Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 16 lutego 2016, 23:09

Pod tym linkiem dokładne informacje o wypadkach w 2015 roku: http://www.scigacz.pl/Sezon,2015,rekordowo,bezpieczny,dla,motocyklistow,raport,28067.html
Trzeba przyznać, że nie wygląda to źle, zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromny wzrost ilości motocykli (szczególnie 125ccm) na drogach.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Tomzo
Posty: 230
Rejestracja: 07 września 2015, 19:26
Lokalizacja: Opolskie

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: Tomzo » 17 lutego 2016, 06:39

Przedewszystkim doświadczenie,że z roweru nie wsiada się od razu na tzw. ,,litra" no i zwiększona ilość krzyży z kaskami przy drogach to ludzie trochę zmądrzeli,również do tego od kilku lat zadania na egzaminie praktycznym kat. A też w jakimś stopniu przyczyniły się do bezpieczeństwa jazdy na moto;
Uzupełniam braki z dziecinstwa;)
Honda CBF 600S

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: michal.m » 17 lutego 2016, 08:52

Jak ja pamiętam jakież to było oburzenie niektórych kiedy wchodziły przepisy, że z kat.B będzie można śmigać 125ccm. Tak jak to zostało zauważone w artykule - nawet wśród motocyklistów (tutaj na forum również tacy byli/są) bo że w policji to wiadomo. O policji (drogowej) dużo napisałem i jeszcze dużo napiszę - to formacja nastawiona TYLKO na zysk a nie na poprawę bezpieczeństwa.

A co do liczby zdarzeń drogowych - ilość jednośladów się zwiększyła to i kierowcy nie mają szans nas nie widzieć. Kiedyś raz na jakiś czas taki śmignął to i w puszce się zapominało, że takie coś jak jednoślady jeżdżą po drogach. Dwa: zim praktycznie nie ma. Nawet przy -13 tej zimy widziano motocyklistę (patrz: temat kto kogo widział ;) a przy plusowych temp. to po mieście każdego dnia ktoś tam jeździ (nie liczę skuterów bo Ci to jeżdżą non stop)

Tomzo pisze:Przedewszystkim doświadczenie,że z roweru nie wsiada się od razu na tzw. ,,litra"

Taaa, i myślisz, że to ludziom przyświeca przy wyborze motocykla? Nadal panuje przekonanie, że motocykl zaczyna się od 600ccm.
Ps. a w tym tygodniu dwójka kolesi z Brzegu (wcale nie drobnej budowy ciała) wyruszyła na 125ccm do Dakaru na wycieczkę bodajże 2 miesięczną...i się na te motocykle spakowali !!

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 17 lutego 2016, 10:02

Mylisz się Michał, po pierwsze jeden jest z Brzegu, a drugi z Oławy, a bo to były raczej 150ccm :P
To są Romety ADV. 125 ma tylko 10KM, a oni mówią o 13KM czyli wersja 150ccm. Choć i w tej kwestii informacje są sprzeczne bo strona Rometa podaje tylko 11. Maksymalna prędkość 95km/h.
Tutaj materiał: http://opole.tvp.pl/23995156/12-lutego-2016

Ja chłopaków podziwiam. Nie to jakim moto jedziesz, ale to jak jeździsz pokazuje kto jest tutaj prawdziwym motocyklistą.
Mam tylko nadzieje, że to nie jest jakaś akcja ściema sponsorowana przez Rometa.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: michal.m » 17 lutego 2016, 13:25

-MisieK- pisze:Mylisz się Michał (...)
Ja chłopaków podziwiam. Nie to jakim moto jedziesz, ale to jak jeździsz pokazuje kto jest tutaj prawdziwym motocyklistą

heh, zrobiłeś to w moim stylu - czyli czepiłeś się słówka, w sumie nieistotnego ;P :mrgreen:

chodziło mi o to co zresztą sam napisałeś i co teraz zacytowałem.

Generalnie ja uważam, że: im nas więcej na drogach tym dla nas bezpieczniej i byłem zawsze ZA zniesieniem obowiązku posiadania kat.A na jednoślady 125ccm bo znam b.dobrze sytuacje gdzie takich jednośladów jest na pęczki na każdych światłach w mieście: ITALIA :mrgreen: i kierowcy puszek widzą ich wszystkich.
Ale też jestem ZA stopniowaniem dostępności do mocnych maszyn nowym kierowcom motocykli. Co po troszę załatwiają obecne przepisy ze zdobyciem prawka kat.A

Ps. nie ma czegoś takiego jak nieprawdziwy motocyklista, no chyba, że jest figurką ;p

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 17 lutego 2016, 13:37

Tak oczywiście to był żart z mojej strony.
Racja jest na bank w tym, że im więcej motocyklistów na drodze tym lepiej i bezpieczniej bo kierowcy aut nie odzwyczajają się.
Oczywiste jest też to, że wypadki były, są i będą i nie da się ich całkowicie wyeliminować.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Tomzo
Posty: 230
Rejestracja: 07 września 2015, 19:26
Lokalizacja: Opolskie

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: Tomzo » 17 lutego 2016, 19:13

michal.m pisze:Taaa, i myślisz, że to ludziom przyświeca przy wyborze motocykla? Nadal panuje przekonanie, że motocykl zaczyna się od 600ccm.


A przekonaniem było 1000 ccm i tu jest,moim zdaniem,sedno sprawy poprawy statystyki.Jeszcze potrzeba dużo czasu ażeby dotarło do wszystkich że to co wyciaga 100kmh i wyżej jest i będzie motocyklem;
Uzupełniam braki z dziecinstwa;)
Honda CBF 600S

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: michal.m » 18 lutego 2016, 10:47

Jak w 2009 roku wsiadałem na swój pierwszy motocykl, który miał 450ccm i był zablokowany do 27KM, moim pierwszym forum był scigacz.pl (już od dawna tam nie zaglądam przez tamtejsze podejście właśnie do jazdy - w sumie nie ma się co dziwić po nazwie portalu ;p ) to tam 600ccm to było absolutne minimum, już nawet cb500 się wg tamtejszym userów nie nadawała. - przynajmniej w tamtym czasie już nie było przekonania, że motocykl zaczyna się od litra.

Sedno sprawy poprawy statystyk moim zdaniem jest takie co już napisałem: im nas więcej na drogach tym dla nas bezpieczniej
a nie jakim jednośladem kto jeździ: jak ma dwa koła i silnik to nie jest rowerem i tyle wystarcza.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 21 lutego 2016, 21:06

Skoro tutaj już padła ta informacja to podam linka do strony na fejsie tych gości co pojechali do Dakaru: https://www.facebook.com/Romet-Dakar-ADV-1474800292830818/?fref=ts
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: Pabel » 21 lutego 2016, 23:09

Statystyki te nie są miarodajne do końca :)
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 22 lutego 2016, 07:33

No, jak zresztą wszystkie statystyki :wink:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 24 lutego 2016, 17:27

Takie bzdety jak dzisiaj w radiu poleciały to ręce opadają.
Generalnie przekaz jaki dzisiaj usłyszałem był taki, że od początku roku było już sporo wypadków z udziałem motocykli. Co było w tym najważniejsze, że większość z nich była spowodowana przez motocykle do 125ccm i kierowców z prawem jazdy kat. B.
Potem padło, że mocno zmniejszyła się zdawalność na kat. A z 70% do 30% i, co ciekaw, aluzja, że winę za to ponosi fakt pozwolenia jazdy z kat. B na motocyklach do 125ccm. Niech mnie ktoś uświadomi proszę jak ma się jedno do drugiego ??????
Potem było jeszcze, że liczba chętnych na kat. A drastycznie spadła. Podali dokładne liczby w jednym województwie, ale nie pamiętam szczegółów. Fakt faktem spadek był spory. Tylko teraz nasuwa się tutaj kilka pytań.
Po pierwsze przed rokiem 2013 zdawało się po prostu na A i pewnie mniej więcej liczba zdających była stała. Potem z pewnością była fala przed zmianą przepisów. Potem pewnie był spadek po wprowadzeniu nowych przepisów. Potem wprowadzono możliwość jazdy na B motocyklami do 125ccm, ale wprowadzono też jakieś obostrzenia za brak prawka. Znam co najmniej kilka osób, które były jeżdżące i właśnie wtedy zdecydowały się na prawko. Do tego doszła grupa ludzi jak ja, że wsiedli na 125 i szybko okazało się, że to mocno za mało i trzeba robić A. Do tego co rok jest pewna, jak mniemam, mniej więcej stała grupa ludzi, jak choćby nasz Klopsik, którzy mają 2 lata kat. A2 i wiadomo, że chcą zrobić A, dla nich B jest bez znaczenia bo już z A2 mogą więcej niż na B. No i jakaś grupa ludzi, którzy po prostu zapragną mieć A i tyle. Nie wierze w to, że kwestia tych 125 spowodowała tak znaczący spadek chętnych na A. Zresztą trzeba by analizować cały kraj, a nie jedno województwo i porównywać ilości do czasów z przed tych wszystkich zmian czyli może gdzieś do okolic 2010/2011/2012. Myślę, że po prostu przyszło jakieś pewne nasycenie i teraz będzie zwyczajnie stabilizacja z pewnymi odchyłami. Jednego roku będzie mniej chętnych, a następnego więcej. Rozpatrywanie takich rzeczy w tak krótkich przedziałach oraz w czasie kiedy nastąpiło tak wiele zmian w przepisach jest w moim przekonaniu bez sensu i ma na celu wyłącznie udowodnienie przez siebie postawionej tezy.
Pomimo znacznego wzrostu sprzedaży motocykli 125 jakoś nie widzę specjalnie na drogach tabunów ludzi. Ile takich osbób jest u nas ? Jak tak z 3 kojarzę na 125 z prawkiem B.
To tak jak ostatnio czytałem o dwóch ciekawych zjawiskach.
W kilku miastach wprowadzono strefy 30km/h i policja czy tam straż cieszy się i podaje, że ilość wypadków jest równa zero, ale nikt nie mówi, że wcześniej w tych samych miejscach ilość wypadków też była równa zero.
Druga sprawa dotyczyła Wrocka. Podano, że od kiedy straż nie ma możliwości wykonywać pomiarów radarami ilość wypadków we Wro spadła. Nie wiem, może to miała być forma żartu.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Tomzo
Posty: 230
Rejestracja: 07 września 2015, 19:26
Lokalizacja: Opolskie

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: Tomzo » 24 lutego 2016, 18:56

WORD-om i OSK-om ustawa o 125-tkach nieco popieprzyła interes i jakiś reporterzyna próbuje naświetlać nowym posłom i senatorom że jest taka sytuacja a przez to ukluje się nowa ustawa ażeby przechodzić dodatkowe obowiązkowe -płatne oczywiście-ćwiczenia praktyczne dla majacych kat.B zanim wsiądą na takowy moto-zobaczycie...
Uzupełniam braki z dziecinstwa;)
Honda CBF 600S

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: michal.m » 24 lutego 2016, 19:48

-MisieK- pisze:Takie bzdety jak dzisiaj w radiu poleciały to ręce opadają.
Coś w teń deseń jak Ty to zrobiłeś tu na forum skomentowałem to mojej małżonce jak to usłyszałem w radio... totalna manipulacja by udowodnić przez siebie postawioną tezę.
Tomzo pisze:...przez to ukluje się nowa ustawa ażeby przechodzić dodatkowe obowiązkowe -płatne oczywiście-ćwiczenia praktyczne dla majacych kat.B zanim wsiądą na takowy moto-zobaczycie...
nie kracz bo to faktycznie całkiem realne.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Optymistyczne statystyki wypadków za 2015

Postautor: -MisieK- » 24 lutego 2016, 20:11

Czyli słyszałeś to Michał. Nie no po prostu mi ręce opadły jak tego słuchałem.
Czy dziennikarze nie mają swojego mózgu ?? Nikt się nie zastanawia nad tym co podają do wiadomości ??
Nie zależy im żeby choć odrobinę temat zgłębić ?? Gdzie ich jakiś profesjonalizm ??
Kurde ale ja naiwny jestem :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika