Statyski motocyklowych wypadków

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: tom74 » 01 kwietnia 2017, 23:10

Poniżej ciekawy artykuł, jak widać co roku ginie nas więcej:
http://moto.wp.pl/w-2016-roku-znaczacy- ... 020796033a

Obrazek
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Reaven
Posty: 1611
Rejestracja: 15 marca 2005, 11:34

Re: Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: Reaven » 02 kwietnia 2017, 09:20

Dla wielbicieli jednośladów najgroźniejsze okazują się weekendy. W 2016 roku do wypadków najczęściej dochodziło w niedziele, a najwięcej motocyklistów ginęło w soboty.


Hmmmm...
Że weekendy, to rozumiem, ale ten podział sobotnio-niedzielni brzmi co najmniej intrygująco...
Trzeba będzie nowe naklejki przygotować. "Patrz w lusterka, nie jeździj w soboty!" :roll:

Generalnie w 2015 liczba motocykli wzrosła o 7 procent, a w 2016 liczba wypadków o 7,6 procenta. W 2016 zapewne przybyło jeszcze więcej motocykli, więc.. chyba jest tu jakiś związek.

Natomiast martwi statystyka sprawców. Już tylko 52% wypadków motocyklowych powodują inni uczestnicy ruchu, wychodzi na to że w co drugim wypadku sami sobie jesteśmy winni... Tak źle nigdy nie było, zawsze panowało przekonanie, że to nam robią kuku, a tu proszę.
:
:
Nowhere to Run, Nowhere to Hide, Nowhere to Live and Nowhere to Die..
[ niemoralne propozycje kierować na: +48693184930 || reaven @ rut.pl ]

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Re: Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: Fenek » 06 kwietnia 2017, 22:06

Myślę, że to pogorszenie się statystyk(zarówno w ilości jaki i ilości powodowanych przez motocyklistów wypadków) może mieć związek z osobami z prawkiem B na 125'kach, chociaż ten przepis obowiązuje od dłuższego czasu.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: -MisieK- » 07 kwietnia 2017, 07:59

Bardzo, ale to bardzo w to wątpię.
Cały czas śledzimy wypadki i w ogóle nie słyszy się o 125ccm. Raczej duże pojemności.
Niby tak się ludzie rzucili na tą pojemność z B, a ile znasz osobiście takich osób?
Zresztą nie jest tajemnicą, że statystyki to największa manipulacja ludzkości.
Trzeba by to bardzo dokładnie analizować mając szczegółowe dane.
Co do przypisania "winy" to sprawa od zawsze trudna. Bardzo często motocyklista w dużym stopniu przyczynia się do wypadku, ale formalnie winą zostaje obarczony kierowca auta. Także pewnie jakby tak szczegółowo wszystko sprawdzić to takich wypadków gdzie motocyklista jechał absolutnie zgodnie z przepisami (i posiadał prawko) i doszło do wypadku jest pewnie w tym wszystkim mały procent.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Re: Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: tom74 » 14 kwietnia 2017, 21:53

Coś z innej ale nadal motocyklowej beczki:

http://moto.wp.pl/motocyklisci-na-drodz ... 686718081a
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Statyski motocyklowych wypadków

Postautor: -MisieK- » 13 października 2017, 12:12

Ciekawy artykuł: https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadki-z-udzialem-motocykli-najczesciej-powoduja-kierowcy-aut,243525.html

W sumie chyba nic nowego. Natomiast z pewnością wielu wypadków udałoby się uniknąć gdyby nie prędkość motocyklisty i nie ma się tutaj co oszukiwać.
Poniżej przedruk artykułu.

Kierowcy jednośladów byli sprawcami tylko co czwartego wypadku z udziałem motocykla. To jeden z wniosków z raportu przygotowanego przez naukowców z Politechniki Warszawskiej przed wpuszczeniem motocykli na buspasy.

Raport opracowany został na prośbę Zarządu Transportu Miejskiego. Urzędnicy zastanawiają się, czy miłośnicy dwóch kółek będą bezpieczni na buspasach, na które wkrótce zostaną wpuszczeni w ramach pilotażu.

W trakcie badań naukowcy korzystali z kamer zamontowanych przy dwóch buspasach: na Trasie Łazienkowskiej i Radzymińskiej. Umożliwiały one obserwowanie motocykli na tych drogach. Badacze przeanalizowali też szczegółowo dane dotyczące wypadków przekazane przez policjantów z drogówki.

Dlaczego dochodzi do wypadków?

