Podgrzewane manetki

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Podgrzewane manetki

Postautor: -MisieK- » 08 grudnia 2016, 20:12

Kumpel kupił sobie podgrzewane manetki i strasznie zachwala.
No i tak się zacząłem zastanawiać. Co prawda chciałem sobie kiedyś wymienić na jakieś wybajerowane Puiga czy Rizmoy, ale może warto takie podgrzewane. Oryginały odpadają do to koszt ponad 1000pln - paranoja jakaś.
No i się zastanawiam się z jakiej firmy warto by było kupić takie ustrojstwo, coś ktoś poradzi?
Żeby to działało, ale było rozsądne jakościowo i nie wyglądało jakoś bardzo tragicznie.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Killu » 08 grudnia 2016, 20:36

Klasyka to Oxford. Masz 3 długości a co za tym idzie 3 wzory do wykorzystania. Panel co prawda jest niebiesko szary więc będzie pasował do Twojego motocykla jak pięść do nosa ale jest bardzo precyzyjny w dawkowaniu ciepła. Czerwone panele mają manetki daytony Ale regulacja jest na trzech pozycjach przy czym jedna to wyłączenie a druga grzeje aż w łapy parzy. Wszystkie znane mi zestawy są znacznie grubsze od normalnych manetek do czego będziesz musiał się na początku przyzwyczaić.

Co do Oxfordów możesz spotkać się z opiniami że psują się panele sterujące i po manetkach. To prawda pod warunkiem że nie kupisz tych podejrzanie tanich albo starszych modeli które faktycznie były wadliwe.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: -MisieK- » 08 grudnia 2016, 21:20

No właśnie się zastanawiałem czy jest coś poza Oxfordem. Bo co bym nie przeglądał to głównie Oxford wyskakuje :P
Kurde z jednej strony czytam, że podobno w moto już jest przygotowana instalacja do oryginałów, ale jak pisałem cena z kosmosu, a wygląd tragiczny, na co wszyscy zwracają uwagę.
Czyli Oxford też będzie grubszy niż zwykłe?
Z tego co widzę na stronie Oxforda to można kupować pojedynczą manetkę czy też panel sterujący, także chyba nie ma tak źle.
Tak patrzę że najlepszy byłby model Sport. Chciałbym uniknąć docinania manetek (z powodów estetycznych :wink: ). Tak sprawdzałem jak to wygląda teraz i trochę dziwnie. Lewa manetka ma 125mm, a prawa tak ze 122mm.
Widzę jest teraz jakiś nowy panel sterujący, który ma funkcję wyłączania grzania w przypadku gdy się zapomni wyłączyć.
Lepsze było by rozwiązanie podłączenia tego pod zapłon. Z tego co czytam to org. instalacja tak właśnie jest zrobiona. Ludziska w UK coś kombinują widzę i podpinają się pod tą org. instalację, ale ja chyba nie mam tyle samozaparcia :P

[edit]
Dziwne jest to, że cena na stronie UK producenta to 79GBP, a w PL na allegro "tylko" w okolicy 180PLN
Nieco to dziwne.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Killu » 08 grudnia 2016, 22:29

Nie jest tak różowo z częściami i nas. Niby jest w ofercie a jak chcesz kupić to pół roku musisz czekać.

Jak chodzi o podłączenie to najlepiej wpiąć się w postoje albo inne miejsce w którym jest prąd dopiero z kluczem na zapłonie.

EDIT:

http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/sea ... port/log/1

Tu na pewno jest ori.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
Phanatic
Posty: 96
Rejestracja: 24 września 2016, 13:22
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Phanatic » 09 grudnia 2016, 08:55

Mam u siebie w Hornecie dokładnie te same podgrzewane manetki Oxforda do których link wrzucił Killu - model Premium Sport OF692 z funkcją oszczędzania energii akumulatora (funkcja ta włącza się np. w korku w mieście jak dużo stoimy). Mam je prosto z Anglii więc nie wiem czy u nas w Polsce nie sprzedaje się podróbek skoro są tańsze - w każdym bądź razie działają świetnie i jestem niesamowicie zadowolony. Chociaż wcześniej byłem do takich wynalazków sceptycznie nastawiony to raz mi już tyłek uratowały na trasie - jak wychodziłem na moto było ciepło ale wracałem po ciemku, słońce zaszło i było zimno. Wyziębiłem się trochę ale dzięki tym manetkom w ręce było ciepło i miałem czucie do samego końca czyli jak dojechałem do domu. Świetny sprzęt na okres przejściowy, regulacja jest naprawdę precyzyjna - co do grubości gripów to nie mam porównania bo od początku miałem te manetki. W każdym bądź razie działają i są wygodne, ja jestem zadowolony.

Obrazek
Obrazek Honda CB600F Hornet

Daj szansę innym aby Cię w porę dostrzegli na drodze...

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: -MisieK- » 09 grudnia 2016, 09:40

No nic tylko zakładać.
Zastanawia mnie jedna rzecz, czy mam rozumieć, że Oxforda też się podrabia?
Co do wpięcia się to się zastanawiam czy można tak bez konsekwencji wpiąć się w dowolne miejsce bo one chyba jednak spory prąd pobierają?
Bezpiecznik widzę jest na 5A to w sumie nie jest dużo.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Phanatic
Posty: 96
Rejestracja: 24 września 2016, 13:22
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Phanatic » 09 grudnia 2016, 09:59

Szczerze wątpię aby podrabiali Oxforda chociaż ostatnio Chińczycy przechodzą już samych siebie w tej dziedzinie więc gwarancji nie dam ;) Faktycznie regularna cena w UK to 79GBP natomiast na przecenach można jest dostać w cenie 48GBP - co dalej przekracza średnią cenę w Polsce o 50zł ;)
Jeśli chodzi o wpięcie to niech się jakiś elektryk wypowie, ja tego nie montowałem ale u mnie z tego co pamiętam kabelek z bezpiecznikiem leci do samego aku - natomiast na 100% nie da się uruchomić grzania bez włączonego zapłonu więc gdzieś muszą być jednak wpięte po drodze. Pobór raczej nie przekracza ok 2.0A na każdą z manetek, co odpowiada całkowitej mocy ok 50~56W (poniżej 4A) więc tragedii nie ma ale na pewno jak się źle podłączy to aku rozładuje.

Kiedyś czytałem, że były problemy z manetkami ze starą wersją sterownika v.7 gdzie zdarzało się rozładowanie akumulatora, od v.7a w górę takich problemów już nie było. U mnie jest sterownik v.8

Ps. Znalazłem taki filmik ;) https://www.youtube.com/watch?v=vLLqOZdERb0
Obrazek Honda CB600F Hornet

Daj szansę innym aby Cię w porę dostrzegli na drodze...

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Killu » 09 grudnia 2016, 12:24

Możliwe, że sam oxford pcha na kraje biedniejsze produkt gorszego sortu. Kiedy zbierając na mój pierwszy motocykl pojechałem do NL do pracy, przydarzyło mi się pracować w DHLu obsługującym firmę Samsung i tam mieliśmy wyraźne wytyczne, gdzie leżą telewizory do Francji a gdzie leżą te same telewizory do Rosji. Tym, co mają samsungi i już się zmartwili dodam, że wówczas Polska była jednym z krajów, gdzie sort był najbardziej rygorystyczny i kontrola jakości najdokładniejsza. Może z oxfordem jest podobnie. Nieprawdopodobnym jest dla mnie jednak, żeby ten sam towar kupiony u nas lub w kraju producenta w UK miał tak radykalną różnicę w cenie jeżeli jest to faktycznie ten sam towar.

Miałem w swoim motocyklu podłączone Daytony pod pozycyjne i świetnie to działało. Podłączałem także oxfordy i też reklamacji czy jakiegoś ale nigdy nie miałem. Jedno co mogę powiedzieć, to ludzie faktycznie zapominają wyłączać grzanie po zakończeniu jazdy i sam kilka razy się na tym złapałem.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
Phanatic
Posty: 96
Rejestracja: 24 września 2016, 13:22
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Phanatic » 09 grudnia 2016, 13:16

Dokładnie, w starszych modelach zdarzało się, że ludzie zapominali wyłączyć grzanie i aku padało dlatego w sterownikach v.7a w górę zrobili tak że automat wyłącza grzanie na dłuższym postoju i można mieć ustawione grzanie na 100% a on i tak się przełączy w tryb battery saving mode. Dopiero jak ruszymy i obroty silnika wzrosną to znowu zaczyna grzać na pełnej mocy. Tak samo jak kluczyk przekręcam na off to wszystko się wyłącza - niektórzy faktycznie podłączali pod sterownik świateł mijania natomiast w tych nowych modelach prawdopodobnie jest to zrobione jakimś wewnętrznym sterownikiem (jakoś to musi samo rozpoznawać, że moto stoi i obroty są jałowe). Bez przekręconego kluczyka w pozycję ON nie da się włączyć grzania. Nie znam się na elektryce więc nie będę wymyślał, mogę jedynie opisać działanie z punktu widzenia użytkownika ;)
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2016, 13:19 przez Phanatic, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Honda CB600F Hornet

Daj szansę innym aby Cię w porę dostrzegli na drodze...

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: michal.m » 09 grudnia 2016, 13:18

Jedną z ingerencji w elektrykę jaką zrobiłem w swoim fazerze to właśnie montaż podgrzewanych manetek. Druga to montaż gniazdka zapalniczki, a gniazdko usb rozładowało mi nowy aku w 3tyg (na przłomie sierpnia-września br). Także spustoszenie zrobiło (aktualnie odłączone) gniazdko USB a nie grzane manetki.

Grzane manetki OXFORD używam od 5 lat (słownie: pięciu) w jednym i tym samym motocyklu (przejechane z nimi blisko 40tyś km), mam je wpięte bezpośrednio (oczywiście z bezpiecznikiem co był na kablu) w kostkę, która ma "prąd" dopiero po zapłonie. Zatem na bank mam starszy sterownik (ale nie ten co był tak felerny, ja chyba z literką "a" mam). Jako, że jestem zmarzluch w dłonie to grzania używam także w chłodniejsze dni w letnie wieczory.

Na forum fazera spece proponują zakładać jeszcze przez przekaźnik. Może i słuszne podejście ale mi tam wszystko śmiga od lat. Ale może nowsze motocykle mają taką wrażliwą elektrykę, że bez przekaźnika jest kiepsko - tego nie wiem ;p

Nie polecam (zresztą jak inni) wpinania bezpośrednio pod aku. Na 100% któregoś razu ich się nie wyłączy, jeśli będą podpięte prosto pod aku.

Z każdym produktem jest jakiś problem skoro sprzedaje się go na masową skalę. OXFORD praktycznie ma cały rynek podgrzewanych manetek. Stąd i wpadki z produktem. Moim zdaniem nie da się kompletnie tego wyeliminować.

Co do różnicy cen: na zachodzie zarabiają inaczej to i więcej są klienci w stanie zapłacić. Jeśli u nas by sprzedawali te manetki w cenie 79GBP na PLN to zapewne za wiele by nie sprzedali ;p

Reasumując: grzane manetki to wg mnie REWELACJA i tak jak sobie nie wyobrażam już kasku bez blendy to nie wyobrażam sobie motocykla bez grzanych manetek.

Awatar użytkownika
Ishe
Posty: 506
Rejestracja: 19 listopada 2010, 13:28
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Ishe » 10 grudnia 2016, 11:53

Ja we wszystkich motocyklach też ładowałem tylko grzane manetki z oxforda i zawsze super działały.
BMW K 75 RT / Moto Guzzi Quota 1100 ES / Suzuki B12 Bandit Crew

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: Fenek » 10 grudnia 2016, 20:38

Ciekawostka, jeśli zajrzycie na stronę Oxforda to w zakładce z ogrzewanymi manetkami znajdziecie przy niektórych z nich dopisek(a nawet tę samą notkę na samym opakowaniu!) UK Specific Model. Mały druczkiem jeszcze "The Original. The Best".

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: -MisieK- » 10 grudnia 2016, 22:48

Generalnie na ich stronie są inne zestawy na rynek UK i EU.

[edit]
Kurde oni w ogóle coś tam ściemniają.
Jak się wejdzie w wersje dla UK to napisane jest, że jest 9 poziomów grzania, choć jak byk widać ten sam sterownik z 5 pozycjami.

Co ciekawe Oxford poza produkcją i sprzedażą swoich produktów jest też wyłącznym dystrybutorem kilku innych marek na ternie UK.
As well as being the exclusive source of its own Oxford branded motorcycle accessories, the company is also the exclusive distributor in the motorcycle industry of HJC helmets, BOX helmets, ALPINESTARS technical apparel, BULL-IT jeans, OAKLEY eyewear & casuals, MUC-OFF cleaning products, SLIME tyre care products, CARGOL tyre repair solutions and ROK straps.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: michal.m » 11 grudnia 2016, 10:28

Angole to od zawsze są jacyś inni ;p
a to ruch lewostronny, a to grzane manetki UK Specific Model.

Tak, oni po prostu potrzebują dla siebie specjalnej wersji bo... manetki w moto też mają na odwrót, hehe
ps. taki żarcik

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Podgrzewane manetki

Postautor: -MisieK- » 13 grudnia 2016, 09:06

Dobra mam plan.
Producent zaleca normalnie podłączenie prosto do aku.
Prawdopodobnie sterownik mierzy sobie napięcie w układzie i stąd wie kiedy jest ładowanie, a kiedy go nie ma i na tej podstawie działa ten automat.
Ale ja nie mogę jak wszyscy :P
Mam plan aby podłączyć się przez przekaźnik, a sterowanie przekaźnikiem wziąć np. z przewodu, który zapala oświetlenie tablicy rej.
Zawsze to jakieś dodatkowe zabezpieczenie i pewność, że przynajmniej po zgaszeniu moto manetki na bank się wyłączą.
Pozostaje tylko zakup manetek.
Najgorsze chyba będzie ściągnięcie oryginalnych gum tak, żeby ich nie uszkodzić :(

[edit]
Dostałem odpowiedź z Oxforda.
W skrócie, oni uważają, że nie ma potrzeby łączyć przez dodatkowe przekaźniki.
Twierdzą, że ich sterownik wystarczająco dobrze się sprawdza.
"Wiring through any other means does make the battery saving mode on the controller redundant."
Ale ja tam wole się zabezpieczyć podwójnie :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika