Filtr powietrza papierowy czy K&N?
: 27 września 2016, 18:21
Muszę wymienić u siebie filtr powietrza.
W teorii powinien wytrzymać 20k (tak zakłada Triumph), ale niestety mamy taki syf na drogach, że już po 10k jest do wymiany.
Wstrzymałem się z decyzją na przeglądzie bo nie wiem co wybrać.
Wygląda na to, że są tylko dwie opcje normalnie dostępne w pl, albo oryginał, albo kałen.
Oryginał, normalny, papierowy to 110pln!! To jest nowa cena od kiedy Almot jest importerem Triumpha, wcześniej było 160pln!!
Natomiast kałen to "tylko" 230pln
Zastanawiam się czy warto wziąć K&N?
Jest mokry wiec pewnie szybciej łapie brud. Pewnie trzeba by go minimum co 5000km przeczyścić?
W "zapewnienia" producenta raczej nie wierze
Tutaj cytat: "Filtr nie wymaga czyszczenia, aż do 2-3 mm grubości warstwy brudu, która jest zbierana na materiale filtracyjnym. Jest to na ogół dopiero po 80.000 km przebiegu"
I tak wymieniam olej co 5k (normalnie jest co 10k), to w sumie mogę przy okazji wyczyścić i filtr.
Co myślicie, warto czy jest kupę zabawy z tym czyszczeniem?
W Namysłowie mają najtańsze właśnie po 230pln. Akurat mam po drodze. Widzę jednak duże rozbieżności cenowe. Pytanie czy zdarzają się podróbki?
No i ostatnia kwestia, ludzie piszą coś, że pod taki filtr to trzeba mapę zmienić bo może być problem i dół się pogorszy itp.
W teorii powinien wytrzymać 20k (tak zakłada Triumph), ale niestety mamy taki syf na drogach, że już po 10k jest do wymiany.
Wstrzymałem się z decyzją na przeglądzie bo nie wiem co wybrać.
Wygląda na to, że są tylko dwie opcje normalnie dostępne w pl, albo oryginał, albo kałen.
Oryginał, normalny, papierowy to 110pln!! To jest nowa cena od kiedy Almot jest importerem Triumpha, wcześniej było 160pln!!
Natomiast kałen to "tylko" 230pln
Zastanawiam się czy warto wziąć K&N?
Jest mokry wiec pewnie szybciej łapie brud. Pewnie trzeba by go minimum co 5000km przeczyścić?
W "zapewnienia" producenta raczej nie wierze
Tutaj cytat: "Filtr nie wymaga czyszczenia, aż do 2-3 mm grubości warstwy brudu, która jest zbierana na materiale filtracyjnym. Jest to na ogół dopiero po 80.000 km przebiegu"
I tak wymieniam olej co 5k (normalnie jest co 10k), to w sumie mogę przy okazji wyczyścić i filtr.
Co myślicie, warto czy jest kupę zabawy z tym czyszczeniem?
W Namysłowie mają najtańsze właśnie po 230pln. Akurat mam po drodze. Widzę jednak duże rozbieżności cenowe. Pytanie czy zdarzają się podróbki?
No i ostatnia kwestia, ludzie piszą coś, że pod taki filtr to trzeba mapę zmienić bo może być problem i dół się pogorszy itp.