Kat. A2 - legalne i zgodne z prawem motocykle - dywagacje.

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 01 lipca 2015, 14:58

Panowie ale nad czym my sie rozwodzimy. Jesli motocykl jestbzarejestrowany w kraju u nas to jest zarejestrowany LEGALNIE bo przeciez starostwo nie rejestruje raz legalnie raz nielegalnie. Kazdy pojazd, ktory zostal zarejestrowany jest legalny i tyle ;D Kto sie z tym nie zgodzi to niech jeszcze raz przemysli to jeszcze raz na spokojnie i dojdzie do tego samego. Masz dowod rejestracyjny , przeglad i OC = LEGALNIE JEZDZISZ. Wiem zaraz bedzie ze mozna przerobic itp. ale patrzac tak to kazdy z nas jezdzi nielegalnie ( zbyt glosne wydechy) ale przeciez kazdy jezdzi legalnie ;)
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 01 lipca 2015, 16:07

Pabel pisze:Masz dowod rejestracyjny , przeglad i OC = LEGALNIE JEZDZISZ.

Zapomniałeś o danej kategorii prawa jazdy. Bez tego OC jest nieważne.

-MisieK- pisze:Prawdziwy problem pojawi się dopiero w przypadku wypadku czy kolizji czego NIE ŻYCZĘ NIKOMU.

I to jest sedno tematu. Analogicznie do samej jazdy bez uprawnień na daną kategorię, czy też jazdy z zatrzymanymi uprawnieniami, czy też innego rodzaju uprawnieniami (nie tylko drogowymi)
Wszystko jest w porządku gdy sprawy idą bez problemów, a gdy te się zaczynają szuka się z obu stron luk.
Ale przecież "nikt" sobie takimi bzdetami nie zawraca głowy, że będzie miał wypadek czy też kolizję - ważne jest tu i teraz.

Sądzenie, że ubezpieczyciele nie rozróżniają motocykli i patrzą tylko w dokumenty jest tak naciągane, że hej.
Jestem pewien, że w razie potrzeby taką zdławioną R1/R6 przebadają pod każdym kątem byleby tylko nie wypłacić odszkodowania temu kto na niej jechał bez kat.A - i będą mieć do tego prawo (a ja bym dodał, że i obowiązek)

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 01 lipca 2015, 16:43

Pomidor
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 01 lipca 2015, 16:53

Pabel pisze:Pomidor


I to jest dobre podsumowanie tematu :P
Przepisy przepisami, można mówić jaki jest stan faktyczny, a Polak i tak wie lepiej :D
Nie wiem tylko po kiego ja się ścieram :?: :lol:
Jest piękna pogoda idę jeździć 8)
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 02 lipca 2015, 04:41

A ja jeszcze namieszam troszkę, żeby nie było tak prosto. Weźmy pod lupę konkretny pojazd czyli Hondę PC31. Taka zabawka ma (najczęściej) 98 koni mechanicznych. Ustaliliśmy już, że motocykl ten pochodzące z rynku niemieckiego może mieć fabryczne 25 kW, czyli około 34 konie i jest to jego moc nominalna. "Blokada" motocykla to kryzy w króćcach ssacych, które można wyciągnąć i mieć 98 koni. Ale żeby namieszać jeszcze bardziej, trzeba dodać, że ta sama honda z tym samym silnikiem pochodząca z rynku brytyjskiego będzie miała najprawdopodobniej 110 koni mechanicznych a to dzięki zastosowaniu jeszcze innych króćców ssacych. I tutaj koniec mieszania a pytanie do publiczności: jaka jest zatem "moc wyjściowa hondy PC31? ".

Otóż dla sprzedawcy motocykla, dla inżyniera który go zaprojektował, dla diagnostyka na stacji kontroli pojazdów, dla Pani w wydziale komunikacji i dla delikwenta który motocykl upolował, czy to w salonie, czy od innego delikwenta nie ma takiego motocykla jak PC31.

jh2pc31xxxxxxxxxx to anglik z mocą wyjściową 110 koni
Jh2pc31yyyyyyyyyy to niemiec z mocą wyjściową 34 koni
Jh2pc31zzzzzzzzzz to motocykl na prawie całą resztę świata

I ja się pytam, jakim prawem diagnosta, policjant, rzeczoznawca, pani w urzędzie czy ktokolwiek ma prawo podważać zdanie fabryki na ten temat? Kupiłeś Hondę Jh2pc31yyyyyyyyyy i koniec tematu. Jej moc wyjsciowa to bez żadnej inwencji twórczej 34 konie mechaniczne. A to, że ktoś do tej hondy po drodze włożył turbo, czy króćce od anglika jest tematem na inną dyskusję. Jeżeli natomiast nikt takich operacji nie wykonywał, wówczas mamy fabryczną Hondę PC31 o mocy pozwalającej legalnie poruszać się tym konkretnym motocyklem mając kategorię A2.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 02 lipca 2015, 08:31

Dla mnie sprawa jest dość oczywista (choć wcale nikt nie musi się z nią zgadzać).
Pomijamy anglika w ogóle bo do rozważań wystarcza nam wersja DE, która ma tylko 98(100)KM i już się nie nadaje do modyfikacji.
Fabrycznie ten motocykl posiada powiedzmy 98KM = 72kW.
Wersja 25kW to wersja fabryczna ale jest to wersja specjalna, powstała w wyniku skastrowania wyjściowej mocy silnika poprzez prostą i demontowalną modyfikację. Jest to specjalna modyfikacja, po której usunięciu wracamy do 98KM.
To dla mnie zamyka sprawę - takim moto w Polsce na prawko A2 legalnie jeździć się nie da.
Dlaczego ? Bo jego moc wyjściowa została obniżona o więcej niż 50% (nawet gdyby było to 35kW nadal było by to minimalnie za dużo). Modyfikacja to modyfikacja i nie ważne czy zrobił ją producent czy użytkownik.
Bankowo ubezpieczyciel doczepiłby się do takiego motocykla. Można by się oczywiście do sądu odwoływać ale każdy rzeczoznawca argumentowałby to tak jak ja.
To by było do przejścia tylko wtedy gdyby producent wypuścił powiedzmy motocykl abc z silnikiem xyz o mocy 100KM oraz drugi motocykl o nazwie abc ale z innym silnikiem, który oznaczony były np. zxy o mocy np. 35kW oraz odpowiedniej masie. Czyli dwie zupełnie odmiennie wersje motocykla z różnymi silnikami.

Oczywiście, jak już pisałem, Polak wie lepiej i i tak zrobi po swojemu, a potem jest zdziwiony i ma pretensje do całego świata. Winny będzie rząd i premier i ministerstwo transportu, że nie ostrzegało wystarczająco w tv, że tak nie można :P
Dla jednego 2+2 to 4 i jest to oczywiste. Inny się zastanawia dlaczego tak jest. Jeszcze inny próbuje to podważyć, kolejny widzi w tym zagrożenie, a jeszcze kolejny buntuje się przeciwko temu. Jesteśmy różni i dlatego jest ciekawiej, chyba :P A ja nie muszę pijać rano kawy bo mi "inny" wystarczająco potrafią podnieść ciśnienie :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 02 lipca 2015, 08:46

Pozwolę sobie wtrącić swoją opinię. Moim zdaniem bez sensu jest robienie tylu ograniczeń na kategorię na prawo jazdy. W przypadku kat. A1 wystarczyłby sam stosunek do masy, czyli 0,1, ewentualnie trochcę go zmniejszyć, bo wtedy motocykle byłyby szybsze, niż teraz. Z kategorią A2 to samo, a w AM wystarzcyłoby ograniczenie prędkości do 45km/h, którego i tak by (prawie) nikt nie przestdzegał :P

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 02 lipca 2015, 08:59

Im więcej poznaję różnych Ustaw, Rozporządzeń (ale w ich faktycznym brzmieniu, np. ze strony isap.sejm.gov.pl a nie przedruki prasowe) to jest dla mnie w 100% pewne, że te dokumenty są pisane tak by dawać pole do interpretacji przez urzędników jak również samych zainteresowanych, czyli nas, mieszkańców tego kraju, które to prawo nas dotyczy.

We wszystkich dziedzinach wystarczyłby prosty zapis w danym zdaniu w Ustawie, Rozporządzeniu, itp. i wszelkie spekulacje byłyby zakończone. Albo uprościć przepisy choćby tak jak wspomina Fenek.
No ale wtedy wszyscy byliby równi wobec obowiązującego prawa - a tak nie może być. Wszelkie wałki byłyby ukrócone ;p Zbyt idealnie = nie możliwe.

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 02 lipca 2015, 09:23

Uprościć przepisy to jedna sprawa. Bardziej chodziło mi o to, że to byłoby bardziej sprawiedliwe. Motocykle są różne, na przykład porównajmy taką Yamahę R125 z jakimś mini chopperem. Chopper będzie sporo cięższy przy takim samym silniku. Jeśli ograniczenie dotyczyłoby tylko stosunku mocy do masy, będzie mógł mieć mocniejszy i większy silnik, a zachowa taki sam stosunek mocy do masy jaki ma R125. Co za tym idzie, będzie mógł już mniej więcej dotrzymać kroku małemu sportowi. To samo z małym Viaderkiem.

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 02 lipca 2015, 15:31

Misiek, mam wrażenie, że założyłeś ten temat tylko po to, żeby napisać wszystkim, że to właśnie Ty wiesz lepiej ;) Napisałem jak się sprawy mają z mojego punktu siedzenia, czyli osoby, która co jakiś czas spotyka się z rzeczoznawcami, robi wyceny szkód, zajmuje się ich realizacjami, przepycha się z ubezpieczalniami etc. Motocykl, który został fabrycznie wypuszczony z mocą 25kW, to motocykl mający 25kW i tu kończy się dyskusja. Nie ma czegoś takiego jak wersja specjalna. Wersje specjalne (SW) robione są niemal wyłącznie dla służb mundurowych jak Policja, Pogotowie, Straż Graniczna etc. Wydań jednego motocykla jest cała masa, bo różne kraje mają różne wymagania i wszystko jest opisane w numerze VIN. Hiszpanie muszą mieć odblaskowe obrysówki na przykład, we francji w latach '90 nie można było mieć zbyt głośnego klaksonu lub klaksonu wydającego dwa różne tony, szwajcarzy mają jobla na punkcie emisji spalin i hałasu przez co w ich motocyklach zmienia się układy wydechowe i dokłada recyrkulatory spalin, motocykle na stany są jeszcze inne, stan Kalifornia robi największy cyrk z wymogami odnośnie motocykla, jaki tylko może być. Swoje fanaberie ma też Brazylia, czy Singapur. Japończycy na własne potrzeby robią motocykle jeszcze inaczej. Nie da się zatem powiedzieć, że niemiecka PC31 o mocy 98 koni mechanicznych jest wersją bazową na cały świat, czy choćby samą Polskę.

PozdRR
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 02 lipca 2015, 21:48

Killu pisze:Misiek, mam wrażenie, że założyłeś ten temat tylko po to, żeby napisać wszystkim, że to właśnie Ty wiesz lepiej ;)


Trafiłeś w samo sedno :P
I tyle w tym temacie.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 02 lipca 2015, 22:00

Tak, czy inaczej respekt za dystans ;)
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 02 lipca 2015, 23:00

Killu po tym przedostatnim poscie wiem juz do kogo bede uderzał jak bede chcial sprawdzoc moto zza granicy czy jest 100% ori :D
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 06 lipca 2015, 13:13

Polecam krótką lekturkę z relacji jednego użytkownika z forum fazera:
"Do tego mandat 800zł + koszty naprawy samochodu, bo jak mówisz takiemu że R6 sprowadzoną z Niemiec która ma 25KW nie może jeździć na A2 to nie wierzy"
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?p=209165#p209165

I Wasze teorie w legalność jazdy R6 na A2 legły w gruzach

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 06 lipca 2015, 13:50

Daj spokój Michał, są tacy co zawsze wiedzą lepiej, a czarne jest białe i odwrotnie :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika