Przepisy drogowe, BRD

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Przepisy drogowe, BRD

Postautor: michal.m » 06 kwietnia 2015, 19:26

Zakładam nowy temat by nie ciągnąć wątku o przepisach w temacie http://opolezone.pro24.pl/phpBB/viewtopic.php?t=3933

ostatni post do którego się odnoszę to: http://opolezone.pro24.pl/phpBB/viewtop ... 9615#39615

-MisieK- pisze:Jedno jest pewne, jest potrzebny wyrok sądu, tylko jakoś dziwne, że do tej pory nie było żadnej sprawy. No i pomijam już fakt, że nawet jeśli w końcu trafi to do sądu to wyrok wcale nie jest oczywisty.

Już Ci tłumaczę czemu wyroku sądu w takich sprawach nie ma bo jak pisałem od jakiegoś czasu siedzę w tym temacie.
Ludzie podobni do mnie zaczęli nie płacić za takie nieoznakowane miejsca parkingowe w Opolu już od 14 lutego 2014 roku (wtedy kiedy ta nowelizacja weszła w życie) - do tej pory nie wszczęto postępowania egzekucyjnego a to jest w polskim prawie NIEZBĘDNE do sprzeciwu i trybu sądowego rozstrzygnięcia sprawy.
Jeśli dostaniesz wezwanie do zapłaty i napiszesz do zarządcy drogi dostaniesz odpowiedź: że wezwanie zostało nałożone prawidłowo i decyzja jest ostateczna. Od której nie możesz się już odwoływać póki sprawa nie zostania przekazana do postępowania egzekucyjnego (o czym straszą już na wezwaniu, 14dni na zapłacenie a jeśli nie to do egzekucji idzie należność - u mnie idzie to już czwarty miesiąc) U osób, które zaczęły nie płacić w takich miejscach od 14 lutego 2014 to już 14 miesiąc ciszy.

-MisieK- pisze:Koniec końców i tak zostałeś ukarany i stanęło na ich.
Nie do końca masz rację: Zostałem ukarany nie za przekroczenie prędkości a za niewskazanie kierowcy. Kara nie za to za co powinienem dostać, mandaty bym przyjął gdyby mi pokazano dokumenty, że pomiary zostały robione legalnie. Btw - to z takiego stanowiska m.in. mnie cyknęli https://youtu.be/cn5X5Ov4yS4
Co więcej grzywny zasądzane przez sąd nie trafiają do budżetu gminy tylko do budżetu kraju. Straż wiejska w moim przypadku straciła kasę za zdjęcia, które zostały wykonane i przetworzone przez dzierżawiony fotoradar a za które muszą płacić ok.50zł/sztuka.

Co do Hołka już napisałem: niech mu zarzucają prawdziwą jego prędkość a nie prędkość radiowozu. Jego tłumaczenia, że jechał w okolicach setki też dla mnie są śmieszne. I jedynym wytłumaczeniem czemu tak postępuje to to, że jako osoba powszechnie znana + mająca kasę może nagłośnić problem jaki jest z wideorejestratorami.

-MisieK- pisze:Co do kamerek to uważaj żeby kiedyś Twoja kamerka nie było dowodem przeciwko Tobie :P

Ja naprawdę się nie obawiam tego jak jeżdżę. Kiedy przekraczam dozwoloną prędkość liczę się z tym, że mogę za to zostać ukarany. Jeśli moja wina będzie w ewentualnej kolizji to przyjmę to na klatę. Ale nikt nie lubi jak mu się wmawia, że białe nie jest białe, a czarne nie jest czarnym. W głowie głównie mam filmik jak to sprawca i paru świadków widzi jak to motocykl uczestniczący w kolizji/wypadku przejechał na czerwonym świetle...https://youtu.be/dczhLor4Woo . Na nagraniu bez żadnej wątpliwości jest światło zielone. Sprawca wypadku twierdził, że przejechał na czerwonym, 7 świadków to potwierdzało. Świadkowie za nieprawdziwe zeznania nie ponieśli kompletnie żadnej kary. Gdyby motocyklista nie miał kamerki: miałby rozwalone moto, zniszczone ciuchy, byłby ukarany za przejazd na czerwonym + oczywiście uznany za winnego zdarzenia.

