Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: -MisieK- » 25 sierpnia 2016, 12:13

Taaa R1 na Ciebie zawsze można liczyć :P
Jedynym wyznacznikiem dla Ciebie jest zamknięta opona?

Krons znowu Kisielin? Tor musiał być mega nagumowany przez carting. To guma z toru jest na oponie, a to na bank wpłynęło na trakcje i "klejenie" opony. Miałem to samo na jakimś przeciętnym Dunlopie Sportmax ROADSMART II na ER6n i to przy mojej asekuracyjnej i spokojnej jeździe.
Obrazek
Obrazek
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Kronos » 25 sierpnia 2016, 12:39

Zgadza się jest sporo drobin ale to nie zmienia faktu, że RS10 łapała ich znacząco mniej co świadczy o temperaturze jaka dostała w tym samym czasie.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: -MisieK- » 25 sierpnia 2016, 13:01

Kronos ale mówimy w ten sam dzień? Czy tylko takie same warunki? Bo ten tor nie zawsze jest aż tak nagumowany i wtedy porównania nie miały by sensu.
RS10 jest określania jako "wyczynowa" opona sportowa.
Diablo Rosso III to, jak ustaliliśmy już, opona o sportowym charakterze czy inaczej do sportowych motocykli.
Nie jest tak, że RS10 do prawidłowego dogrzanie wymaga więcej umiejętności i wyższych prędkości do czego tor w Kisielinie raczej średnio się nadaje?
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Kronos » 25 sierpnia 2016, 13:29

Dokładnie to jest Sedno sprawy o to właśnie chodzi. Dlla amatora szukanie opon wyczynowych jest bez sensu. Pisałem, ze temperaturę łapią znacznie trudniej a to się przekłada na spadek bezpieczeństwa na drogach publicznych.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Fenek » 25 sierpnia 2016, 16:32

Kronos pisze:Zgadza się jest sporo drobin ale to nie zmienia faktu, że RS10 łapała ich znacząco mniej co świadczy o temperaturze jaka dostała w tym samym czasie.


To, że RS10 łapała ich sporo mniej mogło wziąć się stąd, że po prostu tor mógł nie być tak nagumowany. Nie można łączyć tak tych faktów. Doskonale widać to na oponie Miśka, przy jego emeryckiej :mrgreen: jeździe opony na pewno nie były nagrzane tak jak np. w twojej Kawie, a patrz ile gumy złapały.

Jeszcze jedno, czy Diablo Rosso III i RS10 to ten sam segment opon? Mam wrażenie, że porównujemy oponę typowo drogowo-torową z taka nastawioną bardziej na tor. Slicków praktycznie nie da się rozgrzać bez kocy, ale jak się rozgrzeją to nie będzie lepszej opony od nich. Ale trzeba je mocno cisnąć, a nie sądzę aby to było możliwe na Kisielinie w stopniu takim jak np. Slovakiaring czy Brno.

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Kronos » 25 sierpnia 2016, 21:59

Fenek pisze:
Jeszcze jedno, czy Diablo Rosso III i RS10 to ten sam segment opon? Mam wrażenie, że porównujemy oponę typowo drogowo-torową z taka nastawioną bardziej na tor. Slicków praktycznie nie da się rozgrzać bez kocy, ale jak się rozgrzeją to nie będzie lepszej opony od nich. Ale trzeba je mocno cisnąć, a nie sądzę aby to było możliwe na Kisielinie w stopniu takim jak np. Slovakiaring czy Brno.


Kronos pisze:Jeśli komuś zależy na dobrym kompromisie to szczerze polecam Diablo Rosso III. BT S21 to nieco inna półka niż moje poprzednie RS10 (S21 są bardziej turystyczne), ale ich zestawienie z Diablo Rosso III wypada miażdżąco na korzyść Pirelli.


Moje porównanie ma na celu tylko i wyłącznie potwierdzenie, że opony klasy S21, RossoIII (sportowo turystyczne) są dla nas rodzajem opon idealnym, a opony klasy RS10 to przerost formy nad treścią jej użycia.
Dobra i koniec moich wypocin - bo nie zamknąłem opony, więc wszyskie inne spostrzeżenia to bełkot :lol:

Miłego.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Fenek » 25 sierpnia 2016, 22:06

Myślę, że gdybyś pojechał na jakiś duży obiekt jak np. Slovakiaring czy Brno to sytuacja mogłaby się odwrócić i w takich warunkach RS10 pokazałaby swoją wyższość. A już niedługo będziemy mieli pod nosem tor, który będzie o wiele dłuższy i szybszy od Kisielina i myślę, że tam mógłbyś przeprowadzić test ;)

YZF R1
Posty: 555
Rejestracja: 22 marca 2010, 21:45
Lokalizacja: OGL

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: YZF R1 » 26 sierpnia 2016, 07:23

byc na torze i nie zamknac opony, nie słyszałem jeszcze czegos takiego, tym bardziej opisując ten epizod jako dynamiczna jazde, zwyczajnie wywołuje moje zdumienie, tak nawiasem mowiac te opoy ktore niby testujecie, na slovakiaringu czy brnie rozpadły by sie po paru kółkach złapały temperature i sie sfilcowały albo wyladował by motor w żwirowni bo opony zmieniły by sie w gume do zucia co własnie czesto mozna zaobserwowac, przyjezdza taki jeden z drugim teoretyk co sie nasłuchał bzdur pod dziadem i po kilku kólkach zwoza gruza a on zdziwiony, przeciez koledzy znawcy tematu doradzili jakie gumy załozyc,
s1000rr

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Fenek » 27 sierpnia 2016, 08:10

YZF R1 pisze:[...] tak nawiasem mowiac te opoy ktore niby testujecie, na slovakiaringu czy brnie rozpadły by sie po paru kółkach złapały temperature i sie sfilcowały albo wyladował by motor w żwirowni bo opony zmieniły by sie w gume do zucia [...]


Pierwszy raz w życiu jestem w stanie zgodzić się z YZF "eR Łanem".

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Re: Test opon sportowych - Motocykl 08.2016

Postautor: Killu » 27 sierpnia 2016, 21:34

Najpierw to trzeba ogarnąć temat na tyle, żeby w ogóle zrobić jakiś sensowny czas ;) spekuluję, że gruba większość oblatywaczy nie zrobi czasu poniżej 2 minut na takim poznaniu, gdzie dla Ciebie to nie będzie okrążenie zapoznawcze z torem. Mój czas na drugiej wizycie na tym torze to żałosne wysokie 1,58 na pilot powerach i na bt16. Przy takim czasie na r10 opona kończy jazdę chłodniejsze pewnie niż zaraz po starcie wyjęta z koca.

Jak ktoś chce to i mnie na sklepie stoi Fajer z założoną r10 po Poznaniu. Opona poszarpana a jazda totalnie geriatryczna. Temp nie pamietam ale to wrzesień był albo październik nawet. Z resztą mam film z tego kalectwa. Wygląda super bo wszyscy w tyle zostają ale prawda jest taka że jedni już konczyli, inni dopiero wjechali, jeszcze inni byli zwyczajnie gorzej przygotowani a Ci szybsi zostawili mnie w tyle ;p

https://youtu.be/eprAFgqeQf4
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika