Junak 901 RS

Tutaj każdy może założyć temat o swojej jedynej prawdziwej miłości - zdjęcia obowiązkowe! ;)
Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Junak 901 RS

Postautor: Fenek » 12 kwietnia 2015, 13:37

Pochwalę się czymś z niższej kategorii pojemnościowej, niż większość z was =) Moje oczko w głowie, Junak 901 RS;
http://imgur.com/a/xZjVn
Ze względu na ilość i rozmiar zdjęć, wolałem umieścić je na imgurze :)
A więc zaczynam historię :P Junak z 49cm3 osiąga oszałamiającą moc 3,9km i 2,2 Nm, co daje prędkość maksymalną na poziomie ponad 60km/h! :D Pali przy tym ok. 2,5l na 100km/h. Jesteśmy razem od Wielkiej Soboty 2013r. Od tego czasu jeżdżę na nim niemal codziennie i przez 2 lata 2 tygodnie zrobiłem ponad 20.700km ^^ Można powiedzieć, że wciąż trwa mój pierwszy sezon, bo jeździłem obie zimy z kilkoma przerwami max. tygodniowymi, a najdłuższa przerwa to 2 tygodnie na wyjazd do Chorwacji na wakacje w 2013 :D Jeździłem nim niemal wszędzie; lasy, łąki, błoto, pola, drogi, winkle, tylko na autostradzie i drodze ekspresowej nie był z wiadomych względów :) Jeździłem w każdych warunkach; deszcz, oberwania chmury, wichury, śnieg, upał, mróz, raz -10*C, bo było bardzo sucho, czasami przy -3 i jeśli było wilgotno, to dosłownie gaźnik z zewnątrz zamarzał :P Według mnie to bardzo uniwersalny sprzęt i łączy cechy wielu motocykli ;) Wjedzie w każdy lżejszy teren(jak turystyk), najlepiej ciągnie na samej górze(jak supersport), jest naked'em i ma z tyłu hamulec bębnowy(jak stary Junak lub inne stare motocykle) :roll: Wracając do bardziej poważnych kwestii, 2 razy popsuł się obrotomierz, więc nie wiem jak bardzo katuje silnik, w rozruszniku odkleił się magnes i go kompletnie zablokował i nie działa wskaźnik poziomu paliwa. Poza tym, nie mam z nim żadnych problemów. Pomimo tego panuje wszechobecna opinia, że chińczyki są do niczego i się ciągle psują; nie prawda! Regularnie wymieniam olej(czyli co 1500km, jak w instrukcji), nie stuntuję ni nim(LoL), smaruję i naciągam łańcuch i cały czas prze pewnie przed siebie. Zgodnie z zasadą jak się nie wyj***, to się nie nauczysz, zaliczyłem szlifa. Jechałem sobie przez Czarnowąsy do domu, zadowolony wracałem z przeglądu po 1500 przejechanych kilometrach i nagle z bocznej uliczki na mój pas wjechało Cinquecento. Spanikowałem i dałem ciała po całości; zapomniałem użyć tylnego hamulca i natychmiast z całej siły nacisnąłem dźwignię przedniego. Przewróciłem się tuż przed autem, na szczęście przy minimalnej prędkości. Pierwsza myśl; ok, jestem cały, druga; Co z Junakiem?! Trzecia; Kurczę, moje ulubione dżinsy! O dziwo na dżinsach nie było ani jednego otarcia :) Z Junakiem ciut gorzej, ale wciąż bardzo dobrze. Lekko przytarty front błotnika, bo drasnąłem o samochód, trochę wygięła się przednia owiewka i pękła lekko obudowa zegarów. Kufer też lekko przytarty. Poza tym wszystko OK! :D Kierowca, miły starszy pan zapytał się, czy wszystko w porządku, pomógł mi wstać i podnieść motorower i powiedział, ze możemy wezwać policję, że on się do wszystkiego przyznaje. Nie czułem takiej potrzeby, zadzwoniłem tylko po tatę żeby się dogadał z tym panem i dostaliśmy od niego 300zł na pokrycie strat. Okazało się, że wymiana kosztowałaby 200zł, ale i tak nic nie wymieniłem, więc jestem cały i 3 stówki do przodu ^^ Oczywiście cały się trząsłem ;D Od tego czasu jak jadę przez wioski albo blisko potencjalnie niebezpiecznych skrzyżowań, trzymam nogę na hamulcu :) Dopóki nie ma upałów jeżdżę w kurtce motocyklowej, spodniach motocyklowych, rękawicach motocyklowych i wysokich butach zimowych :) Kiedy są niemiłosierne upały, niestety muszę się rozstać z ubraniami na moto, żeby się nie zagotować. No wiecie, klima ma tylko 3,9km :P Było też wiele innych niebezpiecznych sytuacji, ale żadna nie skończyła się źle. Stanowcza większość z winy innych kierowców. Jestem do Junaka bardzo przywiązany, bo jestem bardzo sentymentalny. Obawiam się, że kiedyś w końcu będę musiał się z nim rozstać. Jestem zdania, że nie opłaca się go sprzedawać, ponieważ widziałem inne "chińczyki" za 2,5 tysiąca zł na Allegro i to z przebiegiem zaledwie kilku tysięcy. Oby na taki przebieg nikt nie spojrzał ;) Mam cichą nadzieję, że się nie sprzeda, a tata na to niestety bardzo liczy :/ Mam marzenie, aby móc go kiedyś postawić koło mojego wymarzonego Ducati Diavela albo Kawasaki H2 i zrobić im wspólne zdjęcie =D
[Koniec przedługiego wywodu ;) ]

Awatar użytkownika
kofee
Posty: 20
Rejestracja: 13 grudnia 2014, 13:15
Lokalizacja: Tarnów

Postautor: kofee » 13 kwietnia 2015, 09:26

Dobrze wygląda mimo tych dwudziestu tysięcy w każdych warunkach. Mój niestety rdzewieje.

W przyszłości może lepiej gdzieś w rodzinie sprzedać, niech się kolejna osoba wprawia :-)
żółta strzała ;-)

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 13 kwietnia 2015, 15:13

Większość zdjęć jest stara :) Aktualne są ostatnie 2. Pomimo tego też sądzę, że jest w niezłym stanie :) Jazda w deszczu, śniegu i wysokie temperatury dają się już powoli we znaki układowi wydechowemu, bo lekko rdzewieje. Na zdjęciach jest brudny od jazdy w deszczu :P

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 13 kwietnia 2015, 20:29

A mnie zaciekawiła ta bestia żółta ośmio-osiowa... Co za potwór, wygooglałem i to jest LTM-1500 o udźwigu 500 TON
ma 12 biegów + 2 wsteczne, moc 326 KM, waga 96 TON (12 T na oś), długość całkowita 21,4 m

Sorki za offtop

A tak w temacie to bardzo fajny opis, fajnie się czyta, gratuluje pasji :)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 13 kwietnia 2015, 20:58

Fajny motorek.
Z tym bębnem z tyłu to bym nie przesadzał, że w starych bo Honda w swoich najnowszych 125 nadal stosuje bęben z tyłu :P
Mi to się podoba, że teraz jest taki wybór 50. Można kupić fajowe motorki w różnym stylu, a nie tylko skutery.

Życzę Ci abyś mógł kiedyś spełnić swoje marzenia o Diavelu czy H2 :D
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 13 kwietnia 2015, 22:48

Dzięki Misiek =) Ten dzwig pracował na elektrowni Opole przy rozbudowie, ale krótko. Może kilka dni. Z nim jechało kilka ciężarówek, które wiozły dodatkowe elementy maszyny.

Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 46
Rejestracja: 28 października 2013, 21:39
Lokalizacja: Opole

Postautor: Kwiatek » 14 kwietnia 2015, 00:37

To jest ten sam co stoi pod elektrykiem?

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 14 kwietnia 2015, 10:19

Fenek pisze:Ten dzwig pracował na elektrowni Opole przy rozbudowie, ale krótko. Może kilka dni. Z nim jechało kilka ciężarówek, które wiozły dodatkowe elementy maszyny.

Wcale się nie dziwię, sam przyjazd na kilka godzin takiego kolosa to wynajęcie go na min.3 dni. 1 dzień przyjazd, pół dnia rozkładania na stanowisku pracy, parę godzin pracy na budowie, pół dnia składania, 1 dzień powrót do bazy.
Kilka dni dyspozycji takiego dźwigu na budowie to koszt kilkunastu jak nie kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 14 kwietnia 2015, 20:00

Kwiatek pisze:To jest ten sam co stoi pod elektrykiem?


Tak, skąd wiesz? =)

Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 46
Rejestracja: 28 października 2013, 21:39
Lokalizacja: Opole

Postautor: Kwiatek » 14 kwietnia 2015, 20:26

Praktycznie codziennie go tam widuje :p jedynie zastanawia mnie po co Ci blokada na tarcze w takim miejscu

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 14 kwietnia 2015, 20:30

Kwiatek pisze: jedynie zastanawia mnie po co Ci blokada na tarcze w takim miejscu


Kurde gdzie Ty się tam blokady tarczy dopatrzyłeś :?:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 46
Rejestracja: 28 października 2013, 21:39
Lokalizacja: Opole

Postautor: Kwiatek » 14 kwietnia 2015, 21:48

Wybacz, nie określiłem dokładnie. Chodziło mi o szkołę :)

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 14 kwietnia 2015, 21:52

Przezorny zawsze ubezpieczony ^^ Jakoś mi lżej na sercu, kiedy mam blokadę założoną :P

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 15 kwietnia 2015, 08:44

Kwiatek pisze:Wybacz, nie określiłem dokładnie. Chodziło mi o szkołę :)


A widzisz, a ja myślałem, że o fotki :D
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 46
Rejestracja: 28 października 2013, 21:39
Lokalizacja: Opole

Postautor: Kwiatek » 15 kwietnia 2015, 12:23

Ważne, że się wszystko wyjaśniło 8)


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „NASZE MOTOCYKLE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika