Kat. A2 - legalne i zgodne z prawem motocykle - dywagacje.

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Kat. A2 - legalne i zgodne z prawem motocykle - dywagacje.

Postautor: -MisieK- » 30 czerwca 2015, 18:38

[eidt] Wszędzie gdzie piszę, że nie da się "zarejestrować" w rzeczywistości mam na myśli, że nie da się legalnie prowadzić na A2. Tak zarejestrowana maszyna nie ma możliwości spełnić wymogów prawa jazdy kat A2. Mam nadzieje, że wiadomo o co mi chodzi :P [edit end]

Ponieważ prowadzimy zażartą dyskusję z kolegą Pabel na krzykaczce odnośnie tego czym legalnie (tylko całkowicie zgodnie z prawem) można jeździć na kat. A2 to postanowiłem założyć wątek i przenieść dyskusję tutaj :P

Poszło o R1 i R2, nawet H2 jak twierdzi Pabel :P

Zatem od początku.
Podstawa prawna.
Ustawa o kierujących pojazdami obowiązująca od 19.01.2013.
Art. 6.1
3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia
zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,


Co to oznacza w praktyce.
1. Nie ma możliwości zdławienia motocykla o więcej niż 50% jego mocy wyjściowej, czyli odpadają motocykle, które wyjściowo mają więcej niż 70kW (95,2KM) - czyli od 96KM w górę.
2. Przy założeniu, że moto ma dozwolone maks 35kW jego masa nie może być niższa niż 175kg aby zachować stosunek mocy do masy 0,2.

Teraz słucham, jakim cudem można legalnie zarejestrować [edit] jeździć powinno być na R1 lub R6 na kat. A2 :?: :?: :?:

Pabel twierdzi, że kolega tak zarejestrował w pełni legalnie :P
Pozwolę sobie zacytować, mam nadzieje, że nie masz nic przeciwko.
Pabel pisze:...ziomek lata na R6 2006 rok legalnie bo ma papier ze zblokowana do tej i do tej mocyi rownoczesnie z nim koles blokowal r1 bo rok później miał ja odblokowywac...

...uwierz mi na slowo ze wozil to moto po slasku sporo żeby było wszystko cacy...


Dlaczego kolega woził po całym Śląsku ?? Bo nie da się tego legalnie zrobić i szukał kogoś kto zgodzi się na taki przekręt.
To żaden problem skoro pełno jest 125->50, 250->125 itd. Sądząc po ogłoszeniach to jest nagminny proceder.
Z drugiej strony zastanawiam się jak to możliwe ? Bez wątpienia łatwiej z moto przywiezionym z zagranicy, tak mi się wydaje. Jak kupujesz nowe w Polsce to masz wyciąg z homologacji więc żeby to się udało trzeba chyba sfałszować homologację ? Wydział komunikacji wystawia dowód bez zastanawiania więc tutaj już nie ma problemu. Podziwiam tych diagnostów, którzy się pod tym podpisują. W razie jakiegoś zdarzenia pociągał bym ich do odpowiedzialności bo robią to z pełną świadomością.
Jeśli do czegoś dojdzie to ubezpieczyciel na bank dokładnie zbada sprawę, zwłaszcza jak zobaczy, że kierowca ma A1 lub A2. Jego rzeczoznawcza szybko się zorientuje, że coś nie gra i po zawodach - brak uprawnień do prowadzenia, sfałszowane dokumenty, odmowa wypłaty ubezpieczenia.
Życzę powodzenia.

Pytanie czy kolega zrobił i Ciebie i swojego tatkę na cacy czy sam wierzy w to, że jeździ na legalu bo mu bajkę jakąś ten kto mu to załatwił sprzedał :?:

Obecnie np. na allegro są 3 sztuki R6 na A2.
Ciekawe czy osoby sprzedające robią to w pełni świadomie.
Przypominam, że obecnie jazda bez wymaganego prawa jazdy jest przestępstwem. - [edit] mój błąd, zagalopowałem się, sorry :P

