Pomoc w szukaniu R125 wartej zainteresowania

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 06 lipca 2015, 22:25

Fenek wiesz, że są różne szkoły docierania :P
W pędzel mu od razu, nie ma się co szczypać :twisted:
:wink:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 06 lipca 2015, 22:44

Nie przesadzaj. Nie będę płacił za drugi remont silnika w ciągu 400km. Junaka docierałem na spokojnie, potem trochę więcej gazu i patrz jak śmiga ładnie :D W piątek 25 tysięcy stuknęło.

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 07 lipca 2015, 00:18

Na spokojnie polec na Chabowke :D
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 lipca 2015, 08:55

Fenek pisze: Nie będę płacił za drugi remont silnika w ciągu 400km.


Fenek po paru razach dojdziesz do wprawy i będziesz remont robił w trasie na poczekaniu :P
Kumpel miał takiego Simsona zajeżdżonego. Co chwila coś trzeba było mu naprawiać. Zdarzało nam się w trasie wymienić pierścienie na poczekaniu. Miałem już taką wprawę, że nie wiem czy to godzinę zajmowało :D
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 07 lipca 2015, 10:16

Ale to był Simson. W Yamasze, żeby dobrać się do cylindra, trzeba silnik wyjąć. Masę udziwnień zauważyliśmy przy rozbiórce. Nie wspominam o kosztowności tego przedsięwzięcia.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 lipca 2015, 10:46

Nie wiadomo jeszcze jakie uszkodzenia ?

Jest jeden plus z tej sytuacji.
Jak wszystko teraz porobisz to przynajmniej będziesz miał pewność jak wygląda sytuacja i dzięki temu może uda się dojeździć bez większych naprawa aż do odsprzedaży i przesiadki na większy.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 07 lipca 2015, 12:54

Jeszcze nie wiem nic. Mówił, że do końca tygodnia go rozbierze, ale podjadę dzisiaj koło 17 się zapytać czy robił już coś. Niemal na pewno do wymiany tłok i cylinder. Mam nadzieję, że wału korbowego i/lub panewek szlag nie trafił, bo nie ma zamienników wału, a on sam kosztuje 1700 zł :? Jeszcze trzeba sprawdzić termostat i mam nadzieję, że pompa wody się nie zatarła przez brak chłodziwa.

Awatar użytkownika
Tomek Gregosz
Posty: 131
Rejestracja: 28 lutego 2010, 17:44
Lokalizacja: Opole

Postautor: Tomek Gregosz » 07 lipca 2015, 17:04

Nie lepiej i taniej zrobić szlif i nowy tłok? Chyba że jest tam nicasil to tuleja i nowy tłok?

Po co wyrzucać tyle kasy w nowy cylinder?

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 07 lipca 2015, 17:51

Tomek, widziałem foty tego tłoka... Raczej nie ma czego ratować :(
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
jaro33
Posty: 350
Rejestracja: 21 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: POKÓJ

Postautor: jaro33 » 07 lipca 2015, 18:25

killu ale ten tłok który widziałeś to z innego moto ,mechanik nam pokazał co lubi się stać w tych silnikach ,które z reszta nie sa ze stajni yamahy tylko włoskie !!!
DŁUGIEGO SEZONU I SZEROKOŚCI DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW..

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 07 lipca 2015, 18:52

Killu, mówiłem, że to tłok z innej R125, która jest u niego na warsztacie :P Cały silnik zatarty, a tłok był w poprzek cylindra :D A właściciel motocykla nic nie słyszał, żeby coś się działo :P

Mam pierwszy raz dobre wieści od felernej soboty :) Do wymiany jest tylko tłok i cylinder+uszczelniacze zaworowe. Mechanik powiedział po oględzinach, że wał korbowy jest w porządku, ale to ostatecznie wyjdzie po przejechaniu kilku kilometrów. Pompa wody też jest dobra.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 07 lipca 2015, 18:56

Ale jest dziura w tłoku ?? Tak z ciekawości pytam.
No i czy rzeczywiście nie da się zrobić szlif cylindra ??
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 07 lipca 2015, 19:02

Mały fragment tłoka został na cylindrze. Nie, jednak nie ma dziury w tłoku. Jutro zabiorę cylinder i tłok do domu, to zrobię zdjęcia.

Awatar użytkownika
Fenek
Posty: 807
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 00:20
Lokalizacja: Dobrzeń

Postautor: Fenek » 09 lipca 2015, 15:21

Trochę spóźniony update sytuacyjny :P
Silnik najprawdopodobniej będzie złożony dopiero po weekendzie. Już się umówiłem z jarem, że jak silnik będzie gotowy to dam mu znać i złożymy to wszystko z powrotem do kupy, a potem zaprowadzimy motocykl z powrotem do mechanika, żeby zalać silnik olejem, zalać układ chłodzenia i porządnie go odpowietrzyć, a dopiero potem odpalić w kontrolowanych warunkach :)
Jeszcze w piątek powinien przyjść do Killa nowy układ napędowy do R'ki, ale wyszedł problem z zakuwarką do łańcuchów. Killu napisał, że nie ma na razie zakuwarki do tak małego łańcucha. Jeszcze pojadę do mechanika w piątek pod wieczór spytać, czy będzie miał zakuwarkę.
Na wszelki wypadek, wiecie kto może mieć zakuwarkę?
Chciałbym skorzystać z tego, że akurat motocykl jest rozłożony i założyć nowy napęd razem z silnikiem.
Nie mam jeszcze starego cylindra, bo mechanik nie wyciągnął tulejek z niego, ale mam tłok, który jakieś 1,5h czyściłem papierem ściernym z nagaru i wytarłem z oleju, żeby niczego nie brudził i teram mam swój najdroższy przycisk do papieru :P
Co ciekawe, nie mogę nigdzie w sieci znaleźć tego tłoka. Wszystkie, oryginalny również na taki wygląda, są płaskie(poza nacięciami na zawory), a ten jest wybrzuszony w centralnej części ku górze.

Aha, jeszcze jedno. Ze światłami chyba jednak jest wszystko w porządku. Doczytałem w instrukcji, że światła mijania włączają się po uruchomieniu silnika i wyłączają się dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję "OFF". Zostają więc włączone po wyłączeniu silnika, stąd mój błąd. Myślałem, że włączają się już po przekręceniu kluczyka w pozycję "ON", bo widziałem je włączone, ale z wyłączonym silnikiem po jeździe. Nie sądziłem, że zastosowali taki myk.

PS: Dzisiaj jak sprawdzałem światła i przekręciłem kluczyk, zaczęła migać kontrolka "Check engine". Jaki engine? :twisted:

Awatar użytkownika
Tomek Gregosz
Posty: 131
Rejestracja: 28 lutego 2010, 17:44
Lokalizacja: Opole

Postautor: Tomek Gregosz » 09 lipca 2015, 16:07

A obiecane zdjęcia tłoka gdzie? :)

Jakie tulejki z cylindra?


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika