No dobra to lecimy po kolei.
1. Fenek - na przykładzie mojej bieliźniarki - większość nastaw jest na kliknięcia i tak, da się to zapisać i do tego powrócić.
Natomiast jedynie regulacja napięcia wstępnego tylnej sprężyny jest u mnie na dwóch kontrowanych "nakrętkach" i ciężko tutaj o "zapamiętanie" tej nastawy. Z drugiej strony napięcia wstępnego raczej nie regulujemy co chwilę.
2. No właśnie to co mnie interesuje na początek to wyłącznie prawidłowe ustawienie napięcia wstępnego przodu oraz tyłu.
Z tego co poczytałem to kombinując z innymi ustawieniami więcej można zepsuć niż poprawić. Ja jestem amatorem - totalnym - nawet nie wiem czy będę umiał określić po zmianie czy jest lepiej czy gorzej. Sportowiec nigdy ze mnie nie będzie i nawet na torze jeżdżę lamersko więc nie ma co kombinować.
3. Kronos nie do końca kumam co Ty z tymi kluczami? Nie wiem co tam jest u Ciebie ale u mnie nie ma nic wyjątkowego. Potrzebny jest klucz oczkowy ( nie pamiętam dokładnie teraz rozmiaru) oraz śrubokręt. Do tego do napięcia wstępnego tyłu potrzeba dwa klucze hakowe.
Co można u mnie regulować:
- napięcie wstępne widelca
- tłumienie odbicia widelca
- tłumienie dobicie widelca
- napięcie wstępne sprężyny
- tłumienie odbicia
- tłumienie sprężania (dobicia)
Daytona R ma jeszcze dodatkowo oddzielnie regulacje tłumienia sprężania przy wysokim skoku i niskim skoku
Jak napisałem, mnie interesuje wyłącznie prawidłowe ustawienie napięcia wstępnego "SAG"
http://www.sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/napicie-wstpneDobicia i odbicia mam ustawione na tzw. standard/sport i raczej jest to odpowiednie dla mnie.
Jest to gdzieś po środku między ustawieniem torowym, a komfortowym (wg. instrukcji).
Przy moich umiejętnościach nie wydaje mi się aby sens był to ruszać, a generalnie wole sztywniejsze zawieszenie niż bardziej komfortowe więc chyba jest ok.
BTW Kronos pisząc "na progu twardości" masz na myśli jak największy skok, czyli powiedzmy na tył 35mm, a na przód 50mm?
[EDIT]
Ruszył bym temat jeszcze wyważania kół, ale to dopiero temat rzeka
Teraz przeczytałem, że niektóre opony mają oznaczenie gdzie powinien być wentyl. Ktoś wie jak to oznaczenie wygląda?
Potem kwestia wyważania na takiej ręcznej "maszynce" czy na maszynie jak koła samochodowe.
Jedni mówią, że w przypadku kiedy koło mocowane jest po obu stronach to dynamiczne bicia (na boki) nie mają takiego znaczenia i wtedy wystarcza taka "chałupnicza" metoda gdzie koło wyważane jest tylko statycznie. Inni twierdzą, że dla opon o szerokości powyżej 80 potrzebne jest wyważenie dynamiczne bez względu na sposób mocowania. Do tego dochodzi naklejanie ciężarków - na bokach czy na środku itp. itd. To jakaś abstrakcja.