Ceramizer w motocyklu?

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Ceramizer w motocyklu?

Postautor: Wegnarjusz » 14 marca 2015, 09:50

Mieliście jakąś styczność z ceramizerem w motocyklu? Wiem że w samochodach efekty są piorunujące same plusy chyba żadnych minusów. Tylko czy sprawa będzie miała się tak samo w motocyklu? :)
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "

"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"

Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 14 marca 2015, 12:12

W motocyklu masz sprzęgło pracujące w tym samym oleju co cała reszta silnika. Wlanie takiego defterytu (jeżeli cokolwiek realnie poprawia) zapewne sprawi, że sprzęgło będzie się przepięknie ślizgało.

PozdRR
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Postautor: Wegnarjusz » 14 marca 2015, 13:06

Są różne typy tych ceramizerów, w tym właśnie dla motocykli które mają jeden olej.
Tak w ramach ścisłości nie chcę stosować tego wynalazku aby naprawić jakąś usterkę w moto, po prostu chce poznać opinie, bo być może warto się zainteresować tematem. :wink:
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "



"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"



Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Postautor: tom74 » 14 marca 2015, 15:35

Kilka słów ode mnie. W 90% motocykli z mokrym sprzęgłem można spokojnie stosować ceramizer, który to jest do motocykla przeznaczony.
Miałem możliwość sprawdzenia - pomierzenia, co daje ceramizer w kilku motocyklach i samochodach. Te wyniki plus wyniki z hamowni wykorzystywałem w pracy w ramach studiów podyplomowych pisanej na Politechnice Opolskiej pt "Chip tuning współczesnych silników spalinowych". Praca jest dostępna w bibliotece wydziału. Na ceramizery poświęciłem oddzielny rozdział. Warto wiedzieć, że kila lat temu nasza Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn przeprowadzała szereg testów i pomiarów laboratoryjnych ceramizerów. Wyniki potwierdzają wysoką skuteczność tych związków.
Jako przykład podam hondę f4i z 2004 roku, która miała przejechane 50 tyś km. Problem był wyraźny z nierównomierną pracą silnika, apetytem na olej i problemami z uruchamianiem na zimnym silniku.
O ile dobrze pamiętam nowy silnik na każdym garze powinien mieć w tym modelu kompresję na poziomie 12 barów. W szybkich pomiarach wychodziło od około 9,9 do 11.2 bar.
Po wymianie oleju i filtrów zalano jedna dawkę ceramizera. Po zrobieniu 2 tyś km ponowiono próby ciśnieniowe na cylindrach i wyszło, że wszystkie gary bardzo wyrównały poziom - po 11,5.
Użytkownik zaobserwował znaczne obniżenie apetytu na olej i o wiele większą elastyczność silnika. Po drugiej dawce ceramizera przy stanie licznika bodajże 54 tyś km moto trafiło na hamownię motocyklową do Wrocławia.
I tu zdziwienie, z deklarowanych 62 Nm motocykl uzyskał 66, a moc maksymalna wyniosła 115 Km, co też było lepszym wynikiem niż dla nowego moto.
W samochodach podobnie wyniki wyglądają.
Należy pamiętać jak stosować i użytkować pojazd przez pierwsze 100-200 km od zalania ceramizera. Ponadto ceramizacja przebiega jeszcze długo, przez wiele setek km od zalania ale wtedy już można kręcić silnik na maksa.
UWAGA - na naszym rynku są niestety podróbki ceramizerów, trzeba uważać. Ja zaopatruję się u polskiego bezpośredniego dystrybutora ceramizerów i nie miałem nigdy problemów. W sumie w swoich sprzętach i znajomych użyłem około 25 dawek ceramizerów zarówno do silników, skrzyń biegów oraz układów kierowniczych.
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Postautor: Wegnarjusz » 14 marca 2015, 17:46

Dzięki za bardzo rzetelną wypowiedź, temat mnie bardzo zainteresował bo nie spotkałem się jeszcze z negatywną opinią użytkowników ceramizerów.
Tak krótko jakbyś miał odpowiedzieć, czy ceramizer również polecasz do w pełni sprawnego motocykla, który nie ukazuje jak najmniejszego defektu?
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "



"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"



Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
jaras111x
Posty: 540
Rejestracja: 19 czerwca 2011, 16:54
Lokalizacja: Opole,śląsk

Postautor: jaras111x » 14 marca 2015, 21:52

Tom 74 jaki ceramizer polecasz i gdzie go dostac w opolu? Chetnie zaleje swoje pojazdy

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Postautor: tom74 » 15 marca 2015, 02:23

Można kupić w zasadzie w każdym dłużej funkcjonującym sklepie motoryzacyjnym w Opolu. Ja kupowałem wielokrotnie na allegro u dystrybutora w sklepie "4kółka":
http://allegro.pl/sklep/87870_ceramizer ... ory=212494

Co do używania ceramizera w motocyklu sprawnym - jeśli silnik jest zadbany ale ma już nakręconych trochę km - 20-30 tyś, to warto dać dawkę przy wymianie oleju. Zawsze silnik trochę elastyczności dostanie i bardziej miękko będzie pracował.
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 16 marca 2015, 17:24

Czytam i czytam i sam nie wiem.
Od lat pojawiają się różne cudowne specyfiki ale jakiejś rewolucji jak dotąd nie było np. Slider-50. Rozumiem, że dla producentów samochodów jakiś cudowny specyfik może być problemem bo mógłby zbytnio przedłużać życie silnika, skrzyni... :P No ale dla producentów oleju w teorii takie substancje dodawane do oleju już na etapie jego produkcji byłyby niezłe i wpływały by raczej na zwiększenie jego sprzedaży. Oczywiście zakładając, że producenci oleju nie są w zmowie z producentami aut :P
Mam wrażenie, że te wszystkie specyfiki są jak wszystkie suplementy diety z reklam tv. Jak słucham/oglądam te reklamy to mam wrażenie, że jak będę je wszystkie jadł to muszę żyć z 200 lat i będę szczupły, piękny i młody, no nie ma innej opcji :)
Wiem, wiem, należę do grupy, która nie próbowała, a krytykuje :P
Zasada ceramizera jest taka, że ma powstać warstwa ceramiczna. Zatem jak działa ten specyfik w wersji dla silników motocyklowych :?: Czym się różni jego wersja dla motocykla i dla silnika samochodowego :?:
Ciekawe, prawda?
Odczucia ludzi? Hmm, po magnetyzerach też wielu odczuwa poprawę :P
Pytanie czy subiektywnie odczuwana poprawa to coś rzeczywistego, a jeśli tak to jak długo się utrzyma i czy na koniec nie będzie dodatkowych skutków ubocznych?
Badania? Myślę, że testy wykonane na jednym motocyklu to trochę mało
:P Oczywiście trzeba by się dokładnie zapoznać z tymi badaniami. Jednak aby można było powiedzieć coś więcej należałoby rozebrać taki silnik, zbadać i dokładnie określić co jest powodem problemów potem nie zmieniając oleju dolać ceramizer i po poprawie ponownie rozebrać silnik i dokładnie zbadać co zaszło. Oczywiście samo rozebranie i poskładanie mogło by już wpłynąć na poprawę. No chyba, że tak to było zrobione :?: Następnie należałoby odczekać kilka ładnych tysięcy km aby ponownie rozebrać silnik i zbadać czy nie ma skutków ubocznych.
Pół biedy jeśli te specyfiki są w miarę neutralne i nie mają skutków ubocznych bo najwyżej straci się parę złociszy.
Oczywiście testy producenta mnie nie interesują bo nie są dla mnie obiektywne.
Jeszcze raz zadam pytanie, co robi ceramizer w wersji dla silnika motocyklowego no bo chyba nie nakłada warstwy ceramicznej na tarcze sprzęgła :?: :P Jakiej temperatury potrzeba aby metal połączyć z ceramiką? Czy przypadkiem sama wymiana na inny, znacznie lepszy olej nie da już podobnych rezultatów?

Oczywiście to tylko moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać :P :D
Jestem frajerem bo ktoś proponuje mi cudowny specyfik, a ja go nie chcę i wietrzę spisek, jakoś będę musiał z tym żyć :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Postautor: Wegnarjusz » 16 marca 2015, 19:43

Dobrze bo w ten sposób napędzasz dyskusje :D. Ja też pomimo że wiele naczytałem się na ten temat jestem nieco sceptyczny co do tego wynalazku i też chętnie usłyszłabym odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania.
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "



"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"



Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Postautor: tom74 » 16 marca 2015, 21:37

Przeczytaj mój wcześniejszy post- tu nie chodzi o wiarę ale badania laboratoryjne i pomiary warsztatowe plus hamownia.
Ja nie wierzę w cuda techniki, zapoznaję się z faktami. A jak bardzo Cię interesują dokładne badania, to zapisz się do biblioteki wydziału mechanicznego naszej polibudy oraz w Lublinie - tam było dużo badań i prac nad ceramizerami, część po angielsku ale to chyba pikuś.
https://www.youtube.com/watch?v=I4RZ0E4b8pY
od 4 minuty o badaniach na polibudzie.
Jak dział ceramizer - prawa fizyki-tarcie na styku dwóch stopów metali plus ciśnienie i temperatura.
PS google źródłem wielu informacji, zamiast gdybanie i domysły.
https://www.youtube.com/watch?v=ge_GyXjIb5g
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
Matix
Posty: 71
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 18:27
Lokalizacja: OPO

Postautor: Matix » 16 marca 2015, 22:02

Szczerze to pierwszy raz się o tym "ceramizerze" dowiedziałem właśnie tutaj. Poczytałem w necie i wygląda na to że temat rzeka... jedni zachwalają drudzy krytykują. Zresztą tak jak tutaj:0)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 16 marca 2015, 22:14

Możesz mnie nazwać sceptykiem i niedowiarkiem :)
Filmy reklamowe producenta, jak i jego testy mnie nie interesują z wiadomych powodów. Ciekawe, że wyłączone są komentarze pod filmami :)

Co do badań to co chwila jesteśmy informowani o przełomowych badaniach, w których to naukowiec ponad wszelką wątpliwość udowadnia, że marchewka jest szkodliwa żeby za chwilę ten sam naukowiec obalił swoją teorię i kolejnymi badaniami udowodnił, że marchewka jest niezastąpionym źródłem witamin :P
Konkretny przykład to ostatnie badania na temat szkodliwości glutenu. Albo obalenie teorii diety zgodną z grupą krwi itd.

Dla mnie przede wszystkim podejrzana jest możliwość zastosowania tego środka (oczywiście odpowiedniej jego wersji) w motocyklu.
Ale co tam kto lubi. Ja nikomu nie bronię :P
Wiem jedno, odpowiednia dbałość o nasze maszyny, czy to moto czy auto i regularne wymiany oleju, filtrów itp. dają na bank lepsze rezultaty niż nie jeden cudowny preparat.

A wiecie czemu w tym teście auto jechało bez oleju i nic :?: To nie zasługa preparatu tylko marki auta :!: HONDA i wszystko jasne :mrgreen:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Postautor: tom74 » 16 marca 2015, 22:44

A ja mam wrażenie, że komuś odcięto kablówkę :) i z nadmiaru czasu wali postami pytając w koło o to samo dla zabicia czasu "nie wierząc w odpowiedzi innych użytkowników" . Jesteś sceptykiem nie kupuj, idź do kina, na pizze za tą kasę. Jak jesteś ciekaw wydaj 80 zł i użyj zgodnie z zaleceniem. Temat do zamknięcia.
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 17 marca 2015, 08:12

tom74 pisze:A ja mam wrażenie, że komuś odcięto kablówkę :) i z nadmiaru czasu wali postami pytając w koło o to samo dla zabicia czasu "nie wierząc w odpowiedzi innych użytkowników"


Coś w tym jest. Siedzę w robocie i się nudzę :mrgreen:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 17 marca 2015, 08:50

Pozazdrościć pracy ;)
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika