Jak konserwowac łancuch? (xj 600 s diversion)

Miejsce na zapytania i porady techniczne, a także na informacje o usługach motocyklowych na terenie Opolszczyzny. Tu możesz także zareklamować swoją działalność ;)
Awatar użytkownika
szelo
Posty: 52
Rejestracja: 24 kwietnia 2010, 23:48

Jak konserwowac łancuch? (xj 600 s diversion)

Postautor: szelo » 03 lipca 2011, 14:16

mam takie pytanko w jaki sposob konserwowac łancuch ? w serwisówce pisza tak
"Do czyszczenia łańcucha napędowego należy używać wyłącznie benzyny (chodzi pewnie o ekstrakcyjna a nie zwykla :) ). Po oczyszczeniu, należy wysuszyć łańcuch, a następnie dokładnie nasmarować olejem silnikowym SAE 30 - 50 W"

na forum z kolei natknalem sie na zwykle puszki ze smarem badz mieszanka.
Pytam bo mam troche zajebany juz łańcuch (jezdzilem po piachu oraz w deszczu).

Awatar użytkownika
torbiasz
Posty: 436
Rejestracja: 28 maja 2009, 12:07
Lokalizacja: Z nienacka

Postautor: torbiasz » 03 lipca 2011, 14:29

tylko i wyłącznie naftą, nie benzyną. bierzesz szczoteczkę, pędzel i czyścisz łańcuch z brudu, piasku. Następnie koniecznie smarujesz go smarem do łańcuchów. Ja używałem takiego: http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... 29,r:0,s:0 i byłem zadowolony.
Dawcy,świry,idioci...Ludzie nazywają nas różnie,jednak ta ciemna masa nie wie,że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych.Dla nas tylko przeciętnych...

Awatar użytkownika
szelo
Posty: 52
Rejestracja: 24 kwietnia 2010, 23:48

Postautor: szelo » 03 lipca 2011, 14:34

Nafta kosmetyczna czy jaka ?

Awatar użytkownika
torbiasz
Posty: 436
Rejestracja: 28 maja 2009, 12:07
Lokalizacja: Z nienacka

Postautor: torbiasz » 03 lipca 2011, 14:36

zwykła nafta przemysłowa.. w większości sklepach motoryzacyjnych jest ...
Dawcy,świry,idioci...Ludzie nazywają nas różnie,jednak ta ciemna masa nie wie,że dzięki naszemu działaniu mogą się uważać za normalnych.Dla nas tylko przeciętnych...

Awatar użytkownika
Arnold
Posty: 651
Rejestracja: 12 kwietnia 2010, 22:33
Lokalizacja: Opole

Postautor: Arnold » 03 lipca 2011, 15:47

Łańcuch myć tylko naftą, czyścić miękką szczotką albo pędzlem. Benzyna zniszczy o-ringi i w ekspresowym tempie zajedziesz napęd. Smarować co 200 - 300 km i po każdym deszczu. Myć tak co 6 smarowań. Tak uzyskujemy najlepszą dbałość o napęd. Co do smarowania to najłatwiej użyć smaru w spraju. Najlepiej jednak to olej przekładniowy ale do tego to trzeba by użyć scotolilera.
Co do smaru który podał torbiasz. Czytałem kiedyś testy i Castrol miał niestety najgorsze smary do łańcuchów. Wygrał S100 ale ich cena jest bardzo wysoka. Ja osobiście mam Ipona i nie jestem z niego zadowolony. Ciekawy był smar firmy CX-80.

Awatar użytkownika
tom74
Posty: 873
Rejestracja: 13 czerwca 2011, 20:48
Lokalizacja: Opole

Postautor: tom74 » 03 lipca 2011, 23:01

Proponuję rozwiązanie polskie zamiast drogiego scotolilera, który pracuje na olejach również tej firmy-a nie są one tanie. Polski motooiler zasuwa na każdym oleju ale znajomi korzystają z przekładniowego 80W90, którego 1 litr za 15 zł wystarcza na kilkanaście tysięcy km. Co najlepsze stosując to urządzenie odpada częste mycie łańcucha-jadąc w deszczu wystarczy zwiększyć ilość dozowania. Łańcuch jest zawsze czysty i lekko naoliwiony. Felga i opona bez śladów oleju. Żywotność napędów wzrasta wielokrotnie. Rekordziści nawijają ponad 30 tyś km-przy normalnej jeździe, nie mam na myśli stawiania na gumie.
http://motochallenge.pl/index.php?optio ... Itemid=115
Cena 370 zł może nie jest niska ale w porównaniu ze scotolilerem jest znacznie taniej.
PS nie długo znajomy uruchamia produkcje swojego motooilera na cyfrowym-dotykowym sterowniku z możliwością wykorzystania impulsu z czujnika luzu tak by np. stojąc w korku, czy na światłach olej nie był podawany na łańcuch. Cena będzie również atrakcyjna. Jeszcze na tych wakacjach będę testował prototyp.
gvałka i busa
http://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos
https://www.facebook.com/Hyosung-GV-650-Aquila-Polska-Europe-129924680526225/

Awatar użytkownika
andrut78
Posty: 375
Rejestracja: 13 marca 2010, 09:40
Lokalizacja: Opole, os. Armii Krajowej

Postautor: andrut78 » 04 lipca 2011, 07:53

tom74 pisze:... z możliwością wykorzystania impulsu z czujnika luzu tak by np. stojąc w korku, czy na światłach olej nie był podawany na łańcuch...


Co prawda sprawa mnie bezpośrednio nie dotyczy, ale pomyślcie o fotokomórce i impulsach z łańcucha, wtedy będzie można dostosować ilość podawanego oleju do prędkości z jaką aktualnie porusza się motocykl. Sterowanie mogło by mieć dwa tryby - obfite (np. na deszcz) i normalne oraz oczywiście umożliwiać wyłączenie olejarki np. przy jeździe po szutrze. Widziałem już kiedyś coś takiego i ludzie sobie bardzo chwalili to rozwiązanie.
Honda CBR 600 F4i '02
Junak M10 '64
__________________

Awatar użytkownika
Petro
Posty: 366
Rejestracja: 04 sierpnia 2006, 22:35
Lokalizacja: Komprachcice/Gliwice

Postautor: Petro » 04 lipca 2011, 19:01

Uzywalem wielu smarow. Mi najbardziej podpasil wlasnie CX-80 moto chain. S100 byl dla mnie taki sobie

Awatar użytkownika
Kruder
Posty: 165
Rejestracja: 20 listopada 2010, 12:51
Lokalizacja: Opole

smar do łańcucha

Postautor: Kruder » 07 marca 2012, 09:27

Czy ktoś miał do czynienia z produktami firmy BEKO ??
Jest taki smar tej firmy o podwyższonej przyczepności - tak jest napisane bynajmniej na opakowaniu :)

Warto kupić ??
www.bwf-consulting.pl

tel 604 956 656

Awatar użytkownika
Kronos
Posty: 213
Rejestracja: 22 marca 2008, 19:30
Lokalizacja: Praszka / Opolszczyzna

Postautor: Kronos » 29 kwietnia 2013, 16:48

Używa ktoś smarów teflonowych PTFE ?
Ich zaleta jest praktycznie bezbarwność i to, że są suche. Nic nie brudzi, nic się nie odrywa od ogniw. Dostałem w prezencie taki smar Orlenu i zastanawiam się czy go nie spróbować. Trochę ciężko się przekonać, że coś jest na łańcuchu skoro tego nie widać.
SUZUKI SV 650s K5 => Suzuki GSX1300R HAYABUSA K8 => Kawasaki ZZR1400 II GEN. => ZX10R GEN 5


kuchnie Ruda Śląska

Wróć do „WARSZTATY, SKLEPY, USŁUGI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika