Problem z ciśnieniem w kole

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 14 kwietnia 2015, 19:07

Piotr GSR pisze:A gdziePanserwisuje motocykl?


Myślałem, że tutaj nie ma "panów" :P

Motocykl był kupiony we Wrobudzie we Wrocku i tam jest serwisowany.
Na razie bawię się na własną rękę. Pogadam najpierw z nimi jak to widzą i wtedy będę decydował co dalej. W końcu zawsze jest opcja, że to felga, a nie opona, czyż nie :?: Choć to pewnie bardzo mało prawdopodobne.

Potestuje jeszcze przez kilka dni przy różnych ciśnieniach i wtedy zobaczę co dalej. Wkurzające jest tylko to, że za każdym razem trzeba sprawdzać ciśnienie jak się chce przejechać.

Jakiegoś pecha mam. W nowym KTM'ie miałem wadliwą uszczelką pod pokrywą zaworów, a tutaj to koło. Tylko w KTM'ie bo była proste do diagnozy i naprawy :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Piotr GSR
Posty: 84
Rejestracja: 09 kwietnia 2013, 22:46
Lokalizacja: Opole

Postautor: Piotr GSR » 14 kwietnia 2015, 20:27

Oczywiscie. Może być wina zarówno felgi jak i opony.
Życzę powodzenia z tym problemem i mam nadzieję że szybko się sprawa rozwiąże . Po to Pan kupił nowy motocykl żeby przy nim nic nie robić. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
andrut78
Posty: 375
Rejestracja: 13 marca 2010, 09:40
Lokalizacja: Opole, os. Armii Krajowej

Postautor: andrut78 » 15 kwietnia 2015, 21:43

Rano możesz mieć niższe ciśnienie niż powiedzmy wieczorem, a to dlatego, że mierzysz je po nocy. Czyli opona (i powietrze w niej) jest wyziębione i to mogło być dlatego. Jeżeli po przejechaniu paru kilometrów (i rozgrzaniu opony) ciśnienie wróci do normy to jest OK. Żeby zniwelować wpływ temperatury na różnicę ciśnień możesz napompować koło azotem (azot prawie nie zmienia swojej objętości w zakresie temperatur od -20 do +40 stopni Celsjusza).

Trochę teorii: Przemiana izobaryczna gazu doskonałego przy stałej objętości, a w skrócie Prawo Charles'a:
p/T=cont
czyli Ciśnienie / Temperatura = wartość stała
wynika z tego, że jak zmaleje temperatura to ciśnienie też musi zmaleć aby wynik dzielenia był stały ( i na odwrót, czyli: przy wzroście temperatury wzrasta ciśnienie). Dlatego sprężany gaz się podgrzewa (grzeją się kompresory oraz silnik diesla) a rozprężany gaz się ochładza (działanie lodówki i klimatyzacji).

Nie wiem czy wyraziłem się wystarczająco jasno, chodzi mi o to, że jeżeli mierzysz ciśnienie gdy moto stało na słońcu (i czarne opony się nagrzały) a następnie mierzysz ciśnienie rano (po chłodnej nocy, gdy opony się wychłodziły) to zawsze będzie różnica w pomiarze.

Oczywiście jeżeli ciśnie wraz z upływem czasu ciągle spada to już inna bajka.

PS. Mierzyłeś tym samym manometrem, czy były to dwa różne urządzenia?
Honda CBR 600 F4i '02
Junak M10 '64
__________________

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 15 kwietnia 2015, 22:42

Wiesz co po pierwsze to widzę, że niezły z Ciebie teoretyk :P

Ale od początku.
Po pierwsze to owszem używam tego samego manometru.
Po drugie to kawa stoi w garażu gdzie temperatura jest w miarę stała (garaż ogrzewany). Ostatnie pomiary robione na niejeżdżonym kole oraz na moto stojącym na podnośniku.
Zatem to wszystko odpada bo nie ma tutaj wpływu temperatury.

Teraz przeczytaj jeszcze raz co napisałeś albo ze mną coś nie tak.

andrut78 pisze:Żeby zniwelować wpływ temperatury na różnicę ciśnień możesz napompować koło azotem


andrut78 pisze:Przemiana izobaryczna gazu doskonałego przy stałej objętości, a w skrócie Prawo Charles'a:
p/T=cont
czyli Ciśnienie / Temperatura = wartość stała
wynika z tego, że jak zmaleje temperatura to ciśnienie też musi zmaleć aby wynik dzielenia był stały


Już ostatnio zignorowałem Twoją uwagę o azocie ale skoro znowu do tego wracamy :P

Pisz sobie co chcesz, włącznie z tym, że z faktami dyskutuje ale dla mnie azot to czysty marketing i nabijanie ludzi w butelkę.