-MisieK- pisze:Wiecie jak najlepiej walczyć z systemem ? Tak jeździć aby nie dawać powodu do karania. Szybko by np. porozwiązywali straże wiejske itp.
Fotoradary też by polikwidowali bo obsługa byłą by droższa niż dochód :D
Sorry ale taka jazda jest nierealna w drogowej Polsce gdzie Polacy nie są idiotami i widzą, że Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD) w większości ogranicza się do czerpania zysków z mandatów a nie do realnego polepszenia bezpieczeństwa.
Mnóstwo sytuacji tego typu: 1. jadę sobie główną arterią miasta, ruszam ze świateł, jadę sobie spokojnie 60 bo widzę, że niedługo kolejne światła...w 3/4 dystansu zapala się czerwone światło. Kolejny raz startuje już ze świateł, szybkie przyśpieszenie do 80-90 i przejeżdżam przez kolejne skrzyżowanie na pełnym zielonym...
2. jedzie sobie kierowca przez lasy, pola a tu zatoczka autobusowa i 70-tka. Pokaż mi uzasadnienie takiego ograniczenia gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego autobusu.
3. planowanie kilkumilionowej inwestycji ronda na opolskim grzybku zamiast szeroko pojętej kampanii uświadamiającej kierowców, że jest tam dłuuuuugi pas do włączenia się do ruchu w kierunku Opola i nie trzeba ładować się od razu na główny pas. Dodatkowo ogólnopolska kampania, która już zresztą była i to przy udziale wspomnianego Hołka a'la używanie kierunkowskazów/migaczy przy zmianie pasa ruchu - nagminnie nieistniejące światełka na polskich drogach :/

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 06 kwietnia 2015, 20:00

Kurczę, Michał podpisuję się pod każdym słowem. Idealnie ująłeś temat. Myślę, że nie ma już żadnego ale.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1771
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 kwietnia 2015, 14:00

Killu pisze:Myślę, że nie ma już żadnego ale.


No to się zdziwisz :P Myślisz, że tylko Ty możesz być na "nie" :P

michal.m pisze:Nie do końca masz rację: Zostałem ukarany nie za przekroczenie prędkości a za niewskazanie kierowcy.

Wiesz co, bądź poważny :P

michal.m pisze:I jedynym wytłumaczeniem czemu tak postępuje to to, że jako osoba powszechnie znana + mająca kasę może nagłośnić problem jaki jest z wideorejestratorami.

Tak na bank chodzi mu o dobro ogółu, a nie o zwykłą prywatę :P

michal.m pisze:W głowie głównie mam filmik jak to sprawca i paru świadków widzi jak to motocykl uczestniczący w kolizji/wypadku przejechał na czerwonym świetle...

Myślałem, że to już ustaliliśmy. Czym innym jest wmawianie komuś, że coś zrobił jeśli tego nie zrobił, a czym innym jest cwane wywinięcie się od poniesienia kary za coś co się jednak zrobiło.

michal.m pisze:Sorry ale taka jazda jest nierealna w drogowej Polsce gdzie Polacy nie są idiotami i widzą, że Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD) w większości ogranicza się do czerpania zysków z mandatów a nie do realnego polepszenia bezpieczeństwa.
...

No i to jest esencja Polaka :P
My zawsze wiemy lepiej. Jeśli uznaję, że ograniczenie w danym miejscu nie ma sensu to traktuje je tylko za luźną niezobowiązującą sugestię.

Dalsza dyskusja na ten temat dla mnie nie ma sensu. Ja sam robię tak jak opisałeś, oczywiście :P
Tylko nie dorabiam do tego ideologii i nie szukam wymówek.
Nie rozważam czy w danym miejscu powinna być inna dozwolona prędkość. Po prostu jadę szybciej bo tak mi pasuje, a jeśli zostanę złapany to nie będę szukał wymówek czy też próbował obejść system.
Cała sytuacja zaczęła się od mojej nieuczciwości bo miałem obowiązek zastosować się do przepisów, a tego nie zrobiłem.

michal.m pisze:planowanie kilkumilionowej inwestycji ronda na opolskim grzybku zamiast szeroko pojętej kampanii uświadamiającej kierowców, że jest tam dłuuuuugi pas do włączenia się do ruchu w kierunku Opola i nie trzeba ładować się od razu na główny pas.


No tutaj to mnie rozłożyłeś na łopatki. A co ma ten pas do niebezpieczności tego skrzyżowania ? Widziałem tam wiele wypadków i wszystkie, które widziałem były z dwóch powodów.
1. Ludziska jadąc od Brzegu 94 wyjeżdżają pod auto jadące 46 na Nysę bo czasem naprawdę ciężko tam wyjechać i trzeba się wszczelić, co mniej sprawnemu kierowcy może się nie udać .
2 Ludziska jadąc od Brzegu 94 wyjeżdżają pod auto jadące 46 od Nysy i skręcające na Brzeg 94 bo im się wydaje, że to auto poleci prosto.

Ja osobiście jeszcze nie widziałem tam wypadku żeby ktoś władował się od razu na pas dla jadących od Nysy na Opole i spowodował tym wypadek. Nie twierdzę, że takich tam nie ma tylko, jak napisałem, sporo tam wypadków widziałem i ani jeden taki nie był. Ale to bez znaczenia. Z powodu sporego natężenia ruchu to skrzyżowanie to jest niebezpiecznie i to nie ulega wątpliwości.

Ale wracając do tematu stref płatnego parkowania bo to mnie zaciekawiło :)

michal.m pisze:do tej pory nie wszczęto postępowania egzekucyjnego a to jest w polskim prawie NIEZBĘDNE do sprzeciwu i trybu sądowego rozstrzygnięcia sprawy.
Jeśli dostaniesz wezwanie do zapłaty i napiszesz do zarządcy drogi dostaniesz odpowiedź: że wezwanie zostało nałożone prawidłowo i decyzja jest ostateczna. Od której nie możesz się już odwoływać póki sprawa nie zostania przekazana do postępowania egzekucyjnego

No nie znam się na tym. Będę musiał to gdzieś sprawdzić bo trochę to mi się dziwne wydaje. Dostaje nakaz zapłaty kary, piszę do nich z odwołaniem, a oni go nie uznają. No i co, nie mam żadnych możliwości odwoławczych :?:
Coś mi tu nie gra. Nie mam możliwości wnieść jakiś pozew cywilny przeciwko np. gminie czy miastu za świadome działania niezgodne z prawem czy też łamanie przepisów :?:
Zawsze przecież można iść do sądu, tylko kwestia odpowiedniego sformułowania pozwu.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 07 kwietnia 2015, 16:19

Po to jest forum dyskusyjne by dyskutować i mieć różne podejścia do tych samych spraw.

Być może nawet, że mamy takie same podejście lecz słowo pisane troszkę obraz zmienia.

-MisieK- pisze:Wiesz co, bądź poważny :P
Ja jestem jak najbardziej poważny. Efekt tego mojego ukarania jest taki, że mi bardziej się opłaca nie wskazywać kierowcę. A co za tym idzie z fotoradarów NIGDY nie zostanie mi odebrane prawko z powodu punktów karnych bo ich nie będę otrzymywać. To uważasz za normalną sytuację? Bo ja nie. A wiem, że kto ma kasę to już totalnie olewa fotoradary i nigdy nie wskazuje kierowcy.
Jeszcze raz się powtórzę bo chyba istota problemu do Ciebie nie dociera: gdyby zostały mi przedstawione dokumenty, że pomiary były zgodnie z prawem wykonywane (listownie o nie prosiłem x2 razy i byłem w straży wiejskiej osobiście to komendant powiedział, że on nie ma takiego obowiązku więc mi ich nie pokażę) to wskazałbym kierowcę i mandaty bym przyjął.
Nie będę płacił jakiemukolwiek urzędowi za coś jeśli ujawnia niezgodnie z prawem moje wykroczenia. Ja jestem zwykłym szarym człowieczkiem - mogę łamać prawo jak mi się to podoba i oczywiście mogę zostać za to ukarany. Ci co stoją na straży prawa i wyłapują takich - mają obowiązek trzymać się ściśle litery prawa.

-MisieK- pisze:Tak na bank chodzi mu o dobro ogółu, a nie o zwykłą prywatę :P

a skąd Ty to wiesz? znasz go osobiście? Ja go znam tylko z TV i bilboardów i np. wiem, że m.in. w kampaniach dot. bezpieczeństwa występuje. To też dla Ciebie tylko prywata i za nic chodzi mu o dobro ogółu? Jeśli tak to wytłumacz czemu inne znane osoby nie występują w kampaniach dot. bezpieczeństwa?

-MisieK- pisze:Myślałem, że to już ustaliliśmy. Czym innym jest wmawianie komuś, że coś zrobił jeśli tego nie zrobił, a czym innym jest cwane wywinięcie się od poniesienia kary za coś co się jednak zrobiło.

Jeśli Hołek uniknie kary będzie to dla Ciebie cwanym wywinięciem się od poniesienia kary? Czy po prostu jego walka o to, że wmawiają mu jazdę 204km/h a on jechał załóżmy te 170 a mimo to chcą mu wmówić, że jechał właśnie te 204 ?

-MisieK- pisze:No i to jest esencja Polaka :P
My zawsze wiemy lepiej.

Chyba za mało miałeś kontaktu z innymi nacjami. To jest esencją każdego człowieka a nie tylko Polaków.

Ja żadnej ideologii nie dorabiam. Ja po prostu chcę być zgodnie z prawem traktowany i nie chcę być dojną krową dla państwa w którym przyszło mi żyć. I być może wyprzedzając Ciebie napiszę: nie wyjechałem z Polski tylko dlatego, że chciało mi się i nadal mi się chce walczyć z jak Ty to nazwałeś systemem :)

-MisieK- pisze:No tutaj to mnie rozłożyłeś na łopatki. A co ma ten pas do niebezpieczności tego skrzyżowania ?

masz tu moją prywatę w sprawie grzybka: https://youtu.be/od9GRCFOONk

A poza tym w pkt 1. dzieje się tak m.in. dlatego, że znaki informujące o zakręcie zasłaniają widoczność patrząc stronę Opola i nie widać nadjeżdżających pojazdów.

I jako, że Polak wie lepiej to Ci napiszę prostsze i na dodatek przynoszące dochody rozwiązanie tego skrzyżowania a nie wydawanie kilku milionów na rondo:
postawić po 1 fotoradarze w obu kierunkach by zmusić do zwalniania w obrębie skrzyżowania.
Ale kto z rządzących by na takie coś wpadł - stawiać fotoradar w tak niebezpiecznym miejscu...toż to bezcelowe...

-MisieK- pisze:Ale wracając do tematu stref płatnego parkowania bo to mnie zaciekawiło :)

Dostajesz wezwanie -> piszesz odwołanie -> otrzymujesz takie pismo http://img211.imagevenue.com/img.php?im ... 1062lo.jpg
Ja znalazłem takie informacje, że trzeba czekać na postępowanie egzekucyjne i wtedy dopiero złożyć sprzeciw. Wcześniej się nie da bo wezwanie do zapłaty nie jest decyzją administracyjną, od której przysługuje odwołanie. Słowem - w Polsce odwołanie możesz pisać tylko to zarządcy strefy: odpowiedź wiadomo jaka będzie (masz ją w linku wyżej)
http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/nsa- ... -odwolanie
http://prawo.rp.pl/artykul/1134235.html

Pewnie i można iść do sądu i pewnie się zakończy tak jak w przytoczonym wyżej wyroku NSA.
Zatem witamy w Polsce gdzie zgodnie z prawem każdy jest jakoś dojony przez kraj ;p
a Ty sobie nie walcz - ja nie mam pieniędzy na rezygnację z tej walki

Jeszcze słówko bo znów w innym temacie wkrada się OT
-MisieK- pisze:To teraz pomyśl sobie ile by było gdyby tych systemów nie było :P
Żaden system nie zwalnia z myślenia. Każdy ma jakąś granicę po której przekroczeniu już nie pomoże. Już pomijam, że z 1/3 tych z rowu to pijani, 1/3 zapieprza ponad swoje umiejętności (młodzi gniewni), a reszta to pewnie inne losowe przyczyny.

Zwróćcie uwagę na to, że pomimo coraz większej ilości zarówno aut jak i motocykli na drogach ilość wypadków i ofiar śmiertelnych sukcesywnie spada. Coś w tym musi być.

Racja, możliwe, że by było więcej wypadków bez tych systemów.
Ale proszę Cię, nie powtarzaj sloganów medialnych nie sprawdzając ich w innych źródłach:
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/pijan ... h-dzialan/

Na drodze trzeba MYŚLEĆ I PRZEWIDYWAĆ.
W bezpieczeństwie drogowym trzeba działać spójnie i w jednym celu. A nie na oślep i od czasu do czasu.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1771
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 kwietnia 2015, 17:12

Kurde powiem Ci tak, że pewnie lepiej by się było spotkać bo rzeczywiście przy pisaniu nie da się dobrze wszystkiego wyjaśnić no i w ogóle za dużo tego pisania :P

michal.m pisze:Ja jestem zwykłym szarym człowieczkiem - mogę łamać prawo jak mi się to podoba

Bardzo ciekawe podejście :D

michal.m pisze: Ja go znam tylko z TV i bilboardów i np. wiem, że m.in. w kampaniach dot. bezpieczeństwa występuje. To też dla Ciebie tylko prywata i za nic chodzi mu o dobro ogółu?

To niestety niczego nie dowodzi. Mało to takich co na pokaz różne rzeczy robią i mówią :?:

michal.m pisze:Jeśli Hołek uniknie kary będzie to dla Ciebie cwanym wywinięciem się od poniesienia kary?

TAK, właśnie tym to dla mnie będzie :P

michal.m pisze:To jest esencją każdego człowieka a nie tylko Polaków.


I tutaj się bardzo mylisz. Nie wszystkie nacje takie są. Miałem tą przyjemność rozmawiać z osobami z różnych krajów i dla niektórych takie rozumowanie jest w ogóle nie do pomyślenia.

michal.m pisze:nie wyjechałem z Polski


Wierz mi lub nie ale akurat nie miałem zamiaru tego zasugerować.
Ja generalnie uważam, że wcale nie jest tutaj tak źle jak uważa wielu malkontentów (nie mam tutaj na myśli Ciebie, żeby było jasne).

michal.m pisze:masz tu moją prywatę w sprawie grzybka


Jak napisałem, nie mówię, że to nie jest problem tylko, że nie jedyny.

michal.m pisze:A poza tym w pkt 1. dzieje się tak m.in. dlatego, że znaki informujące o zakręcie zasłaniają widoczność patrząc stronę Opola i nie widać nadjeżdżających pojazdów.

Nie wiem o czym mówisz, mi tam nic nie zasłania.

michal.m pisze:postawić po 1 fotoradarze w obu kierunkach by zmusić do zwalniania w obrębie skrzyżowania.


No nie wiem. Może to i jest jakieś rozwiązanie ale raczej takie bardzo doraźne i nie sądzę aby dzięki temu udało się całkowicie problem wyeliminować.
Jak pisałem jedną z przyczyn jest zderzenie z autem, które skręca na Brzeg jadąc od A4. Nic tutaj nie da zwolnienie.
W tym drugim przypadku jeśli wszyscy by zwalniali to mogło by prowadzić do sytuacji, że jeszcze trudniej było by wyjechać od Brzegu bo sznurek aut jadących od Opola nie miałby przerw.
Natomiast odwołując się do Twojego filmiku spowolnienie nie spowoduje, że debile jadący od Brzegu nie będą zajeżdżać drogi innym ładując się na ten pas. Tyle tylko, że robiąc to może nie doprowadzą do wypadku.
Natomiast rondo wyeliminuje te wszystkie problemy całkowicie.

michal.m pisze:Wcześniej się nie da bo wezwanie do zapłaty nie jest decyzją administracyjną, od której przysługuje odwołanie.


OK rozumiem tą argumentację.
Zatem trzeba by iść o krok dalej i oddać sprawę do sądu nie w kwestii konkretnej kary tylko, jak pisałem, jakiejś ogólnej o bezprawne pobieranie opłat przez miasto/gminę. To bankowo jest możliwe i to by była prawdziwa walka z systemem.
Tylko kto ma na to ochotę, czas, pieniądze i potrzebną wiedzę ?
Problem polega na tym, że ja np. się nie nudzę, mam kupę fajnych zajęć po robocie i uważam, że szkoda na to życia. Jeśli zwalczy się jeden problem to władza i tak znajdzie sobie 2 zastępcze metody na złojenie obywatela :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 07 kwietnia 2015, 18:35

-MisieK- pisze:To niestety niczego nie dowodzi. Mało to takich co na pokaz różne rzeczy robią i mówią :?:

Masz rację. Ale przynajmniej to podstawa do tego by sądzić, że w życiu też kieruje się takimi a nie innymi priorytetami. Mało jest takich co robią takie potrzebne akcje tylko i wyłącznie na pokaz.
-MisieK- pisze:TAK, właśnie tym to dla mnie będzie :P

Nie do końca się precyzyjnie wyraziłem. Jeśli w ogóle uniknie kary to będzie to porażka systemu sądowniczego i jego cwaniactwo poparte posiadaną kasą na obronę. Powinno mu się udowodnić FAKTYCZNĄ prędkość i taki mu zarzut postawić. Jeśli nie jechał 204km/h to czemu ma się przyznawać, że tyle jechał ? O to mi tylko chodzi.
-MisieK- pisze:I tutaj się bardzo mylisz. Nie wszystkie nacje takie są. Miałem tą przyjemność rozmawiać z osobami z różnych krajów i dla niektórych takie rozumowanie jest w ogóle nie do pomyślenia.

Może dlatego, że w krajach skandynawskich mandaty są płacone procentowo do tego kto ile zarabia. Może dlatego, że w Niemczech bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu wynosi połowę aktualnej prędkości jazdy wyrażonej w metrach, może dlatego, że w Polsce jazda "na zamek" to cwaniactwo a w innych krajach to kultura jazdy, może dlatego, że posiadamy mnóstwo przepisów kompletnie nieżyciowych, nieprzystosowanych do obecnego świata?
-MisieK- pisze:Nie wiem o czym mówisz, mi tam nic nie zasłania.
Mi na serio te znaki zasłaniają nadjeżdżające auta

michal.m pisze:postawić po 1 fotoradarze w obu kierunkach by zmusić do zwalniania w obrębie skrzyżowania.


-MisieK- pisze:No nie wiem. Może to i jest jakieś rozwiązanie ale raczej takie bardzo doraźne i nie sądzę aby dzięki temu udało się całkowicie problem wyeliminować.

Przynajmniej od 10 lat na tym skrzyżowaniu są wypadki: nie zrobiono żadnego kroku (choćby tymczasowego) by poprawić tam bezpieczeństwo. Czy to fotoradary czy to sygnalizacja o której już było mówione kilka lat temu, że POWSTANIE. http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/ ... id,tm.html

Ja nie twierdzę, że rondo nie pomoże. Ja twierdzę, że w sposób tańszy niż rondo można by było poprawić tam bezpieczeństwo i to już przynajmniej 10 lat temu.

-MisieK- pisze:Problem polega na tym, że ja np. się nie nudzę, mam kupę fajnych zajęć po robocie i uważam, że szkoda na to życia. Jeśli zwalczy się jeden problem to władza i tak znajdzie sobie 2 zastępcze metody na złojenie obywatela :P

Raczej nie jest problemem to, że masz kupę fajnych zajęć tylko to co sam napisałeś (pogrubiłem w cytacie)
W kwestii parkowania ja wiem jedno: nie płacąc w nieprawidłowo oznakowanych miejscach "płatnych" nie robię nic wbrew obowiązującemu polskiemu prawu. Zdarza mi się kilka razy tygodniowo parkować w takich miejscach i to po 1-2h (bo w 30min spraw w urzędach /strefa A/ nie pozałatwiam) zatem spokojnie 40-50zł/m-c zostaje mi w kieszeni. Jak na razie mam 2 wezwania do zapłaty (parkując tak od grudnia) więc skuteczność nakładania wezwań jest znikoma albo mam fuksa co do kontrolerów. Poczekam na postępowanie egzekucyjne i możliwość odwołania - i jedno jest pewne: wtedy zrobi się głośno o tym.
Jednak MZD wcale nie kwapi się do wszczynania postępowań egzekucyjnych bo wie, że przegra a poziomych linii nie namaluje w całym mieście w kilka dni. A przez okres malowania linii mało kto będzie im płacił za to. Więc wolą siedzieć cicho bo teraz mało kto ma odwagę nie płacić za nielegalne płatne miejsca parkingowe.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1771
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 kwietnia 2015, 20:45

michal.m pisze:Jeśli w ogóle uniknie kary to będzie to porażka systemu sądowniczego i jego cwaniactwo poparte posiadaną kasą na obronę. Powinno mu się udowodnić FAKTYCZNĄ prędkość i taki mu zarzut postawić.

No jestem w szoku bo powoli dochodzimy do zgodnego stanowiska :P

michal.m pisze:nie zrobiono żadnego kroku (choćby tymczasowego) by poprawić tam bezpieczeństwo.
...
Ja nie twierdzę, że rondo nie pomoże. Ja twierdzę, że w sposób tańszy niż rondo można by było poprawić tam bezpieczeństwo i to już przynajmniej 10 lat temu.

Z tym też się zgadzam. Coś można było zrobić choćby tymczasowego w oczekiwaniu na środki finansowe na lepsze, kompleksowe rozwiązanie.

michal.m pisze:Raczej nie jest problemem to, że masz kupę fajnych zajęć tylko to co sam napisałeś (pogrubiłem w cytacie)

No dokładnie, to się łączy. Gdybym wierzył, że to coś zmieni to trochę tego czasu można by było odżałować, a tak mam gdzieś i wole z rodziną do kina np. wyskoczyć albo pobiegać w parku :P

michal.m pisze:W kwestii parkowania ja wiem jedno: nie płacąc w nieprawidłowo oznakowanych miejscach "płatnych" nie robię nic wbrew obowiązującemu polskiemu prawu.

No i z tym też nie mogę się nie zgodzić :D

michal.m pisze:Więc wolą siedzieć cicho bo teraz mało kto ma odwagę nie płacić za nielegalne płatne miejsca parkingowe.


To nie to, to chyba raczej kwestia słabego nagłośnienia tematu.
Jak widzisz ja np. w ogóle nie wiedziałem i pewnie podobnie jak ja cała masa innych też nie wie. Jak by ludzie wiedzieli to spora część by nie płaciła.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 07 kwietnia 2015, 21:04

Mega konstruktywnie. Konkluzja jest taka, że człowiek z człowiekiem to się zawsze dogada ;)
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 08 kwietnia 2015, 09:24

Z tą nowelizacją rozporządzenia w sprawie oznakowania płatnych miejsc parkingowych dowiedziałem się bodajże pod koniec listopada 2014 więc też nie tak od razu.

Ciekawe jest też to, że w niektórych miastach zarządca dróg odstępuje od pobierania opłat za parkowanie w nieoznakowanych miejscach właśnie z powodu tej nowelizacji.
W Opolu jest tak:
"Według dyrektora Karbowiaka przepisy nie są jednoznaczne. Bo w ustawie napisano, że miejsca w strefie muszą być oznaczone znakami poziomymi oraz pionowymi. - Trwa więc spór o słowo "oraz" i o to, czy to oznacza, że muszą być stosowane oba rodzaje oznakowania jednocześnie - tłumaczy."
Dla mnie ta wypowiedź stanowi tylko o jednym (i piszę to w pełni świadomie) w tej wypowiedzi dyr. Karbowiak jest skrajnym idiotą oraz dyrektorem powtarzającym po kimś takie brednie, że "oraz" nie oznacza, że ma być jedno i drugie.
http://m.opole.gazeta.pl/opole/1,106515 ... sz__i.html

-MisieK- pisze:To nie to, to chyba raczej kwestia słabego nagłośnienia tematu.
A nie sądzisz, że jest mnóstwo takich spraw bo ludzie mają inne fajne rzeczy do roboty zamiast się im przeciwstawiać i na swój sposób je nagłaśniać by inni też się o nich dowiedzieli ? ;>

Dodatkowo nie wykupując bileciku jest spora szansa na to, że dostaniesz wezwanie do zapłaty od którego nie ma praktycznie odwołania i musisz czasem całe lata czekać aż będzie wszczęte postępowanie egzekucyjne. Ludzie są leniwi, ludzie wolą zapłacić te kilka złotych by później nie musieć latać po sądach udowadniać, że są niewinni.

Mnie kontakt z Policją i ze strażą wiejską nauczył jednego: jeśli mam jakiekolwiek wątpliwości co do mojej winy - nie przyjmuje mandatu. Wolę zapłacić za koszta sądowe te kilkadziesiąt złotych + kilka, kilkanaście miesięcy mieć tą sprawę na głowie ale być w zgodzie z samym sobą po tym jak na spokojnie ułożę sobie całą sprawę.
A nie machnąć ręką i bezmyślnie płacić.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1771
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 08 kwietnia 2015, 11:09

michal.m pisze:Ciekawe jest też to, że w niektórych miastach zarządca dróg odstępuje od pobierania opłat za parkowanie w nieoznakowanych miejscach właśnie z powodu tej nowelizacji.


Bo bez wątpienia są takie miejsca gdzie ludzie używają mózgu.

michal.m pisze:Trwa więc spór o słowo "oraz" i o to, czy to oznacza, że muszą być stosowane oba rodzaje oznakowania jednocześnie

Powiem tak, sam się nad tym zastanawiałem :P
Formalnie jednak nie ma wątpliwości. Synonimem słowa "oraz" jest "i" oraz "a także" ...
http://synonim.net/synonim/oraz
Innymi słowy jest to koniunkcja.
Pytanie na jakie podstawie trwa spór o znaczenie słowa "oraz". Czy jakiś słownik podaje inną interpretację :?: Na podstawie jakiej definicji języka polskiego w ogóle pojawiły się te wątpliwości :?:
Oczywiście można by się zastanawiać nad intencjami ustawodawcy ale to nas nie interesuje bo liczy się przepis, a nie co autor miał na myśli.
Niestety ja wiem jak działają radcy prawni przy instytucjach.
Nie chce nikogo obrażać ale w moim odczuciu jeśli ktoś jest dobrym prawnikiem to ma prywatną praktykę i kupę roboty. Jeśli jednak nie to załatwia sobie ciepłą posadkę np. przy urzędzie miasta :P
Oczywiście nie wykluczam, że to błędne rozumowanie.
Natomiast wiem jak tacy radcy działają. Niestety oni w większości przypadków interpretują wszystko tak jak tego sobie życzy ich pracodawca.
Nawet jeśli każda inna osoba będzie twierdzić, że np. pozew jest bezzasadny to taki radca powie, że wcale nie, że sprawa jest do wygrania.
Wiem jak to działa z własnego doświadczenia. Czytałem takie pozwy lub apelacje do wyroków. Zastanawiam się wtedy jak takie osoby, które to pisały, w ogóle skończyły studia. Język, argumenty i wnioski potrafią być żenujące. Nie wspomnę już, że takie osoby wykazują się skrajną niewiedzą lub nieumiejętnością rozumienia przepisów.
Jeśli ustawodawca dawałby możliwość wyboru musiało by być użyte np. słowo "lub". Jeśli ktoś ma wątpliwości to czy nie może wystąpić z prośba o interpretację/dodatkowe wyjaśnienia od odpowiedniego ministra :?:
Chyba, że działa z pełną premedytacją i dobrze wie jak jest tylko woli taki, w jego odczuciu, niejasny stan prawny :?:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1771
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 15 kwietnia 2015, 08:39

Tak a propos "grzybka" :P
http://infobrzeg.pl/na-sygnale/26204-brzeg-opole-siedem-osob-rannych-po-wypadku-na-grzybku/

Co do parkowania w Brzegu to zwróciłem uwagę, że gość pstrykał fotki i wypisywał "mandacik" pomimo, że auto stało w miejscu nieoznakowanym liniami.

Tak sobie wymyśliłem, że napiszę do zarządcy pisemko z pytaniem na jakiej podstawie pobierane są w takim miejscu opłaty i zobaczę co odpowie :D Albo zwrócę się z pytaniem o to czy dane miejsce i tutaj np. fotka, jest objęte płatnym parkowaniem jeśli i tutaj cytat przepisy stanowią tak, a nie inaczej :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 15 kwietnia 2015, 18:09

Czyli w Brzegu robią to samo co w Opolu - nic sobie nie robią z obowiązującego prawa. Ratusz stoi ponad prawem.
Ja wiem jedno: ten proceder będzie trwać dopóki "mandacik" nie trafi na jakiegoś prawnika, któremu się będzie chciało zawalczyć w sądzie. A wtedy będzie o tym głośno w mediach nie koniecznie tylko opolskich. Np, chyba, że miłościwi nam posłowie uchwalą nowelizację nowelizacji i wstawią "lub" w miejsce "oraz" ;p

Napisać do nich nie zaszkodzi. Odpisać muszą. Tylko koniecznie wstaw tu odpowiedź, będzie śmieszniej.

Ale już śpieszę z odpowiedzią bo będzie prawdopodobnie tak:
Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta nr ...... bla bla bla ... ten rejon miasta jest włączony do strefy płatnego parkowania. Opłaty są naliczane zgodnie z Uchwałą nr ..... I wskazane miejsce znajduje się w tej strefie
Ja napisałem, że mój pojazd był zaparkowany w niekompletnie oznakowanym wg obowiązującego prawa miejscu parkingowym to mi odpisali nawet nie odnosząc się do aktualnego rozporządzenia. Jeszcze raz daję linka do odpowiedzi z MZD Opole: http://img211.imagevenue.com/img.php?im ... 1062lo.jpg

Dla zainteresowanych to jest ta nowelizacja: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 414&type=2

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 30 kwietnia 2015, 09:51

Kolekcja wezwań do zapłaty za nieoznakowane miejsca parkingowe w płatnej strefie w Opolu mi się powiększa 8)
Aktualnie posiadam 4 sztuki

Ps. tutaj załącznik 2 do nowelizacji określający jakie to jest te POZIOME oznakowanie, którego nie ma
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/03 ... zal2_5.pdf

"znakami poziomymi określonymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia 
w: pkt 5.2.4, pkt 5.2.5, pkt 5.2.6 i pkt 5.2.9.2.
"

Zastanawiam się czy by jakoś media ponownie nie poinformować by się tym zajęli (bo już kiedyś jakieś opolskie portale o tym pisały)

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 07 maja 2015, 16:44

Sprawą zainteresował się jeden z dziennikarzy z NTO

Strefa parkowania w Opolu jest źle oznakowana. Nie trzeba płacić?

Zobaczymy co z tego wyniknie... 8)

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 21 maja 2015, 10:28

Zauważyłem, że w temacie "wypadki" został poruszony temat nowych przepisów, które weszły w poniedziałek 18 maja.

Nawet szanowna redakcja motormanii wprowadza nas w błąd podając 'nowy' taryfikator, który tak naprawdę jest projektem taryfikatora, który może wejść w życie aczkolwiek nie musi - i ja osobiście wątpię, że w tej formie zostanie przyjęty.

A odnośnie tego co się zmieniło 18 maja to najważniejsze jest to, że za przekroczenie prędkości ponad 50km/h niż to co pokazują znaki w terenie zabudowanym Policja na miejscu odbiera prawko i tracimy je na okres 3 m-cy.

Zaostrzyły się też przepisy odnośnie jazdy bez uprawnień

Jak również jazda w stanie spożycia %
__________________________________________________

Ja wszystko rozumiem i jestem ZA ale szkoda, że pod publikę pokazywani są straszni piraci drogowi, którzy w Opolu na ul. Batalionów Chłopskich zostali przyłapani pędząc 115km/h.
I tu UWAGA: kierowca został przyłapany przez nieoznakowany policyjny motocykl.
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /150519513


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika