Honda Hornet na A2

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
Remilo7
Posty: 199
Rejestracja: 23 maja 2015, 21:06
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Honda Hornet na A2

Postautor: Remilo7 » 05 lipca 2015, 23:52

Witajcie, mam kolegę, który niedługo będzie robił kategorię A2 i szuka motocykla. Wiemy, że Honda CB 600 do roku 1999 miała 94 KM, czyli teoretycznie powinno dać się ją zblokować i zarejestrować. Czy znacie kogoś w okolicy, kto podjąłby się tego i byłby w stanie zagwarantować, że to wypali, a nie okaże się nagle, że pieniądze pójdą w błoto, bo w wydziale komunikacji albo gdzieś indziej blokady nie uznają?
Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5 > Yamaha TDM 850

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 06 lipca 2015, 02:52

Nikt nie zagwarantuje, że wypali. Chyba, że mamy tu jakiegoś diagnostę, który tak powie. A zablokować motocykl może każdy serwis i każdy serwis może wydać swoje oświadczenie, czy precyzyjnie opisaną fakturę za tę usługę. Najlepiej szukajcie motocykla już zablokowanego w papierach.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 06 lipca 2015, 08:05

Sprawa jest prosta :P
Najpierw przeróbka z opisem na fakturze. Potem hamowania z pomiarami. Potem diagnostyka - tutaj może pojawić się pierwszy problem. Diagnosta w teorii może odmówić bo np. stwierdzi, że jest spore ryzyko, że delikwent po rejestracji pozbędzie się modyfikacji (szczególnie jeśli jest zrobiona w prosty sposób), a on nie chce brać na siebie części odpowiedzialności. Natomiast nie ma się co oszukiwać stacji diagnostycznych jest pełno i bez problemu znajdzie się taką, która papiery podbije.
Jak masz komplecik to lecisz do wydziału komunikacji.
Wydział komunikacji nie ma prawa działać na zasadzie widzimisię. Jeśli są wszystkie papiery i wszystko jest rzeczywiście zrobione to wydział komunikacji rejestruje z nowymi parametrami. Jeśli odmawia to musi podać podstawę prawną.
Oczywiście Polska to Polska :P i różnie może być ale w takiej sytuacji nie będzie sensownej podstawy prawnej więc będzie ją można łatwo obalić.
Oczywiście może to wymagać nieco czasu i cierpliwości, a może nawet drogi sądowej :P
Ja bym jednak się z góry nie poddawał. Można wcześniej iść do danego wydziału i zapytać czy jeśli przedstawi się papiery jak opisałem to czy nie będzie problemu z rejestracją.
Oczywiście pewnie najlepszą sprawą byłoby kupienie motocykla już zarejestrowanego z odpowiednimi parametrami na kat. A2 ale bankowo z 90% takich maszyn jest w rzeczywistości rozlokowana co np. w przypadku kolizji i wykrycia tego może prowadzić do poważnych konsekwencji.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Remilo7
Posty: 199
Rejestracja: 23 maja 2015, 21:06
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Postautor: Remilo7 » 06 lipca 2015, 08:14

Wydział komunikacji nie ma prawa działać na zasadzie widzimisię. Jeśli są wszystkie papiery i wszystko jest rzeczywiście zrobione to wydział komunikacji rejestruje z nowymi parametrami. Jeśli odmawia to musi podać podstawę prawną.


Ok, to to było dla mnie takie kluczowe, bo zawsze myślałem, że wydział może od tak pojazdu nie zarejestrować (na innych forach się zdarzały takie wypowiedzi) ;) Z diagnostą rzeczywiście nie powinno być problemu, żeby znaleźć.

A motocykl od razu zarejestrowany, no to wiadomo, że najlepsza opcja, ale wybór jest mocno ograniczony, rzadko gdzieś w pobliżu, no i do ceny zwykle też sobie coś doliczą za taki przywilej.
Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5 > Yamaha TDM 850

Awatar użytkownika
Remilo7
Posty: 199
Rejestracja: 23 maja 2015, 21:06
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Postautor: Remilo7 » 06 lipca 2015, 08:27

Killu a czy możesz mi mniej więcej powiedzieć jaki jest koszt założenia takiej blokady?
Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5 > Yamaha TDM 850

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 06 lipca 2015, 09:34

Trzeba sprawdzić, gdzie jest blokada. Jeżeli na króćcach (jak w f3, a to ten sam silnik), to każdy króciec kosztuje około 125 zł. Do tego jednym ciągiem trzeba by załatwić gaźniki a to można zrobić na odjebnego za około 100 zł, lub porządne za 250 zł. Na króćce trzeba będzie pewnie poczekać około 2 tyg a sama robota jeżeli ma być wykonana porządnie to dwa dni bez motocykla.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 06 lipca 2015, 11:48

Remilo7 pisze: Ok, to to było dla mnie takie kluczowe, bo zawsze myślałem, że wydział może od tak pojazdu nie zarejestrować.


Żyjemy w państwie prawa :P ale wiesz jak to u nas jest z rzeczywistością.
Ludzie kombinują, oszukują i nie mówią wszystkiego, a potem piszą, że wszystko było ok ale im odmówiono.
To tak jak opowieści tych co oblali egzamin na prawko. Mało kiedy winny jest egzaminowany, najczęściej winny jest egzaminator :P

Wiesz to tak jakby, nie wiem, dołożyć hak do auta, a wydział komunikacji odmówi jego dopisania. Albo jakby wymienić silnik na zupełnie inny i dostać odmowę rejestracji. Jeśli wszystko jest faktycznie zrobione i udokumentowane to wydział komunikacji musi wydać na piśmie odmowę z uzasadnieniem i podstawą prawną.

Świeża dyskusja była w innym wątku o tym i często wydaje mi się, że zachodzi błędne rozumowanie z powodu pewnych skrótów myślowych, których sam się dopuściłem :P
Mamy kategorię A2 prawa jazdy. Kategoria ta określa czym posiadacz takiej kategorii może się poruszać. Nie ma czegoś takiego jak się pisze/mówi "rejestracja na kat. A2". Jest rejestracja z parametrami, które umożliwią delikwentowi z A2 poruszanie się takim pojazdem. Jednak formalnie robiąc przeróbkę możesz ją robić np. dla siebie (posiadając kat. A) bo np. chcesz takie, a nie inne moto ale boisz się jego pełnej mocy :P Możesz np. skastrować jakiś silnik 2.0L z 200KM na 50KM bo masz taki kaprys. Jedynym powodem odmowy mogło by być podejrzenie przez naczelnika, że pojazd nie został rzeczywiście przerobiony lub, że przeróbki zostaną usunięte po rejestracji. Natomiast to nie jest jego problem. Za stan pojazdu odpowiada (i ponosi konsekwencje) właściciel.

Zatem jeśli papiery będziesz miał dobre naczelnik musi mieć podstawę prawną do odmowy. Oczywiście jak pisałem najlepiej iść do swojego wydziału i po prostu zadać pytanie. To też są tylko ludzie, tacy jak my, a niektórzy nawet jeżdżą na motocyklach :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Remilo7
Posty: 199
Rejestracja: 23 maja 2015, 21:06
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Postautor: Remilo7 » 06 lipca 2015, 12:29

No właśnie dokładnie tak samo sobie kiedyś rozumowałem. Dlatego dziwnym mi się wydawało, że WK mógłby odmówić zmiany mocy w dowodzie, jeżeli takowa zmiana w motocyklu została zrobiona.
Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5 > Yamaha TDM 850


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika