Mam dwa pytanka.
Po pierwsze ostatnio znajomy zwrócił mi uwagę na nieposmarowane linki oraz kilka innych drobnych elementów.
Zacząłem sprawdzać temat i nie wiem czy już czy rzeczywiście jest taka potrzeba czy nie?
Instrukcja nic nie mówi na ten temat. W internecie, jak chyba w przypadku każdej kwestii, zdania podzielone.
Jedni piszą smarować inni, że to błąd w przypadku nowych linek pokrytych teflonem. Twierdzą, że w ten sposób pakujemy tylko brud do środka pancerza i dostajemy odwrotny efekt od zamierzonego.
Co myślicie na ten temat? Jeśli smarować to czym?
Druga kwestia to sprawa regulacji/ustawiania zawieszenia.
Muszę się w końcu za to zabrać.
Początek jest prosty, trzeba zacząć od ustawienia wartości SAG. To wydaje się być, przynajmniej w teorii, mało problematyczne. Gorzej dalej. Czytam co ludzie piszą i wychodzi z tego, że nawet zmieniając opony trzeba dokonać korekty zawieszenia (i nie mówię tutaj o rozmiarze tylko rodzaju gumy).
Ja niestety należą do ludzi, którzy wsiadają do auta czy na moto i po prostu jadą. Nie czuje tych tematów. Nie potrafię do końca określić czy i jeśli to co mi nie pasuje. Po prostu jadę i tyle. Nie mam takiego wyczucia.
O ile SAG ustawię to co dalej z tłumieniami?
Czytam, żeby ustawić na wartość średnią i się przejechać i jeśli tak to korekta w jedną, a jeśli inaczej to w drugą.
Kurde ale ja tego nie będę potrafił wyczuć. Musiałby przejechać się ktoś kto to czuje, ale wtedy to nie będzie ustawione pode mnie tylko pod tą osobę.
Ciężki temat
Ktoś coś doradzi?
A wszystko co czytam wskazuje na to, że poprawnie ustawione zawieszenie ma większe znaczenie niż opona.
Wiem, że muszę zająć się ustawieniem SAG'a bo już ze dwie osoby zwróciły mi uwagę na fakt iż jak siadam moto nie ugina się równomiernie pode mną. Co mnie trochę dziwi bo mam dość typową wagę i wzrost i zakładałbym, że moto fabrycznie wychodzi właśnie ustawione pod takich średniaków jak ja