1. W samym powietrzu jest aż 78% azotu.
2. Już widzę jak pompując azotem całe powietrze zostanie najpierw odessane z opony.
OK można przeczytać, że już zwiększenie o 6% ilości azotu daje pozytywne efekty ale na żywotność opony tylko gdzie dokładnie są te badania ? Bo pojawiają się takie komenty, że ktoś coś czytał, gdzieś widział, że producenci opon... itd.
Większość argumentów, które padają na poparcie teorii pompowania azotem są tak naciągane, że skomentuje to tak:
http://joemonster.org/mg/82335,16,Pompowanie_klienta


Jeśli z felgą nie ma żadnego problemu oraz jeżeli z oponą nie ma żadnego problemu to nic nie ma prawa z niej uciekać i to jest jedyny niezaprzeczalny fakt :wink:
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Pabel
Posty: 1541
Rejestracja: 14 grudnia 2014, 23:24
Lokalizacja: Kietrz

Postautor: Pabel » 15 kwietnia 2015, 23:46

co do tego azotu to zgadzam się z Miśkiem, pic na wodę fotomontaż
Honda CBR 900RR FireBlade SC33 / KTM ER 400 LC4-PD-> Kawasaki ZX10-R '05 / Alfarad 250 '20 -> Yamaha MT07 '19 / ?

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 16 kwietnia 2015, 10:06

Powiem Wam tak:

Jadę na tor i ustawiam ciśnienie 2.00 bar. Po rozgrzaniu opon w kocach do 70-80 stopni ciśnienie zwiększa się o 0,05 bara.

Pytanie brzmi, czy ciśnienie nie ucieka, bo opona nie jest w stanie utrzymać aż 4 atm przez całą dobę. Może najzwyczajniej w świeci szukamy dziury w całym :P I to dosłownie.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 16 kwietnia 2015, 10:49

Killu pisze:Pytanie brzmi, czy ciśnienie nie ucieka, bo opona nie jest w stanie utrzymać aż 4 atm przez całą dobę. Może najzwyczajniej w świeci szukamy dziury w całym :P I to dosłownie.


Też o tym myślałem dlatego teraz będę kontrolował dokładnie 2.5
Ale jak pisałem przed wymianą wentyla były sytuacje, że motor stojący w garażu stracił od wymaganego 2.5 do 1.5.
Może niepotrzebnie po wymianie wentyla od razu dowaliłem 4.
Nie ma mnie w domu niestety, dzisiaj wracam i przez weekend będę dokładnie kontrolował.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Postautor: Kronos » 16 kwietnia 2015, 19:38

W moim motocyklu normalne ciśnienie to 2.9 Bara z przodu i z tyłu, więc to nie jest kwestia tego, że opona nie jest go w stanie utrzymać.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 16 kwietnia 2015, 20:02

Swoją drogą ciekawe, że w ogóle dało się napompować do 4 atm i Ci opona nie strzeliła :roll:

I nie wiem czy wiesz ale w manualu do Twojego motocykla podają by nie pompować więcej jak 57 PSI = 3,88 atm = 3,93 bar bo to grozi rozerwaniem opony.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 16 kwietnia 2015, 20:56

michal.m pisze:Swoją drogą ciekawe, że w ogóle dało się napompować do 4 atm i Ci opona nie strzeliła :roll:

I nie wiem czy wiesz ale w manualu do Twojego motocykla podają by nie pompować więcej jak 57 PSI = 3,88 atm = 3,93 bar bo to grozi rozerwaniem opony.


Kurde czytałem manuala ale przyznaje, że przegapiłem to info :oops:
Natomiast na bank jest jakaś tolerancja w instrukcji, pewnie z 10% :D
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Martino81
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2013, 10:01
Lokalizacja: Brzeg

Postautor: Martino81 » 16 kwietnia 2015, 21:11

@-MisieK- miałem ten sam problem co Ty. W poprzednim sezonie co dłuższa przerwa (>2tyg) pompowanie. Wymieniłem wentyl + oponę na nową, w moim przypadku Michelin Pilot Road 4 i problem znikł. Obstawiam oponę.

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 17 kwietnia 2015, 08:31

Może nie jest tak źle.
Nie było mnie 3 dni, w tym czasie zostawiłem 3.5atm
Jak wróciłem było dokładnie tyle ile zostawiłem.
Wczoraj wróciłem na prawidłowe 2.5atm, pośmigałem nieco i na razie jest ok
Będę obserwował dalej, może rzeczywiście błędem było dobijanie do 4 atm. Może wymiana całego wentyla pomogła tylko przez to, że za duże ciśnienie waliłem to schodziło - choć i tak nie powinno w mojej opinii :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Postautor: Kronos » 17 kwietnia 2015, 16:29

Ja sprawdzam i reguluje ciśnienie przed każdym wyjazdem więc ...... przywyknij.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 17 kwietnia 2015, 16:43

Kronos pisze:Ja sprawdzam i reguluje ciśnienie przed każdym wyjazdem więc ...... przywyknij.


Dla zestawienia cytat z Killa :)

Killu pisze:Kto sprawdza co postój stan ciśnienia w oponach? W praktyce robimy to ze dwa, trzy razy w sezonie. Raz na początku przy kompresorze na stacji, raz przed jakimś większym planem i może jeszcze raz z nudów, czekając na kolegów.


:P

Co do częstego sprawdzania to ja nie mam nic na przeciwko.
Mam swój zestaw do pompowania więc to nie jest aż taki problem. Natomiast chcę tylko mieć pewność, że wszystko jest ok z felgą i oponą, a wiadomo, że jak ucieka szybko to jakiś problem musi być i dobrze by było go rozwiązać.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika