O faktycznie z tym Suzuki. To jedyny model z proponowanych na A2, który wyjściowo ma moc powyżej 70kW.
Ciekawe, że na stronie Suzuki nie ma specyfikacji tych modeli na A2.
Może wybieg jest taki jak w Kawasaki, tylko Kawa ma dokładniejsze info na stronie. Niemniej jednak z ciekawości już piszę do Suzuki jak to możliwe. Zobaczymy czy i co odpowiedzą
[edit]
W sumie nie wiem czemu drążę ten temat bo właściwie nie specjalnie mnie dotyczy, no przynajmniej do puki nie będę miał kolizji z takim driverem z A2
Jednak tak już jakoś mam
Wydaje mi się, że wszystko zaczęło się przed wejściem zmian w przepisach. Ze wszystkich artykułów pisanych przed wejściem w życie przepisów wyłania się jeden obraz - pierwotna wersja nie miała tego warunku 50%. Wygląda na to, że został on wprowadzony w ostatniej chwili.
Dostałem odpowiedź od jednego z dealerów Suzuki odnośnie GSR'a:
Suzuki GSR750 może być zarejestrowany legalnie jako motocykl do kategorii A2, ale dopiero wtedy kiedy zostanie w nim wymieniony moduł, który spowoduje zmniejszenie mocy do 35kW. Koszt modułu do Suzuki GSR750 to 4000 zł brutto.
Nic nie wspomniane o warunku 50%. Zatem zapytałem jeszcze
Pytanie czy to możliwe żeby popełniali taki błąd i wpuszczali klientów na minę ??
Drugi dealer nie wie i ma dopytać w Suzuki Motor Polska
Ja też do nich wyssałem zapytanie ale jakoś nie liczę na odpowiedź. Pewnie mnie zleją
W ogóle w cenniku jest też GSX-R600 !! z dostępnością na A2 ale dealer powiedział, że GSX-R się nie kwalifikuje. Znaczy to, że mają burdel.
Zwłaszcza, że znalazłem info w innych źródłach, że jest i GSR i GSX-R i to co ciekawe zdławione na 25kW (dealer pisze o 35kW). Po co dławić tak mocno ?
Przykład Kawasaki Z800/Z800 e version pokazuje idealnie jak to powinno być zrobione. Czy bawili by się tak, gdyby takiej potrzeby nie było ??
Ależ mnie to wkurza
Kogoś poza mną w ogóle to interesuje
[edit 2]
Jeszcze jedna kwestia. Powiedzmy, że mamy moto 65kW. Zdławienie na 35kW jest jak najbardziej ok. Natomiast jak podejść do tematu gdyby zdławić go na 25kW ? To zdławienie co prawda nie osiąga jeszcze dopuszczalnego maksa ale powstało przez zdławienie o więcej niż 50%.
A gdyby tak inaczej podejść do interpretacji ?
art. 6.1, pkt 3 brzmi tak “
motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla”.
Jeśli ten ostatni warunek odnieść tylko do stosunku mocy do masy - nie może on powstać w wyniku... To mamy większe pole do popisu.
Mamy moto np. z mocą 78kW i wagą 213kg - czyli GSR. Odpowiedni stosunek mocy do masy osiągamy już przy mocy 42kW (mniej niż połowa) - dokładnie 0,2. Natomiast musimy go skastrować na 35kW bo taki jest pierwszy warunek.
Co o tym myślicie ??
Wtedy taki GSR by się kwalifikował