[EDIT]
Mam wrażenie, że cały bałagan wynika z tego, że na początku jakoś wszyscy piszący porady/artykuły zapominali wspomnieć o warunku zdławienia o mnie niż 50%.
Nie wiem jak to wygląda w DE ale, z tego co na szybko czytam, może wyglądać to tak, że w DE nie ma tego warunku 50%. Co ułatwia przywiezienie i zarejestrowanie takiego moto. Jednak dalej na tak zarejestrowanym moto osoba posiadająca prawko A2 nie może legalnie jeździć w PL.
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2015, 08:49 przez -MisieK-, łącznie zmieniany 5 razy.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

markali
Posty: 62
Rejestracja: 24 marca 2013, 14:09
Lokalizacja: Prószków

Postautor: markali » 30 czerwca 2015, 19:33

Odnośnie jazdy bez uprawnień to który art kk masz na myśli?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 30 czerwca 2015, 19:51

Masz rację moja wina, zagalopowałem się, tak chyba miało być ale ostateczni jest tak:
Dz.U.2013.0.482 t.j. - Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń

§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.
§ 3. W razie popełnienia wykroczenia, o którym mowa w § 1, można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.


Miało być 3000pln, a nawet więzienie.
Nie mogę znaleźć jaka jest obecnie kwota za brak prawka. No i do tego dochodzi możliwość sądowego zakazu.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 30 czerwca 2015, 19:56

To jest chyba stary zapis, bo o ile się nie mylę teraz jazda bez uprawnień jest traktowana jako przestępstwo.

markali
Posty: 62
Rejestracja: 24 marca 2013, 14:09
Lokalizacja: Prószków

Postautor: markali » 30 czerwca 2015, 20:01

Spoko, zdarza się :D Chciałeś dobrze.
Napisałeś bardzo dobry post i popieram Ciebie dwoma rękoma!
Nie wszyscy zdają sobie sprawę z konsekwencji jazdy bez uprawnień w przypadku poważniejszego zdarzenia!
Tak trzymać!
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
jaro33
Posty: 350
Rejestracja: 21 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: POKÓJ

Postautor: jaro33 » 30 czerwca 2015, 20:06

też tak myślałem ,ale gadałem z policjantem i jazda bez prawka jest przestępstwem tylko dla osób które mają sądowy zakaz prowadzenia!!!
DŁUGIEGO SEZONU I SZEROKOŚCI DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW..

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 30 czerwca 2015, 20:08

Moim zdaniem sam problem związany ze zwykłą kontrolą policyjną i brakiem prawka (pomijając, że 99% gliniarzy nie zorientuje się, że coś nie gra bo w dowodzie wszystko formalnie jest ok) nie jest aż takim problemem jak to jakie konsekwencje mogą czekać takiego kierującego w razie wypadku i to obojętnie z czyjej winy będzie kolizja.

@Fenek no właśnie tak mi się też zdawało ale chyba to nie przeszło w takiej formie.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

markali
Posty: 62
Rejestracja: 24 marca 2013, 14:09
Lokalizacja: Prószków

Postautor: markali » 30 czerwca 2015, 20:12

Do Jaro33
Nie! Od dawna obowiązuje art. 244 kk tj sądowy zakaz.
W nowym art 180a chodzi o osoby które mają cofnięte uprawnienia przez organ adm panstw tj starostę, marszałka lub d-cę jedn wojskowej
A do wykroczenia dodano możliwość orzeczenia zakazu sądowego (wcześniej tylko grzywna)

Awatar użytkownika
jaro33
Posty: 350
Rejestracja: 21 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: POKÓJ

Postautor: jaro33 » 30 czerwca 2015, 20:22

ok ,nie bedę sie spierał bo piszę to co się dowiedziałem ,widocznie pałkarz kiepsko przeszkolony ...
DŁUGIEGO SEZONU I SZEROKOŚCI DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW..

Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 96
Rejestracja: 16 stycznia 2014, 20:58
Lokalizacja: Tarnów Opolski

Postautor: Gruby » 30 czerwca 2015, 22:39

Misiek, większość mocnych moto zdławionych do A2 pochodzi z niemiec i najczęściej mają w papierach nie 35 a 25kW, wydaje mi się że jak coś przechodzi u dojczy to tym bardziej u nas, druga sprawa znajdź mi moto które ma w dowodzie podaną jego prawdziwą moc przeważnie informacja w dowodzie jest mocno zaniżona, np. moje byłe Derbi miało podaje 1kW, tata w Audi ma podane 50Kw a faktycznie Wg. danych producenta ma coś ponad 66, więc generalnie takie zarejestrowanie R6 na A2 jest wykonalne chociażby przez lenistwo i niedbałość urzędników :)
:
Żyję by jeździć, jeżdżę po to by żyć

Motorynka->Chiniol->Derbi GPR-> Cagiva Mito 125

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 30 czerwca 2015, 22:48

Nie w tym rzecz czy jest możliwe bo jak pisałem mamy pełno 125->50 itp. Rzecz w tym żeby było to zrobione w 100% legalnie zgodnie z naszym prawe, a to jest niemożliwe.
Jak pisałem, taka opcja spokojnie przejdzie podczas kontroli drogowej bo trudno żeby gliniarz znał każde moto. Choć z drugiej strony obecnie to żaden problem żeby w ciągu 30sek sprawdzić parametry danego sprzętu w internecie. Jednak w przypadku poważniejszego zdarzenia drogowego zacznie się szukanie, a wtedy ...
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 96
Rejestracja: 16 stycznia 2014, 20:58
Lokalizacja: Tarnów Opolski

Postautor: Gruby » 30 czerwca 2015, 22:55

Z tymi 125/50 też nie do końca, wiadomo że większość u nas jest nielegalnie, ale legalnie też jest to do ogarnięcia, sprawa wygląda tak że masz taką np. NSR 125 zarejestrowaną itp. potem nie wiem jak to wygląda dokładnie ale chyba podobnie jak z przerejestrowaniem na A2, w sensie przegląd na którym musisz udowodnić że masz 50cc, wykres z hamowni że nie przekracza 45km/h i wtedy dostajesz wpis w dowodzie i w karcie pojazdu że została przerobiona na 50cc i gotowe, czyli gra nie warta świeczki, znam ziomka który przez to przechodził, mogę go dokładnie podpytać co i jak jeśli byłbyś zainteresowany :)
Żyję by jeździć, jeżdżę po to by żyć



Motorynka->Chiniol->Derbi GPR-> Cagiva Mito 125

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 30 czerwca 2015, 23:06

Rozpisales sie konkretnie a ze jestem leniqy to doczytalem tylmk polowe ;D nie mam nic przeciwko cytatom wiec smialo , wazne zeby forum zylo ;D

a moto wozil po slasku dlatego ze firma, ktora Ci te zmiany wprowadza to nie moze byc "Andrzej ze szprajem " tylko musza miec na to pozwolenie-papiery na wprowadzanie zmian w motocyklu i dostosowanie go do tych wymogow konczac na wystawienu swoadectwa homologacji i taki papier jak dobrze pamietam mowil ze ma kilka jak nie parefirm w Polsce pozniej przeglad na stacji kontroli ktora przeglady w takim zakresie moze robic, a ktorej u mnie w okolicy tez nie ma na koniec starostwo i sprawdzenie papierow na tip top a uwierz na slowo bo mialem przyjemnosc tam pracowac kierownoczka sprawdza to dokladnie i zadne machlojki by nie przeszly, jak wszystko ok cieszysz sie z jazdy. Instruktor spytany o to wlasnie tez mi w ten aposob to tlumaczyl bo pytalem w imieniu kolegi z Opola ktory bedzie robil podobnie (jak ma sie hajs i czas to mkzna jezdzic) takze na koniec przepisow nie czytalem tych co podajecie bo jak widac legalnie idzie zrobic bo i naczej by nie przeszlo. Kontrole juz mial tez jak latal i wszystko bylo cacy. :D to tyle co mialem na ten temat do powoedzenia. :p
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 01 lipca 2015, 07:09

Pabel, nie ma czegoś takiego jak pozwolenie, czy papiery na legalne obniżanie mocy. Masz legalnie pracujący warsztat i wystawiasz fakturę z opisem, podpijasz się pod tym i podpisujesz. To wszystko, bo żadne ustawy tego nie regulują.

I jeżeli chodzi o legalność, to liczy się papier a nie fakty. Jeżeli kupisz motocykl sprowadzony np z niemiec, to może i uda się taką r1 do roku około 99 z wpisaną w brif mocą na poziomie 25, 35 lub 50 kW kupić. W Pl przy rejestracji takiego motocykla nikogo nie interesuje wyciąg z homologacji, tylko tłumaczenia zagranicznych kwiatów i tyle. I takim oto sposobem jeździmy r1 na kat A2. Czy jest to legalne, to już zależy od punktu widzenia.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 01 lipca 2015, 08:27

Nie potrzebuje kawy z rana bo mi ciśnienie podnosicie :P

[edit]
Tak czytam pierwszy post i widzę, że sam wprowadzam zamieszanie czy w błąd ciągle piszą, że nie da się zarejestrować, a tak w rzeczywistości mam na myśli, że nie da się legalnie jeździć. Tutaj tkwi sedno problemu. Legalna rejestracja to nie problem. Legalne poruszanie się takimi maszynami już tak[edit end]

Po pierwsze instruktor (to żadna wyrocznia), który uważa, że kierowca z A2 LEGALNIE może jeździć na takich maszynach jak R6 lub R1, sorry, ale ma zerową wiedzę o przepisach, co poddaje w wątpliwość jego kompetencje jako instruktora. Daj na niego namiary, ja jestem gotowy razem z Tobą do niego podjechać i twarzą w twarz pogadać jak on to widzi.

Jeszcze raz, żeby jasność była, bo rozróżnić trzeba dwie rzeczy.
Nie ma żadnego problemu żeby motocykl np. mający fabrycznie 200KM, zarejestrować na, dajmy na to, nawet 50KM. Robimy odpowiednie modyfikacje*, zawozimy na hamowanie, dostajemy wszystkie papiery i rejestrujemy motocykl i po sprawie. Nie ma czegoś takiego jak rejestracja na A2, rejestracja to rejestracja. Zostają wbite aktualne parametry maszyny i tyle.

Problemem jest co innego. Problemem jest prawo jazdy, a nie dowód rejestracyjny. Kategoria A2 bardzo jasno określa czym delikwent może się poruszać. No i w przypadku takich maszyn jak R6 lub R1, nawet jeśli są zrobione na 50KM, taka osoba NIE MA LEGALNYCH MOŻLIWOŚCI W POLSCE ABY SIĘ NIMI PORUSZAĆ.

To, że coś przeszło w wydziale komunikacji wcale nie znaczy, że kierowca z A2 może tym jeździć. Kierowniczka sprawdza tylko formalnie czy papiery są ok, a one są i rejestracja z takimi parametrami jest w 100% legalna.
Jeszcze raz podkreślam, że nie ma czegoś takiego jak rejestracja na A2. A2 to prawo jazdy, które określa czym można się poruszać. Czujecie różnicę ??

* - oddzielną kwestią są przeróbki, bo nie wiem czy nie muszą to być jakieś homologowane metody przez producenta, a nie trytytka na manetce :P
Ale to oddzielny temat.

Co do maszyn z DE, jak pisałem, z tego co na szybko znalazłem u nich chyba nie było/nie ma (nie wiem) tego warunku 50% więc może być nawet R1 zblokowana na 25kW. Jednak niczego to nie zmienia i nadal na czymś takim w Polsce jeździć legalnie nie można.

Kolejna kwestia. Kontrola policyjna. Jak pisałem w 99% taki delikwent bez problemu ją przejdzie ale w żadnym stopni to dalej nie świadczy o tym, że wszystko było ok. W dowodzie nie ma mocy wyjściowej, a trudno żeby każdy policjant znał wszystkie modele motocykli z ich wagami i mocami na pamięć.

Prawdziwy problem pojawi się dopiero w przypadku wypadku czy kolizji czego NIE ŻYCZĘ NIKOMU.
Ubezpieczyciele specjalizują się w takich kwestiach i jak zobaczą prawko A2 to lampka im się czerwona zapali i szybko sprawdzą czy blokada nie została zdjęta lub czy w ogóle taki kierowca mógł prowadzić taką maszynę.
No i wtedy okaże się, że NIE i będzie (tutaj mój ulubiony cytat ostatnio) "płacz i zgrzytanie zębów". I będzie tłumaczenie, no ale instruktor mi powiedział, że mogę...


@Gruby, bo zgłupiałem. Chcesz mi powiedź, że Twoim zdaniem legalnym można nazwać zarejestrowanie prawdziwej 125 na 50 nie wymieniając silnika ?? Czy może źle Cię zrozumiałem ?? Bo jeśli wymienimy silnik to oczywiście, że da się to zrobić i to legalnie.

Jeszcze raz odniosę się do kwestii rejestracji.
Sama rejestracja może być legalna lub nie. Jeśli dokonamy stosownych przeróbek i tak zarejestrujemy to będzie to legalne. Jeśli jednak rejestrujemy 125 na 50 lub 90KM motocykl na 45KM ale fizycznie on nie ma przeróbek lub zostały one zdjęte po zarejestrowaniu to takie coś oczywiście nie jest i nie może być legalne.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika