Zmiana kierownicy

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 02 sierpnia 2015, 21:23

Musiałem przycisnąć np. zbiorniczkiem wyrównawczym jak wisiał, innej opcji nie widzę :( Sam płyn nie mógł aż tak nabałaganić. Płyn mógł tylko pomóc, a może w ogóle nie miał wpływu.
Po tym jak go wytarłem to jeszcze wodą polałem.
Jednak, jak pisałem, po przyjeździe pęknięcia czaszy były większe.

Tak wygląda normalnie zaślepka:
Obrazek

A tak jest teraz:
Obrazek

Zaślepka rozleciała się na drobne kawałki.
To na szczęście groszowe sprawy.

Tak wygląda posklejana czasza:
Obrazek

To jest pierdoła ale kosztowana pierdoła :(
Zamiast czaszy mógłbym fotel obszyć.
Na szczęście na razie się trzyma, a może uda się znaleźć jakąś używkę.

A tutaj dwie fotki z montażu:
Obrazek Obrazek
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Remilo7
Posty: 199
Rejestracja: 23 maja 2015, 21:06
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki

Postautor: Remilo7 » 02 sierpnia 2015, 21:28

Nie dałby rady ktoś skleić tej czaszy? Ostatecznie chyba nie jest to chyba na aż tak dużej powierzchni, więc może dałoby się to jakoś ładnie zamaskować, okleić albo coś.
Jawa 50 > Yamaha TDR 125 > Kawasaki ER5 > Yamaha TDM 850

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 02 sierpnia 2015, 21:37

No właśnie moim zdaniem problemem jest to, że to są malutkie kawałki. Chyba łatwiej jakieś duże posklejać niż takie wypierdki, które na dodatek są dość kruche. Co się dotknąłem tego to leciało kolejne pęknięcie. Na razie jest ok bo się trzyma i nie pęka dalej ale czy od ogólnych wibracji i uderzeń koła nie będzie pękało dalej to nie wiem.
Moja czasza jest w takim błyszczącym czarnym ale widziałem, że są też takie fajne matowe. Można by to teraz jak jest posklejane folią obkleić czarną matową i może jakoś się będzie kupy trzymało :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 03 sierpnia 2015, 07:29

Misieck, nie chcę kopać leżącego, ale zobacz na listę + i - którą zrobiłem. Źle pomierzyłeś wszystko, albo nie pomierzyłeś wcale. Ale mniejsza z tym już.

Powiedz mi skąd na plastikach wziął się dot? Ani z pojemnika pompy ani z przewodów ani z połączeń nie miał prawa. Żeby zaraz się nie okazało, że masz gdzieś ciachnięty przewód hamulcowy i w miarę hamowania będzie po wszystkim pryskał a hamulec będzie się zapowietrzał. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym to skutkuje.

Druga sprawa. Jeżeli pojawiają Ci się pęknięcia i chcesz je zatrzymać, weź małe wiertło 3 albo 4 i na końcu każdego otworu nawierć dziurkę na wylot.

Trzecia sprawa, jeżeli odległość kierownicy Ci nie odpowiada i przy skręcaniu linki się napinają, to nie pozostaje nic innego, jak poszukać odpowiednich riserów i przedłużyć przewody. Obawiam się jednak, że przewód hamulcowy też będzie konieczny. Niestety znowu trochę floty pójdzie i motocykl będzie kilka dni unieruchomiony, ale za to efekt finalny będzie zadowalający. No i przewody w stali po pierwsze odwdzięczą się lepszą dozowalnoscią, po drugie pewnie zdecydujesz się na kolor lim green jaki ma u siebie Hel, po czwarte nic nie będzie już Nienaturalnie powyginane.

Tylko trzeba będzie wszystko dokładnie pomierzyć i podjąć właściwe decyzje.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 03 sierpnia 2015, 08:05

Skąd wziął się płyn ? Przecież pisałem. Popuściłem końcówkę przy zbiorniczku wyrównawczym aby inaczej ustawić przewód. Przy czym dotknąłem hamulca i lekko pociekło. Normalka.

Co do zahamowania pęknięcia to powiem Ci, że ten plastik jest tak kruchy, że słabo widzę w nim wiercenie nawet mikroskopijnym wiertłem.
Na razie wydaje się, że się trzyma kupy więc nie ma sensu kombinować żeby nie pogorszyć.

Po pierwsze przewody są za długie, a nie za krótkie. Napinają się z powodu właśnie ich nadmiaru i nienaturalnego wyginania się. Risery załatwiły by oczywiście problem. Kiera poszła by do góry i wszystko wróciło by na pozycje jak z oryginału. Tylko w takim razie po cholerę zakładałem niższą kierownicę :P No i dodatkowo powstaje kolejny problem bo u mnie na tej cholernej kierownicy zamontowany jest licznik, a do licznika owiewka. Jeśli bym to wszystko podniósł to kompletnie wszystko zmieniło by wysokość. Może by było lepiej, a może jeszcze gorzej :?

Przewody w stali powiadasz :?: Przecież teraz mam założone przewody HEL. To właśnie jest problem. Końcówka ze zbiorniczka jest ustawiona tak, że przewód odchodzi od zbiorniczka, ale ponieważ przewód teraz jest zbyt długi to wygina się żeby wrócić i wejść pod owiewki. Dlatego kombinowałem z odkręcaniem końcówki i dlatego pociekł płyn.

Na zdjęciu tego dobrze nie widać ale wcześniej on szedł ładnie prosto do dołu.
Obrazek
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 03 sierpnia 2015, 20:22

Porobiłem pomiary kierownicy.

Obrazek

Oryginalna kiera ma tak:
A - 680
B - 175 !!
C - 85
D - 130
E - 80
F - 220
Przynajmniej wg. moich pomiarów.
Powiedziałbym, że parametry D oraz F są dla mnie mało istotne.
Wszystkie kiery Renthala są nieco szersze i to jest ok więc parametr A też jest mało istotny.
Najważniejsza będzie teoretycznie dla mnie jej całkowita wysokość.

Tak wygląda to u Renthala
Obrazek

Wydaje mi się, że wersja Medium powinna chyba być najodpowiedniejsza.
Co myślicie :?:
Ktoś coś pomorze doradzi :?:
:D
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika