Problem z ciśnieniem w kole

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Problem z ciśnieniem w kole

Postautor: -MisieK- » 09 kwietnia 2015, 20:45

Słuchajcie walczę z dziwnym problemem z ciśnieniem w tylnym kole :?
Od samego początku mam z tym mały problem.
Na przeglądzie jak byłem na 1000km to dokładnie wszystko sprawdzili i nic nie znaleźli. Po przeglądzie jakiś czas był spokój, a teraz znowu to samo.
Objaw jest taki, że napompuje do prawidłowego ciśnienia i na następny dzień sprawdzam, jest ok. Sprawdzam znowu na następny i jest ok.
Potem np. przez kilka dni nie sprawdzam i nagle okazuje się jak sprawdzę, że jest ledwo 1.5atm gdzie prawidłowe to 2.5. To wszystko bez jeżdżenia.
Tak samo jeśli w między czasie jeździłem. 2-3dni np. nic się nie dzieje, a potem sprawdzam i okazuje się, że nagle jest źle.

Oponę oglądnąłem bardzo dokładnie, zresztą serwis też.
Ranty też są ok.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to wentyl. Serwis sprawdzał i twierdzi, że nic przez wentyl nie ucieka. Ja też sprawdzałem i jak sprawdzam to rzeczywiście nic nie ucieka. Jednak jak pisałem na tym polega problem, że to powietrze nie ucieka cały czas (prawdopodobnie) :(
Może jutro wymienię sam zaworek w wentylu bo to nie problem.
Jednak jeśli to nie pomoże to czy jest w Oplu warsztat, który ma sprzęt do moto ? Tak żeby kompleksowo obsługiwali, a nie, że z samym kołem trzeba podjechać i jeszcze felgę uszkodzą ściągając oponę.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 09 kwietnia 2015, 21:17

Już wiem skąd Twoje zainteresowanie powiadomieniem na telefon o niskim ciśnieniu ;p
A tak serio, serio to zmień cały wentyl. Kominek kosztuje może z 5zł. Jak zdejmie oponę to poszukaj ewentualnych pęknięć samej felgi. Nie chcę straszyć, ale conajmniej dwa razy miałem taką sytuację. W Opolu możesz pojechać do Gp-tech na kiepskiej albo do Saka na strzeleckiej.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 09 kwietnia 2015, 21:52

Killu pisze:Już wiem skąd Twoje zainteresowanie powiadomieniem na telefon o niskim ciśnieniu ;p


No no :P

Killu pisze:A tak serio, serio to zmień cały wentyl. Kominek kosztuje może z 5zł.


No to nie kwestia ceny tylko tego, że trzeba wszystko rozebrać :(

Killu pisze: Jak zdejmie oponę to poszukaj ewentualnych pęknięć samej felgi. Nie chcę straszyć, ale conajmniej dwa razy miałem taką sytuację.


To możliwe w nowym motocyklu ?
Kurde wszystko dokładnie oglądałem, myślisz, że z zewnątrz nic by nie było widać ?

Killu pisze: W Opolu możesz pojechać do Gp-tech na kiepskiej albo do Saka na strzeleckiej.


Normalnie mogę na moto podjechać i rozbiorą mi tam sami na miejscu ?
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 09 kwietnia 2015, 22:01

Myślę, że w dzisiejszych czasach nie ma rzeczy niemożliwych. Kiedyś zamówiłem nowy, oryginalny cylinder do Hondy NSR 125 i nie dość, że na naklejce było "made in china", to jeszcze w odlewie była dziura na wylot.

Nie mam pojęcia. Dzwoń i pytaj Teraz każdy w branży ma pełny ogień, więc może być różnie.

Jak niczego nie znajdziecie, to załóż jakąś używkę, żeby wykluczyć uszkodzenia opony niewidoczne gołym okiem. Pojeździsz tydzień, czy dwa i też może się okazać, że znalazłeś rozwiązanie.

Obstawiam jednak mimo wszystkich czarnych scenariuszy kominek.
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 10 kwietnia 2015, 14:37

Żeby nie wytaczać od razu armaty zrobiłem ostatnią rzecz jaką można było przed rozebraniem. Wymieniłem sam zaworek. Dowalę znowu 4 atm i poczekam 2-3 dni. Jeśli zejdzie no to nie ma już wyjścia. Jeśli nie to mam zwycięzcę.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 11 kwietnia 2015, 10:19

No i niestety :(
Wieczorem dopompowałem na 4, a rano 3.6 :(
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
jaro33
Posty: 350
Rejestracja: 21 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: POKÓJ

Postautor: jaro33 » 11 kwietnia 2015, 10:54

piotrek jak ci mogę doradzić ,to najlepszy na świecie sposób ,zdejmij tylne koło i zanurz na chwilę w czystej wodzie ,jeśli gdzieś ucieka to bąbelki powietrza od razu się pojawią i będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest problem,pozdro
DŁUGIEGO SEZONU I SZEROKOŚCI DLA WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW..

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 11 kwietnia 2015, 12:21

jaro33 pisze:zdejmij tylne koło i zanurz na chwilę w czystej wodzie ,jeśli gdzieś ucieka to bąbelki powietrza od razu się pojawią i będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest problem


Tak planowałem bo wiem jak to jest z serwisami. Wszyscy tylko szybko szybko. Najlepiej przyjechać już z diagnozą i wskazać palcem co jest do zrobienia bo jak to mówią, jak chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam.
Skoro w noc schodzi 0.5 atm to chyba powinno coś być widać w wodzie.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
Killu
Posty: 3039
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 06:12
Lokalizacja: Opole

Postautor: Killu » 11 kwietnia 2015, 15:48

Jest tańszy i szybszy sposób. Woda z płynem do naczyń w rozpylaczu. Też będą szły bąbelki. W ogóle o tym nie pomyślałem :P
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć ;)

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 13 kwietnia 2015, 19:08

No dobra porobiłem co mogłem.
Zacząłem od wody z płynem w rozpylaczu i nic.
Koło zdjąłem, zawiozłem do znajomego wulkanizatora.
Sprawdził wszystko na spokojne i nic !!
Nasmarował ranty, wymienił cały wentyl.
Napompowałem do 4atm i czekam do rana.

Martwi mnie co innego. To, że sam rozebrałem koło to pół biedy ale sam je poskładałem i tego się boje :mrgreen:
Niby nic nie zostało :P ale czy wszystko jest na swoim miejscu :?:
Tak tylko na szybko kółko zrobiłem wokół domu i niby moto jeździ, hamulec hamuje, ABS się włącza ale czuje taką niepewność teraz :wink: Choć wiem, że niejeden mechanik przykłada się pewnie mniej niż ja ale jednak brak doświadczenia robi swoje.
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 13 kwietnia 2015, 20:04

-MisieK- nie bój nic, ja tak zakładałem koło mając za narzędzia serwisowe klucze z motocykla i zwykłą linijkę 10cm.
Przejeździłem tak kilka tyś km (do czasu naciągania łańcucha) i było OK

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 14 kwietnia 2015, 07:57

Samo naciąganie łańcucha to raczej nie problem. Tego nie robiłem pierwszy raz. Choć przyznam, że dla mnie osobiście system wyrównywania koła jest zdecydowanie za mało precyzyjny. No chyba, że precyzja na takim poziomie jest wystarczająca (a tak twierdzi producent w instrukcji). Ja poza wskaźnikami używam suwmiarki ale tutaj pojawia się problem. Okazuje się, że suwmiarka pokazuje inaczej niż wskaźniki na wahaczu :P
Różnica jest na poziomie 0,5mm :D

Natomiast samo zakładanie koła było dość trudne. Przeszkadzał czujnik od ABS, wypadały tulejki z koła, jak nie z jednej to z drugiej strony. Nie wiem czy nie powinienem był tam coś przesmarować :?: Natomiast przez ciągłe podnoszenie tłustych tulejek miałem uwalone ręce i uwaliłem wszystko na około smarem :lol:
Swoją drogą jedna z tulejek mnie lekko zaskoczyła. Ta od strony napędu wypadłą zraz przy ściąganiu koła i ją zostawiłem w domu. Koło zawiozłem, przywiozłem i nagle podczas zakładania z mega lekkością wypadłą tulejka od strony przeciwnej do napędu. No i tutaj zagadka, gdzie ta tulejka była cały czas :?: Jeśli w kole to jakim cudem jej nie zgubiłem gdzieś po drodze :?: :P
Nie wiem jak mogłem nie zauważyć, że ona tam jest i jej nie wyciągnąć. Gdybym ją zgubił to założył bym koło i bym nawet nie wiedział, że tam coś powinno być. Choć bez niej to chyba pojawiłby się luz i nie dało by się poprawnie dokręcić koła :?: No i dopiero bym się zastanawiał co jest grane :P
Dlatego mam tylko nadzieje, że nie było tam czegoś jeszcze co przegapiłem :P
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Awatar użytkownika
michal.m
Posty: 520
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:53
Lokalizacja: Opole

Postautor: michal.m » 14 kwietnia 2015, 10:15

Wskaźniki na wahaczu są tyle warte by z grubsza bez mierzenia zobaczyć ile napędu zostało. Jeśli Ty masz 0,5mm różnicy to nie masz żadnej różnicy. U mnie wskaźniki na wahaczu różnią się o dobre 5mm ;p

Awatar użytkownika
-MisieK-
Posty: 1776
Rejestracja: 12 lutego 2015, 08:38
Lokalizacja: OB

Postautor: -MisieK- » 14 kwietnia 2015, 11:52

Wszystko fajnie tylko, że rano sprawdziłem ciśnienie i spadło z 4atm do 3.75atm. Mniej niż wcześniej ale jednak ciągle :?
Dziwne to jest :(

Zaczyna mnie to wkurzać. Teraz trzeba by zrobić to co Killu pisał czyli inna opona. Myślałem żeby nie używkę tylko może kupić identyczną nową oponę bo i tak z czasem kiedyś przecież tą teraz będę musiał zmienić :P
Tyle tylko, że taka opona to koszt w okolicy 1000pln :(
Dunlop 160/60ZR17 TL Sportmax ROADSMART II J
Więc to średnio dobry pomysł :(
Mogę zawiść moto do serwisu i powiedzieć, że mają znaleźć przyczynę, w końcu jest gwarancja. Niestety problem jest bardzo dziwny i na koniec, jak to zazwyczaj bywa, powiedzą mi, że nic nie ucieka :cry:
Zatem wracam do punktu wyjścia. Muszę sam znaleźć przyczynę i wskazać ją palcem :(

[EDIT]
Kurde o co chodzi, że akurat ta opona taka droga jest ?? Patrzę na inne w tym rozmiarze i to chyba jakaś najdroższa możliwa opona.
Co znaczy ta literka "J" bo bez J cena to już połowa czyli 500pln.
W instrukcji jest z "J", na stronie Dunlopa jak sprawdzam to podają bez "J".

[EDIT 2]
Powiedziano mi, że literka "J" to znaczy, że opona jest dedykowana do danego modelu motocykla, stąd cena. Czyli jak rozumiem czysty marketing :P Zresztą sama strona Dunlopa pokazuje oponę bez "J".
Simson SR50 B4->S51/1 E/2->KTM Duke 125->Kawasaki ER-6n->
->Triumph Street Triple R Matte Phantom Black
Obrazek

Piotr GSR
Posty: 84
Rejestracja: 09 kwietnia 2013, 22:46
Lokalizacja: Opole

Postautor: Piotr GSR » 14 kwietnia 2015, 16:23

Witam.
A gdzie Pan serwisuje motocykl?

Jak Pan chce to my możemy przyjąć oponę do reklamacji.
Procedura z reklamacją opony nie jest łatwa. Ale myślę że nie ma problemu, którego nie da się rozwiązać.

Pozdrawiam
Kawasaki Opole/ Prądy

Piotr
Piotr


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika