markali pisze:Co chciałeś osiągnąć pisząc go? Zrobić na złość państwu, policji, zachęcić do jazy po zatrzymaniu prawa jazdy? Taki wniosek mi się nasunął. Wiesz komu przeważnie prawko jest zabierane? Moim zdaniem tym którzy przeginają. Ja jestem za ich tępieniem. Przecież to oni są gł. sprawcami wypadków. To przez nich ginie najwięcej ludzi i oni sami (dot. gł. motocyklistów).
Jak lubisz być dymany przez rządzących to proszę bardzo.
Ja ani nikt inny do niczego nikogo nie namawia.
Po prostu podzieliłem się wiedzą jaką posiadam.
Ale mnie szlag trafia jak widzę takie posty jak Twój wnioskujące w ten sposób. Polska rzeczywistość jest taka a nie inna. Tu w wątku, o drogowej rozmawiamy. I tak:
1. Strefy Płatnego Parkowania od lat w Polsce są sposobem na nielegalne wyłudzanie pieniędzy od kierowców. Np. w Opolu przez 1,5 roku strefa działała NIELEGALNIE. Prawie 5 milionów złotych pobranych nielegalnie od setek tysięcy kierowców. Większość ma to w dupie bo na jednego kierowcę to zaledwie kilkanaście, kilkadziesiąt złotych.
2. NIELEGALNE rutynowe kontrole trzeźwości na polskich drogach z prawie zerową skutecznością (ostatni przypadek z Bydgoszczy: 7 nietrzeźwych na blisko 15tyś podejrzanych o jazdę po alkoholu), 168 policjantów pracowało by wyłuskać 7 (siedmiu) nietrzeźwych !!! Paranoja jakaś.
https://bydgoszcz.tvp.pl/29066596/trzez ... -kierowcow
3. NIELEGALNE, błędnie wykonywane pomiary prędkości za które ludzie ponoszą kary. Pal licho jak to był tylko mandat i punkty. Ale jak doszła utrata prawka na 3 m-ce to jest to regularna walka bo już ludzie mają o co walczyć. I co ważne - zaczynają w sądach wygrywać bo najzwyczajniej w świecie mają rację.
Ad.1 - wystarczy namalować pionowe oznakowanie.
Ad.2 - jak się tak uparli na poprawę bezpieczeństwa to niech te nielegalne rutynowe kontrole robią w piątek PO PRACY oraz w piątek/sobotę wieczorem przed drogami dojazdowymi na imprezy a później wracający z tych imprez. A nie litości, rano, gdzie Ci "nietrzeźwi" są z reguły na kacu bo wieczorem popili.
Ad.3 - wyposażenie i wyszkolenie policjantów w spełniający wszelkie obowiązujące przepisy sprzęt i NAUCZENIE ich poprawnego wykonywania pomiarów.
Co do przeginania to pamiętaj, że piszesz na forum motocyklowym. I chyba nie napiszesz, że jeździsz zgodnie z przepisami bo to po prostu będzie totalna bzdura i kłamstwo. A wystarczy, że będziesz jechał 80km/h i jak trafisz na "polowanie" to 3 m-ce bez prawka Cię czeka.
michal.m pisze:Ilość kontroli nie zależy tylko od "zdolności" kierowcy niestety. Im więcej się kierowca mądrzy tym bardziej jest zapamiętany. Tym bardziej jeśli policjant musi wypełnić kilka dodatkowych papierków. Pamiętaj o tym! To naprawdę praktyczna rada a nie teoria.
Oczywiście, że zależy to od "zdolności" bo jak ktoś nie wie gdzie można bezpiecznie odwinąć to wtedy wpada.
Może nie jeżdżę długo po polskich drogach bo zaledwie ~10 lat ale mnie na radar zatrzymali tylko raz w życiu i dwa razy zostałem zatrzymany do kontroli za nic, ot, tzw. rutynowa kontrola, która nie skończyła się dla mnie żadnym mandatem.
I absolutnie nie zamierzam się podczas kontroli mądrzyć. Tylko nagrywać przebieg kontroli oraz zwykłe "nie przyjmuje mandatu" w sytuacji gdy będę mieć jakąkolwiek wątpliwość czy faktycznie tyle jechałem co policjanci twierdzą.
Odnoście tego wypadku: Oczywiście, że konfiskata pojazdu by wyeliminowała takich idiotów. Nie każdego stać by co chwila nowy pojazd sobie kupował.
Jazdę bez uprawnień do tego na motocyklu uważam za skrajny idiotyzm i skrajną głupotę. Nawet tutaj paru forumowiczów ma to gdzieś i śmiga na moto bez kat.A