Naukowcy wzięli pod lupę dane o wypadkach i kolizjach z udziałem motocyklistów z ostatnich pięciu lat (2011-2016). Z tych danych wynika, że w co czwartym przypadku sprawcami byli motocykliści, w 74 procentach - pozostali kierujący.

Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem motocyklistów było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu. Stało się tak w ponad połowie przypadków. Pierwszeństwa nie udzielali inni kierujący motocyklistom - (91 procent) niż sami motocykliści (9 procent).

Innym powodem tego typu wypadków było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. W tym przypadku sprawcami zdecydowanie częściej byli motocykliści (73 procent) niż kierujący samochodami 27 procent).

Jeżeli chodzi o nieprawidłową zmianę pasa ruchu, po której dochodziło do zderzenia, to w 85 procentach sprawcami byli kierowcy samochodów.

"W zdarzeniach drogowych z udziałem motocyklistów zdecydowanie przeważają zderzenia boczne pojazdów, które stanowią 73 procent. W następnej kolejności są to: zderzenie się pojazdów tylne (10 procent), najechanie na pieszego (6 procent), wywrócenie się pojazdu (5 procent). Pozostałe rodzaje stanowią poniżej 2 procent" - czytamy w raporcie.

Obrazek

Przyczyny wypadków z udziełem motocyklistówfot. Politechnika Warszawska

W raporcie czytamy, że motocykliści, którzy są ofiarami wypadków to ludzie młodzi. 55 procent ofiar było w wieku 21-35 lat. Zdecydowaną większość stanowili mężczyźni - 89 procent.

Obrazek

Charakterystyka ofiar wypadków fot. Politechnika Warszawska

Liczba wypadków

W analizowanym okresie doszło do 1005 zdarzeń drogowych z udziałem motocyklistów, w tym 686 wypadków i 319 kolizji. W wyniku tych zdarzeń 50 osób zmarło, w tym 42 motocyklistów. 133 osoby zostały ciężko ranne, w tym 126 motocyklistów, a 570 osób zostało lekko rannych, w tym 510 motocyklistów.

Obrazek

Dane dotyczące wypadków i poszkodowanych fot. Politechnika Warszawska

"Ofiary śmiertelne w tych wypadkach stanowią 14 procent wszystkich ofiar śmiertelnych, ciężko ranni 17 procent, a lekko ranni 11 procent. Ofiarami są w większości sami motocykliści. Stanowią oni ok. 90 procent ofiar w wypadkach z udziałem motocykli" - czytamy w raporcie. Te dane dotyczą wszystkich odnotowanych wypadków w Warszawie, także tych, w których nie brały udziału motocykle.
Co z buspasami?

Dzięki kamerom zainstalowanym w okolicach buspasów naukowcy stwierdzili, że z odcinków przeznaczonych dla komunikacji miejskiej motocykliści korzystają bardzo często. Samochody z kolei wymijają, wykorzystując przestrzenie między pasami (głównie między drugim a trzecim). Same autobusy często wyprzedzają, w sposób niebezpieczny, bo te jadą wolniej.

"Rozrzut prędkości z jakimi poruszają się motocykle jest duży. Niestety zaobserwowano znaczne przekroczenia prędkości dopuszczalnych (prędkości odcinkowe znacznie powyżej 100 km/h), przy czym zależą one od odcinka, kierunku ruchu i pory dnia. Należy zauważyć, że prędkości motocyklistów korzystających z pasa autobusowego są niższe, niż wartości średnie obserwowane w całym przekroju" - czytamy w raporcie.
Wnioski

Autorzy raportu uważają, że wpuszczenie motocykli na buspasy poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

"Biorąc pod uwagę wyniki obserwacji przeprowadzonych na dwóch odcinkach doświadczalnych Trasie Łazienkowskiej i ul. Radzymińskiej, mając na względzie zagrożenia bezpieczeństwa motocykli wynikające z wyprzedzania się pojazdów na pasach ruchu i pomiędzy nimi oraz uwzględniając fakt niezidentyfikowania zakłóceń ruchu autobusów, rekomenduje się dopuszczenie ruchu motocykli na ww. odcinkach. Zdaniem autorów opracowania będzie to rozwiązanie bezpieczniejsze niż 'chaotyczny' ruch motocyklistów na całej jezdni (na wszystkich pasach ruchu i pomiędzy nimi)" - czytamy we wnioskach końcowych raportu.

Za projekt odpowiadał dr inż. Andrzej Brzeziński, kierownik Zespołu Inżynierii Komunikacyjnej Instytut Dróg i Mostów Wydziału Inżynierii Lądowej.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika