Jaką benzynę lejecie?

Chyba wiadomo wszystko na dowolny temat - "samowolka" :)
Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Jaką benzynę lejecie?

Postautor: Fenek » 10 lipca 2015, 17:11

Jestem ciekaw, czy lejecie do motocykli benzynę 95-oktanową, czy może 98-oktanową? A może olej napędowy? :P
Czy 98 coś zmienia? Nie wiem, może jest "czystsza" i mniej nagaru odkłada się w silniku? Czyści silnik? Wiem na pewno, że liczba oktanowa oznacza odporność na spalanie stukowe, a nie większą moc :D

Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Postautor: Wegnarjusz » 10 lipca 2015, 17:51

W 90% przypadków leję 98. Stosując skrót myślowy silnik się czyści z nagaru itp. A to prowadzi w efekcie do tego że silnik lepiej pracuje i zwiększa się moc.
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "

"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"

Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 10 lipca 2015, 18:20

Różne czytałem opinie i jak ze wszystkim zdania są bardzo podzielone.
Jedni udowadniają, że 98 ma sens tylko w silniku przystosowanym do 98. Inni dowodzą, że nawet ich stare auto/moto pali mniej jak leją 98.
Ja natomiast napiszę z własnego doświadczenia.
Jak jeździłem KTM'em to zacząłem od 95 ale któregoś pięknego dnia silnik dziwnie pracował (jeszcze nie był nawet dotarty). Tak na próbę wlałem 98 i dziwna praca znikła. Od tego czasu zacząłem jeździć na 98 w KTM'ie. Jak przesiadłem się na Kawę to nawet nie sprawdzałem jeszcze 95, cały czas leje 98.
W przypadku motocykla różnica w cenie jest średnio zauważalna, a zakładam, że jak to w Polsce bywa :P 95 nie ma 95 oktanów, a 98 może ma pełne 95 :D
A tak na serio jak jadę np. do Niemiec to robię znacznie większe przebiegi na baku z ich paliwem. Coś w tym musi być.
Jakoś tak mi się wydaje, że generalnie 98 jest po prostu czystsza. Mniejsze zużycie/sprzedaż oznacza małe zyski na kombinacjach.
Z drugiej strony są teorie, że 98 ludzie leją rzadziej więc dłużej leży w zbiornikach na stacji paliw i syfu się więcej zbiera.
Sam nigdy na poważne nie zastanawiałem się nad tym. W autach różnych testowałem 98 i 95 (zawsze było zalecenie 95) i nie widzę specjalnie różnicy.
Natomiast jeśli nie szkodzi lanie 98 do silnika z zalecanym 95 i jest minimalna szansa, że silnik jeżdżony na tym paliwie jest "czystszy" to mi wystarcza.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 10 lipca 2015, 18:50

W instrukcji Yamahy R125 jest napisane:
"Silnik twojej Yamah'y został skonstruowany do używania bezołowiowej benzyny premium o liczbie oktanowej 95 lub wyższej"
A na dodatek ma wtrysk :) Czyli chyba najlepiej będzie lać 98, jak myślicie?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 10 lipca 2015, 20:53

Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Puzon
Posty: 263
Rejestracja: 17 września 2009, 11:59
Lokalizacja: Szczedrzyk

Postautor: Puzon » 10 lipca 2015, 22:01

Stosuję 95 bo do takiej mam przystosowany silnik (chyba tak) kiedyś migała zapalała mi się kontrolka Fi więc zalałem shella 100 przegoniłem po obwodnicy na czerwonym polu w domyśle przeczyściłem wtryski :D i wróciłem do 95 a problem nie powtórzył się.
https://www.facebook.com/motobajkal/

Jest nas tylu i każdy ma prawo do własnego stylu.

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 10 lipca 2015, 23:02

Panowie, a co Wam daje zalewane benzyny o wyższej wartości oktanowej? Czysta benzyna będzie miała około 90 oktanów. Żeby zrobić benzynę o wyższej wartości oktanowej trzeba ją wzbogacać. Stosowanie na dłuższą metę paliwa wysokooktanowego w silniku który potrzebuje tych oktan mało może sprzyjać przyspieszeniu procesu wypalania się gniazd zawodowych ;) to trochę jak jazda na źle zestrojonym podtlenku LPG.

W praktyce jednak każdy robi co lubi a lekarstwem na gównianej jakości paliwo może być właśnie paliwo wysokooktanowe.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 10 lipca 2015, 23:30

i ja wtrace swoje 3 grosze. Zgadzam sie z Killem bo faktycznie mozna zdzialac na dluzszamete wieksze kuku niz to warte. Ja do swojej 900rr zalalem moze 2 -3 pelne baki 98 za namowa Wegnarjusza i w sumie to roznicy zero , nikt mi nie mierzyl setnych sekundy na odcinkach drogi wiec nie powiem Wam czy to cos dalo i wrocilem do 95 bo stwierdzilem ze w sumie to 2 piwerka bym mial za ta roznice w cenie a zero roznicy w jezdzie. Ale jak kto woli po to jest zeby to lac, szlachta sie bawi i nie patrzy na koszty jak to mowia :D
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
Ishe
Posty: 506
Rejestracja: 19 listopada 2010, 13:28
Lokalizacja: Opole

Postautor: Ishe » 10 lipca 2015, 23:35

Ja leje 98 :) ale u mnie akurat widać roznice;) taki silnik:p
BMW K 75 RT / Moto Guzzi Quota 1100 ES / Suzuki B12 Bandit Crew

Awatar użytkownika
Wegnarjusz
Posty: 208
Rejestracja: 05 marca 2015, 15:46
Lokalizacja: SRC

Postautor: Wegnarjusz » 11 lipca 2015, 00:10

Pabel niemożliwe że zalałeś xD
" Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym motocyklistą, to lepiej tego dnia nie wsiadaj na motocykl "



"Nie pojemność ccm, robi z Ciebie ridera!"



Motorowery > MZ ETZ 251 > Kawasaki GPZ 500 > Suzuki GSX-R 600 K2 > ?

Awatar użytkownika
damien
Posty: 152
Rejestracja: 27 lipca 2012, 23:42
Lokalizacja: OPO

Postautor: damien » 11 lipca 2015, 00:24

A ja mieszankę, ale do WSKi :D

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 11 lipca 2015, 09:55

Swego czasu zrobiłem test na kilku tankowaniach pełnego baku na 98 na takiej samej trasie i stylu jazdy (btw - info w motostat)
Wyszło mi coś takiego, że płacąc więcej PLN-ów za bak 98 miałem podobne spalanie jak na 95 z lekką przewagą dla 98. Tyle, że za benzynę wydawałem więcej niż wychodziła ta przewaga km z 98.

Niech sobie każdy sam przetestuje jak ma w swoim moto. Może faktycznie komuś coś da lanie 98 - mi nic nie dało oprócz większych rachunków za paliwo ;p


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika