-MisieK- pisze:Natomiast z tego co poczytałem wiele osób robi przeróbki totalnie niezgodne z przepisami pozwalające na świecenie obu lamp nawet jeśli nie są do tego przystosowane lub też po prostu jeżdżą na długich no bo przecież bezpieczeństwo moje jest ważniejsze niż przepisy...
Konkludując, wygląda na to, że to tylko bajki co ludzie piszą. Ja nie znalazłem przepisu, który mówi, że w Polsce dana strona ma być mijania. Determinuje to prawdopodobnie wyłącznie budowa reflektora. Oddzielną sprawą jest to, że moto z UK (chyba również z USA) może świecić niewłaściwie w Polsce.
-MisieK- pisze:@michal
No chyba wyraźnie napisałem o czym myślę pisząc o nielegalnych/niedozwolonych przeróbkach.
Chodzi o takie sytuacje kiedy producent tak zaprojektował lampę, że tylko jedna strona, jej odbłyśnik i klosz, jest przystosowana do bycia światłami mijania. Świadczą o tym odpowiednie oznaczenia lampy. Np. taka sytuacja, że z obu stron masz H7. Obie żarówki takie same, ale inna budowa reflektora. Jeśli jedna z lamp była przystosowana do bycia światłem drogowym to zmostkowanie jej będzie absolutnie niedozwoloną przeróbką w stylu "moje bezpieczeństwo/mój szpan jest ważniejsze niż przepisy".
(...)
Sprawdźcie sobie oznaczenia na kloszach. To co pisałem wyżej HR, CR, HCR i w teorii będzie wiadomo czy taka przeróbka była w ogóle dopuszczalna.
michal.m pisze:
A czy lampa prawa czy lewa jest mijania nie ma absolutnie znaczenia w tak wąskim rozstawieniu obu lamp w motocyklach i to zarówno patrząc na to zagadnienie łopatologicznie jak i z punktu prawnego.
-MisieK- pisze:Wracając do żarówki jednowłóknowej to jeśli ją zmostkujesz to co niby się stanie po zapaleniu drogowych ???
Inna sprawa jeśli jest zwyczajna H4. Ale nawet wtedy jeśli dana lampa nie będzie przystosowana do bycia lampą mijania to nawet jeśli odpalisz odpowiednie włókno żarówki to taka lampa może świecić niewłaściwie jeśli odbłyśnik i klosz nie są odpowiednio przystosowane i też może walić po oczach.
Czy to tak trudno zrozumieć ??
-MisieK- pisze:Poszło oto, że ten sam motocykl czasem ma jako mijania lewą, a czasem prawą.
Myślałem, że może regulują to jakieś przepisy, ale niczego takiego nie znalazłem i chyba regulują to tylko powielane mity.
Reaven pisze:swoją drogą, jakoś nie umiem sobie przypomnieć bym mijał kiedykolwiek motocykl, w którym świeciła tylko jedna, LEWA lampa.. zawsze to była prawa. które to tak mają na opak?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika