie różni się od fabrycznej roboty.
Owszem mam mieszane uczucia czy teraz jest lepiej czy lepiej było bez przeróbki. Wydaje się, że z bokacza lepiej wyglądała oryginalna Barracuda ale z tyłu lepiej wygląda teraz.

Oryginał:
Obrazek

Kontra moja przeróbka:
Obrazek Obrazek

Pozostaje jeszcze kwestia kierownicy Renthala ale nie wiem czy się za to brać.

A teraz trochę fotek :) Oczywiście po kliknięciu na fotkę otwiera się ona w pełnym rozmiarze.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 czerwca 2015, 09:28 przez -MisieK-, łącznie zmieniany 2 razy.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „NASZE MOTOCYKLE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika